Godišnje na globalnoj razini industrija igračaka ostvaruje ukupno 90,4 milijardi dolara prihoda od prodaje, a predviđa se da će do 2025. godine ona vrijediti gotovo 139,2 milijarde dolara. Upravo u taj svijet 2003. godine, zajedno sa svojim bratom Matom i sestrom Annom, ušao je Novozelanđanin Nick Mowbray.
- Počeli smo kao klinci kojima se hobi pretvorio u posao – prisjeća se Nick.
Braća Mat i Nick u poduzetničke vode krenuli su još s 12 godina kada je Mat za dječji znanstveni sajam u rodnom Novom Zelandu napravio svoju prvu igračku. Bio je to zapravo balon na vrući zrak, napravljen od limenke kole i plastične vrećice. Svojom neobičnom igračkom zadivio je sve, te su stoga ova mlada brata svoje izume odlučili prodavati susjedima. Nekoliko godina kasnije, Mat je s 19 godina napustio fakultet i pokrenuo malu tvornicu na farmi svojih roditelja, piše BBC.
- Roditelji su tražili da im plaćamo najam. Od svoje prodaje nismo mogli zaraditi dovoljno za najam pa smo s vremena na vrijeme morali musti krave i čistiti korov – dodaje Nick.
Godinu dana kasnije, tada 18 - godišnji Nick, student prava, također je odustao od fakulteta kako bi s bratom dječački san pretvorio u pravi posao. Nedugo nakon toga, braća su od roditelja posudila 20.000 dolara i preselila u Hong Kong gdje su i osnovali tvrtku Zuru.
- Kada smo stigli u Hong Kong, prvu noć smo proveli u grmlju ispred aerodroma. Imali smo neke kontakte, ali oni nisu bili dovoljni. Tek smo kasnije uspjeli pronaći salon za 20 dolara koji je ubrzo posao naš stan, ali i trgovina – prisjeća se Nick.
Prve godine za braću su bi bile poprilično kaotične. Iz očaja, počeli su 'krasti' ideje s interneta zbog čega su dobili i nekoliko tužibi za krađu patenata. Polako, ali sigurno uspjeli su pronaći svoju nišu, a 2005. godine u poslovnom pothvatu priključila im se i sestra Anna.
Iako su u nekoliko navrata mislili kako njihov san ipak neće zaživjeti, nakon prvog mjeseca gubitka, koji je ujedno bio i posljednji, na vrata im je pokucao najveći američki trgovački lanac Walmart koji je njihove igračke uvrstio u svoju ponudu i dao im prijekopotrebni vjetar u leđa. Osim američkog giganta, veliku ulogu u njihovom uspjehu odigrala je igračka Robo Fish, odnosno plastična elektronička riba koja u vodi imitira kretanje prave ribe. Samo zbog ove igračke kompanija je ostvarila 100 milijuna dolara prihoda od prodaje, a popularna igračka mogla se pronaći i na policama hrvatskih dućana.
- Da, samo smo jedan mjesec zabilježili gubitak. Tada smo rekli nikad više. Što je kompanija profitabilnija, to bolje – u tom trenutku to je postao naš moto. Za mene je to i jedini razlog ulaska u posao. Stvarati gubitaša jednostavno nema smisla – objašnjava.
Upravo iz tog razloga, ovaj trojac osim inicijalno posuđenog novca od roditelja, za širenje svog poslovnog carstva nikada nije dignuo kredit niti je novac tražio od vanjskih investitora, ali isto tako više nikada u svojoj 16-godišnjoj povijest nije bilježio gubitak, navodi Forbes.
Zuru se danas smatra jednom od najbrže rastućih tvrtki u ovoj industriji i zapošljava više od 5.000 ljudi u 10 zemalja. Njihove igračke prodaju se u više od 120 zemalja diljem svijeta među kojima je i Hrvatska. Kompanija godišnje generira 300 milijuna dolara prihoda od prodaje, a njena tržišna vrijednost premašuje milijardu dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....