Od češera do drvca

Obiteljski biznis uzgoja božićnih jela: 'Njeguješ ih 10 godina, a onda prodaš u pet dana'

Proces proizvodnje jednog bora je dugačak i može se svrstati u nekoliko faza u kojima se presađuje
Željko Crnković, vlasnik tvrtke Borovi koja se bavi prodajom božićnih drvaca
 Željko Puhovski / CROPIX
Proces proizvodnje jednog bora je dugačak i može se svrstati u nekoliko faza u kojima se presađuje

Prvo čekaju 10-ak godina da bi bor uopće bio zreo za rezanje i prodaju. Da se ne izrazimo sasvim poljoprivrednim rječnikom, u tom ga periodu paze, maze, “trče” oko njega da ne bi propao. Neki, doduše, unatoč tome, propadnu. A onda u samo par dana, od 19. prosinca kada službeno počinje prodaja božićnih drvaca pa do 24. prosinca, prodaju do maksimalno 1000 komada.

Što običnih smreka, što srebrnih, što onih u tegli, što nordijskih jeli, koje zapravo i ne uspijevaju pod hrvatskim podnebljem. No, obitelji Crnković, koja se uzgojem drvaca bavi već 20 godina, srećom to uspijeva već godinama, bez ikakvih posebnih tretmana. Jedno od njihovih drvaca sigurno je dobilo (ili će dobiti) počasno mjesto u mnogim domovima. Takvo mjesto i zaslužuje s obzirom na to što je sve prošlo da bi par...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 04:04