Varaždinski je Varteks oglasio prodaju većine svojih nekretnina. Na adrese 20-ak lokalnih poduzeća iz Varteksa je stigao oglas za prodaju najvećeg dijela nekretnina negdašnjeg tekstilnog diva. U vlasništvu tvrtke ostat će samo manji dio pogona, dovoljan za proizvodnju, dok se za zemljište s ruševnim pogonima u Varaždinu i bivši pogon Levi’sa u Novom Marofu traži najbolji kupac.
Vijest o tome da se tvrtka u oporavku rješava nepotrebnih kvadrata, koji su dobro služili za više od 10.000 radnika - ali kad je radnika tek nešto više od 1000, oni su beskorisni generatori troška - i ne bi bila vijest da se ne radi o nekretninama milijunske tržišne vrijednosti. Dok se za pogon u Novom Marofu ne može tražiti (niti očekivati) skupa kupoprodaja, varaždinsko se zemljište ocjenjuje kao odlična prilika za zaradu.
Kompleks Varteksa u širem je centru Varaždina i zauzima prostor od prometnice prema Zagrebu s jedne strane do mirnog stambenog naselja s druge i jednako toliko, ako ne i više kvadrata, od istoka prema zapadu. Zbog toga se potencijalnim kupcima sugerira stanogradnja sa zapadne strane i poslovni prostori s južne. Konkretno, dio kompleksa uz Zagrebačku ulicu, koja od centra Varaždina prometuje prema Zagrebu, smatra se odličnom lokacijom za poslovnu namjenu, a zemljište u mirnoj zoni sugerira se za gradnju stanova, koji Varaždinu nedostaju. Spominje se i mogućnost gradnje trgovačkog centra.
Predmet interesa
- Kroz cijeli kompleks prolaze prometnice koje su zasebna čestica u vlasništvu Varteksa, a vjerojatno će se u budućnosti rasparcelirati. Tu se nalaze zgrade iz 1939. godine, koje Varteks trenutno koristi kao upravne zgrade. Vrlo su kvalitetne, visoke arhitektonske vrijednosti i idealne su kao poslovne zgrade, hoteli ili lokali. Kompleks sadrži velik broj građevina koje uz sanaciju mogu u kraćem roku biti dovedene u kvalitetno stanje za gospodarstvo. Cijeli kompleks je mješovita zona na kojoj je moguće graditi trgovački centar i poslovne zgrade - piše u oglasu Varteksa varaždinskim poduzećima.
Ovim su potezom Varteksove Uprave, na čelu s većinskim vlasnikom poduzeća Nenadom Bakićem, završile višedesetljetne kalkulacije o prodaji atraktivnih nekretnina negdašnjeg tekstilnog diva u Varaždinu. Upravo je imovina, smatralo se, bio jedini predmet interesa bivše uprave koja je Varteks dovela pred kolaps. Predsjedniku tadašnje uprave i jednom od najvećih dioničara, Zoranu Košćecu zamjeralo se da ima samo jedan cilj: rasprodati Varteksove nekretnine. Uz njega su u ono vrijeme bili i dioničari, a do promjene vlasničke strukture tvrtke i članovi Nadzornog odbora, Varaždinci Milan Horvat, vlasnik nekadašnje FIMA grupe, i Stjepan Igrec, bivši vlasnik ATP-a Igrec Transporti.
Zoran Košćec bio je prvi čovjek Varteksa 13 godina, od 2005. do 25. rujna prošle godine, kad ga je na tom mjestu, nakratko, prije dolaska Nenada Bakića na mjesto predsjednika Uprave, zamijenio Ivan Perković. Tijekom mandata u kojem je Varteks dosegnuo stotinjak milijuna kuna duga, radnici su desetkovani i tvrtka je nakon tri desetljeća suradnje ostala bez prestižnog ugovora s Levisom.
Košćec se dvaput približio prodaji Varteksovih nekretnina, odnosno preseljenju tvrtke, a potom, tvrdilo se i nikad demantiralo, i rasprodaji vrijedne imovine.
Korak do dogovora
Zoran Košćec je 2008. godine s tadašnjim (i aktualnim) gradonačelnikom Varaždina Ivanom Čehokom bio na korak od dogovora o preseljenju proizvodnje u gradsko naselje Brezje, poznato po tonama odloženog baliranog smeća. Preseljenje bi oslobodilo nekretnine na atraktivnoj lokaciji za prodaju, a Zoran Košćec je prijateljima tada govorio da je pred potpisivanjem ugovora za prodaju zemljišta u svrhu gradnje trgovačkog centra. Kad se smatralo da je selidba gotova stvar, Ivan Čehok je predviđeno zemljište zamjenom ustupio poduzetniku Davoru Patafti za gradnju njegove MBO tvornice kojom se Varaždin trebao riješiti baliranog smeća. Zbog te su zamjene zemljišta, između ostalih točaka optužnice, Ivan Čehok i Davor Patafta nepravomoćno osuđeni na bezuvjetne zatvorske kazne, a predmet je danas na Vrhovnom sudu.
Sljedeći pokušaj preseljenja proizvodnje s lokacije atraktivne investitorima uslijedio je ni dvije godine kasnije, ovaj put u Novi Marof. Varteksovce se, kojih je svake godine bilo sve manje, planiralo preseliti u bivše pogone Levi’sa te od Grada kupiti i susjednu parcelu. Tvrtka je ušla u pregovore s Gradom Novim Marofom i izgleda da su stigli do završne faze jer su se marofski gradski vijećnici pozitivno izjasnili o preseljenju i zadužili tadašnjeg gradonačelnika Darka Hrenića i gradske službe da pokrenu postupak izmjena i dopuna urbanističkog plana zato što je predmetno zemljište bilo namijenjeno sportskom, a ne gospodarskom sadržaju.
Izvan funkcije
Što je za Zorana Košćeca tada pošlo po zlu u pokušaju realizacije preseljenja, nije poznato. O Marofu kao mogućoj destinaciji za pogone tvrtke razmišljao je lani i Nenad Bakić, ali se predomislio i pogon dao na prodaju.
Varteksova je imovina u Novom Marofu izvan funkcije više od jednog desetljeća, još otkako je Varteks, nakon gubitka proizvodnje, izgubio i distribuciju najpoznatijih svjetskih traperica i ubrzo potom potonuo.
Uz proizvodne hale, u Marofu su na više od 33.000 četvornih metara distribucijski centar, skladišta te pomoćne građevine, za koje se plaćaju razna davanja, kao i komunalna naknada, pa bi se tvrtka prodajom rado riješila nepotrebnog troška, a novac, najavljeno je, uložila u nove programe.
Upravo su potencijalna ulaganja odgovor na pitanje zašto Varaždinci prvi put ne “skaču” na mogućnost prodaje Varteksovih nekretnina i šutke promatraju razvoj događaja. Prije bi već na samu sumnju ili trač o mogućoj prodaji Varteksove imovine bili na nogama. Nisu vjerovali, kažu danas, da je namjera Zorana Košćeca novac zarađen od prodaje uložiti u poslovanje tvrtke koja je othranila mnoge generacije Varaždinaca. Iako su plaće u Varteksu malo više od minimalca, radnici rijetko samovoljno napuštaju tvrtku.
Posljednji val odlazaka bio je uoči dokapitalizacije, kad je Zoran Košćec mnogim radnicima, po ne baš, tvrdili su u tvrtki, jasnim kriterijima, nudio rad na pola radnog vremena ili odlazak uz otpremninu. Istodobno su on i bliski mu suradnici zarađivali najmanje deseterostruko veće plaće od radničkog minimalca u proizvodnom pogonu Varteksa.
Vraćanje imidža
Tvrtka je danas, u samo godinu dana od promjene vlasničke strukture i Uprave, uspjela vratiti imidž modnog brenda za uspješne poslovne ljude koji je desetljećima njegovala pa nemarnim vodstvom poduprtim krizom u tekstilnoj industriji i gospodarstvu općenito izgubila.
Varteksova modna marka nekad je zbog pristupačne cijene i visoke kvalitete bila omiljena među bankarima srednjeg menadžmenta u londonskom Cityju.
Radnici Varteksa i Varaždinci se nadaju da će Nenad Bakić zaradu od prodaje nekretnina poduzeća na atraktivnoj gradskoj lokaciji uložiti u poslovanje i njegov daljnji rast.
Povijest ideje o preseljenju Varteksa
2008. - Zoran Košćec je s gradonačelnikom Varaždina Ivanom Čehokom bio na korak od dogovora o preseljenju proizvodnje u naselje Brezje. Iako se smatralo da je selidba gotova stvar, Ivan Čehok je predviđeno zemljište ustupio Davoru Patafti za gradnju njegove MBO tvornice kojom se Varaždin trebao riješiti baliranog smeća. Zbog te su zamjene zemljišta, između ostalih točaka optužnice, Čehok i Patafta nepravomoćno osuđeni na bezuvjetne zatvorske kazne, a predmet je danas na Vrhovnom sudu.
kraj 2009. - Tadašnja uprava planirala je preseliti proizvodnju u bivše pogone Levi’sa u Novom Marofu te od Grada kupiti i susjednu parcelu. Tvrtka je ušla u pregovore s Novim Marofom i izgleda da su stigli do završne faze jer su se marofski gradski vijećnici pozitivno izjasnili o preseljenju i zadužili tadašnjeg gradonačelnika Darka Hrenića da pokrene postupak izmjenaa urbanističkog plana zato što je to zemljište bilo namijenjeno sportskom, a ne gospodarskom sadržaju. No, od toga se odustalo, ali se nikada nije saznalo zašto
2019. - O Marofu kao mogućoj destinaciji za pogone tvrtke razmišljao je lani i Nenad Bakić, ali se predomislio i pogon dao na prodaju.Varteksova je imovina u Novom Marofu izvan funkcije više od jednog desetljeća, još otkako je Varteks, nakon gubitka proizvodnje, izgubio i distribuciju najpoznatijih svjetskih traperica i ubrzo potom potonuo. Uz proizvodne hale, u Marofu su na više od 33.000 četvornih metara distribucijski centar, skladišta te pomoćne građevine, za koje se plaćaju razna davanja, kao i komunalna naknada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....