Osebujni ukus kupaca

Dok svoje aute u velikim količinama izvoze u SAD, Japanci izbjegavaju američka vozila

Ford je u 2017. godini u potpunosti napustio ovo tržište, dok je GM u prošle godine prodao svega 700 vozila
Tokio
 Profimedia, Alamy

Ako ste u posjeti Japanu, vrlo su male šanse da na njihovim cestama vidjeti američke automobile, a ako vam to i pođe za rukom, vjerojatno će te uočiti Jeepa Wranglera koji je gotovo jedini američki model koji još uvijek prometuje cestama te zemlje.

I dok ceste i parkirališta SAD-a vrve japanskim automobilima, američki proizvođači automobila odustali su od prodaje svojih vozila u ovoj zemlji unatoč činjenici da je to i dalje treće po veličini tržište svijeta. Tako je primjerice, Ford u 2017. godini u potpunosti napustio ovo tržište, dok je GM u prošle godine prodao svega 700 automobila.

Razlog tomu, kako tumače stručnjaci, krije se u činjenica da Amerikanci ne proizvode vozila koja odgovaraju japanskim standardima. Oni traže udobna i učinkovita vozila, koja su okretna u njihovom gustom prometu. Osim toga, među Japancima je i dalje uvriježeno mišljenje kako su američka vozila nepouzdana i neučinkovita, piše CNBC.

Naime, oko 95 posto automobila na japanskim cestama domaće su proizvodnje, a čak 40 posto njih spada u tzv. Kei klasu malih vozila koje u najvećoj mjeri proizvode Suzuki i Daihatsu.

- Japan je posebno tržište. Unatoč neoporezivanju američkih automobila, njihova vozila ipak nisu dizajnirana i prilagođena potrebama Japanaca - rekla je Kristin Dziczek, potpredsjednica za industriju, rad i ekonomiju u Centru za automobilska istraživanja.

Ipak, unatoč ljubavi prema svojim vozilima, Japancima nisu strana europska vozila. Tako Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen i Audi svake godine u ovoj zemlji prodaju desetke tisuća automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 10:30