Novac.hr

Eskalacija trgovinskog rata: Trump prijeti carinama od 20 posto za europske automobile

SAD trenutno obračunava carinu od 2,5 posto na uvoz europskih automobila
Volkswagen tvornica, Baunatal, Njemačka
 Science Photo Library / Profimedia, Sciencephoto RM

Trgovinski rat Washingtona i Bruxellesa pred novom je eskalacijom. Nakon što je, naime, EU uvela carine na niz američkih proizvoda, Bijela kuća sada prijeti uvođenjem carina od čak 20 posto na europske automobile.

Najavu carinskog udara na jedan od najpoznatijih europskih proizvoda, automobile, američki predsjednik Donald Trump je odaslao na sada već, može se reći, uobičajen način - preko Twittera. Carine na europske automobile bit će odgovor Washingtona na odluku Bruxellesa da carinama optereti brojne američke proizvode, mahom one koji se, kako upozoravaju analitičari, proizvode u onim američkim saveznim državama koje su sklone Trumpu i republikancima.

"Ako se te carine i prepreke uskoro ne uklone i razbiju, uvest ćemo carinu od 20 posto na sve njihove automobile koji dolaze u SAD. Proizvodite ih ovdje!", poručio je Trump u svojoj objavi na Twitteru.

Nova faza u trgovinskom ratu između SAD-a i EU-a posljedica je nedavne odluke Trumpove administracije da uvede carine na proizvode od čelika i aluminija, čime Bijela kuća pokušava potaknuti proizvodnju i otvaranje novih radnih mjesta u SAD-u. Odgovor Bruxellesa na Trumpove mjere stigao je u obliku uvođenja carina na čitav niz američkih proizvoda, čija se vrijednost na tržištu Unije procjenjuje na 3,2 milijarde američkih dolara. Amerikanci sada prijete protumjerama u obliku uvođenja carina na europske automobile.

Inače, američki se automobili u EU već carine po stopi od 10 posto. S druge strane, SAD obračunava carinu od 2,5 posto na uvoz europskih automobila, te od 25 posto na kamione proizvedene u EU. Vrijedi spomenuti i da dobar dio europske automobilske industrije već i proizvodi vozila u SAD-u.

Stručnjaci procjenjuju da će nove mjere Trumpove administracije, ako ih provede, ponajprije biti usmjerene protiv njemačke auto-industrije. No, štetu će pretrpjeti i proizvođači automobila iz drugih članica EU-a. U svakom slučaju, nisu daleko od istine oni koji upozoravaju da odnosi SAD-a i Europe već dugo nisu bili na ovako niskoj točki, te da je transatlantsko partnerstvo sve slabije. Račun će u konačnici platiti potrošači, koji će plaćati više za robu koju su navikli kupovati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:50