Tehnološki startup Celonis, čiji software uz pomoć umjetne inteligencije nadgleda rad kompanija i pomaže im unaprijediti poslovanje, dogurao je do vrijednosti od milijarde dolara, i to zahvaljujući rukom pisanim pismima, objavio je BBC.
Alexander Rinke, Martin Klenk i Bastian Nominacher, trojica su prijatelja iz fakultetskih dana koji su zajedno osnovali kompaniju kako bi drugim tvrtkama, svojim klijentima, pomogli da poboljšaju svoje poslovanje i budu produktivniji. Trojica su prijatelja bila uvjerena u uspjeh Celonisa, ali morali su se nekako progurati i doći do klijenata. Tako je nastala ideja o pismima kojima će se javljati kompanijama i nuditi svoje usluge.
- Znali smo da će, ako pošaljemo e-mail, on jednostavno biti obrisan. Ako pak tekst natipkamo i pošaljemo pismo, tajnice će ga otvoriti i označiti kao neželjenu poštu. Ali, ako su pisma rukom napisana, to ostavlja osobni dojam i mogla bi biti pisma prijatelja ili članova obitelji - objašnjava Rinke, a njegova je ideja upalila.
Naime, upravo su ih ta pisma dovela do sastanaka s nekim od najvećih europskih kompanija. Danas, osam godina nakon što su osnovali Celonis, među njihovim klijentima su i BMW, Exxon-Mobile, General Motors, L'Oreal, Siemens, Uber i Vodafone. Nakon što su lani prošli kroz još jedan investicijski ciklus od 50 milijuna dolara, iz Celonisa poručuju da njegova vrijednost danas premašuje milijardu dolara. Dodatno, osim svog sjedišta u Münchenu, imaju i podružnicu u Palo Altu u Kaliforniji.
Sve je počelo kada su Rinke, Klenk i Nominacher za potrebe studija pomagali kompanijama da poboljšaju svoju korisničku podršku. Primijetili su da tvrtkama u prosjeku treba oko pet dana da riješe problem, a trojica studenata bili su uvjereni da mora postojati brži način.
- Intervjuirali smo ljude u kompaniji kako bi shvatili zašto to tako dugo traje, ali smo brzo shvatili da nitko neće preuzeti odgovornost. To je postalo političko pitanje - prisjeća se 29-godišnji Rinke, koji je s kolegama Celonis osnovao kada je imao samo 22 godine.
Ideja iza Celonisa bila je jednostavna, dodaje Rinke: „maknuti ljude i politiku iz evaluacijskih procesa i zamijeniti ih s nepristranom kompjuterskom analizom”.
Ukratko, njihov program prati računalni sustav kompanije te ukazuje na to koji zaposlenici nisu produktivni, koji su dobavljači prespori, te koji se proizvodni procesi mogu unaprijediti, a zatim nudi rješenja na detektirane probleme.
Kompanijama su njihove usluge bile zlata vrijedne, budući da danas njihov software koriste tisuće tvrtki diljem svijeta. Rukovodioci u velikim korporacijama poput Siemensa i Vodafonea oduševljeni su onime što im Celonisov software pruža, o čemu je u više navrata pisao i Financial Times.
- To je kao da imate rendgensku sliku svog poslovanja koja vam omogućuje da lako otkrijete neučinkovite segmente i dođete do rješenja - objašnjavaju.
Celonis planira jačanje svoje pozicije na tržištima gdje su njihove usluge već dostupne, ali i širenje u Japan. Tko zna, kako piše i BBC, možda će Rinke uskoro morati naučiti japansko pismo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....