Pleme

Hrvatski startup pokreće revoluciju u industriji madraca: 'Sve je krenulo sasvim slučajno'

Startup Pleme u svojoj ponudi ima samo jedan model madraca čija početna cijena kreće od 2.125 kuna
Filip Havranek i Kristina Lugonja, vlasnici startupa Pleme
 Marko Todorov / CROPIX

Mnogi od nas o madracima na kojima provedemo skoro polovinu svog života, zapravo ne zna puno. Kupujemo ga tek nekoliko puta u životu, pri čemu proces kupnje izgleda otprilike uvijek isto. Neizostavan je odlazak u salon s madracima gdje u gomili različitih modela i u vrlo kratkom vremenskom roku izaberemo onaj za koji mislimo da nam odgovara.

Upravo je tu ustaljenu činjenicu odlučio pobiti mladi par industrijskih dizajnera Filip Havranek i Kristina Lugonja koji sa svojim brendom Pleme, kako ističu 'žele pokrenuti revoluciju u industriji madraca i tržištu ponuditi potpuno novi pristup prodaji ovog proizvoda.'

Pleme
Nimbus madrac, proizvod startupa Pleme

Za razliku od većine proizvođača koji su prisutni na našem tržištu, imaju samo jedan model madraca koji odgovara svima bez obzira na dob, kilažu ili način spavanja. Uz to, kupcu daju 100 dana probnog roka madraca u svom vlastitom domu. Ukoliko on s njim nije zadovoljan, novac će mu biti vraćen, dok će po madrac doći volonteri humanitarnih udruga s kojima imaju potpisanu suradnju.

- Vidjeli smo da na taj način posluje veliki broj kompanija u SAD-u i to nam se svidjelo. Smatramo da osoba u prepunom salonu ne može isprobati proizvod, posebice dok im nasrtljiv prodavač visi iznad glave. S obzirom da poslujemo isključivo putem interneta, kupci naš madrac mogu isprobati tamo gdje im je to najugodnije - u vlastitom domu – dodala je Lugonja.

S dizajnom madraca počeli su se baviti prije nešto manje od pola godine, a sve je počelo neočekivano.

- Prije smo se bavili projektiranjem i dizajnom namještaja, i za svoj rad na području industrijskog dizajna često smo bili i nagrađivani. Jednom prilikom za klijenta smo dizajnirali krevet. Tada nam se požalio da nigdje ne može naći madrac koji mu odgovara i da ga zbunjuje velik broj modela u salonima. Iz tog razloga, odlučili smo se za njega napraviti madrac. Klijent ga je dobio u roku 3 dana, i bio je oduševljen. I tako je sve krenulo – objasnila je Lugonja.

Zagreb, 141119.
Studio Katran.
Filip Havranek i Kristina Lugonja, vlasnici tvrtke pleme.eu. 
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
Filip Havranek i Kristina Lugonja, vlasnici startupa Pleme

Odmah nakon toga pojavili su se novi kupci, povećala se prodaja i privukli smo prvog investitora.

- Moram priznati da nam se u početku cijeli svijet madraca činio dosadnim, ali onda smo počeli sve dublje ulaziti u materiju i otkrili da nije problem u samim proizvodima, nego u tradicionalnim proizvođačima koji nikada nisu ovoj industriji pristupili na inovativan način – dodala je.

Iako su još uvijek mlada tvrtka, surađuju samo s provjerenim dobavljačima, a madrace im proizvodi partnerska kompanija s kojom su i prije surađivali.

- Naša pjena ima karakteristike i memorijske pjene i latexa, te smo jedini na hrvatskom tržištu koji koriste ovu pjenu. Testiranja u Austriji su pokazala odlična medicinska svojstva ove pjene, ali, na žalost, kod nas malo tko zna za nju. Materijal smo tražili po cijeloj Europi. Vrlo smo strogi prema dobavljačima i partnerima, ali da nismo bili takvi, sada ne bismo imali najbolji madrac na tržištu – kazao nam je Havranek.

Startup Pleme u svojoj ponudi ima samo jedan model madraca čija početna cijena kreće od 2.125 kuna.

- Za svoj madrac kažemo da je univerzalan jer zapravo nije potrebno imati madrace različite tvrdoće. Ako je madrac kvalitetno napravljen, on će odgovarati svima – pojasnili su Havranek i Lugonja.

Pleme
Nimbus madrac, proizvod startupa Pleme

Trenutno posluju isključivo na području Hrvatske, ali u budućnosti planiraju svoje tržište širiti i van granica Lijepe Naše, ali i razviti suradnju s nekim manjim hotelskim lancima.

- U ovom trenutku svoj proizvod i dalje dostavljamo u veličini u kojoj je naručen, što nam otežava izvoz. Nadamo se da ćemo zahvaljujući daljnjim investicijama kroz par mjeseci osigurati nabavku stroja za rolanje madraca s kojim ćemo dobiti puno manje pakete koje će potom biti lakše izvoziti – kazao je Havranek.

Iako im je internet trgovina glavni kanal prodaje, dodaju, kako bi jednom voljeli otvoriti vlastiti showroom koji bi bio potpuno drugačiji od salona na koje smo navikli.

Pleme
Nimbus madrac, proizvod startupa Pleme

- Želimo napraviti salon koji će imati mračnu prostoriju sa zvjezdanim nebom u kojoj će trgovac kupca ostaviti 15 minuta na madracu u vlastitim mislima. Bez pritiska, bez nagovaranja. Za sada su to još uvijek daleki planovi, trenutno smo fokusirani na nabavku stroja za rolanje madraca, i proširenje trenutnih kapaciteta proizvodnje – zaključio je Havranek.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:39