Rast cijene goriva, troškovi upravljanja krizom u Air Berlinu i Alitaliji te investicije u promjene organizacije poslovanja, najvažniji su razlozi gubitka od milijardu i 520 milijuna dolara Etihad Airwaysa u 2017.. Jedan od najvećih avioprijevoznika u svijetu s sjedištem u Abu Dhabiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) tako drugu godinu zaredom posluje s gubitkom, koji je u 2016. bio još veći i iznosio milijardu i 950 milijuna dolara.
Potonje smanjenje gubitka u vodstvu Etihad Aviation Grupe, dio kojeg je Etihad Airways, ističu kao znak da su na dobrom putu.
- Napravili smo dobar napredak u poboljšanju kvalitete naših prihoda, pojednostavljenju troška, poboljšanju novčanog toka i jačanju bilance. To su prvi čvrsti prvi koraci kako bi ovaj posao pretvorili u onaj koji je dugoročno postavljen za financijski održiv rast – komentirao je Tony Douglas, izvršni direktor u Etihad Aviation Grupi.
Unatoč novom gubitku, u Etihadu bilježe rast prihoda, broja prevezenih putnika i raspoloživog prijevoznog kapaciteta u prošloj godini. Prihodi su im tako porasli s pet milijardi i 900 milijuna dolara u 2016., na šest milijardi i 100 milijuna dolara u prošloj godini, dok je putnika preveženo 18 milijuna i 600 tisuća, što je za 100 tisuća više nego u pretprošloj godini.
U priopćenju Etihada o poslovanju u prošloj godini, navodi se kako su im troškovi goriva porasli u 2017. za 337 milijuna dolara. S druge strane, prema istome izvoru, smanjili su administrativne i druge troškove poslovanja za 162 milijuna dolara.
Analizirajući promjene u prijevozničkoj floti tijekom prošle godine, Etihad, među ostalim, iznosi podatak da prosječna starost zrakoplova, uvođenjem 12 novih u flotu umjesto starih, sada iznosi samo šest godina. Broj letjelica u floti Etihada lani je smanjen s 119 na 115.
Uoči objave poslovnih rezultata ovog avioprijeviznika za 2017. , agencija Reuters, inače, objavila je kako Etihad razmatra otkazivanje dijela, moguće i kompletne narudžbe novog modela zrakoplova 777X od američkog 'Boeinga'.
Riječ je višegodišnjem ugovoru Etihada i Boeinga vrijednom nekoliko milijardi dolara, koji je trebao rezultirati prvim isporukama zrakoplova Etihadu 2020.. Reuters spekulira da je Etihad pod pritiskom gubitaka u prethodne dvije godine promijenio strategiju i da mu velike i skupe letjelice 777X više nisu potrebne.
I prigodom objave rezultata poslovanja za 2017., iz Etihada upozoravaju na ulogu ove državne kompanije za turizam i gospodarstvo UAE u cjelini.
- Naš avioprijevoznik i dalje je ključni pokretač razvojne vizije turizma Abu Dhabija, povećanja naše trgovine i jačanja veza s ključnim međunarodnim i regionalnim tržištima – upozorio je Mohamed Mubarak Fadhel Al Mazrouei, predsjednik odbora direktora Etihad Aviation Grupe.
Sumirajući i poslovne rezultate, najave i posljednje poteze iz Etihada, analitičari procjenjuju kako je avioprijevoznik iz Abu Dhabija odustao od daljnjih vlasničkih preuzimanja u drugim kompanijama i pokušaja pariranja konkurenciji, prije svega Emiratesa i Qatar Airwaysa. Pritom podsjećaju na izjavu Tonyja Douglasa kako će se Etihad okrenuti održivom poslovnom razvoju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....