Novo vrijeme

Penny Hughes je prva žena predsjednica Uprave u povijesti luksuznog Astona Martina

U listopadu planiraju izlazak na burzu, a žele doseći tržišnu vrijednost od pet milijardi funti
Aston Martin Vantage V12
 Profimedia, Alamy

Dogodilo se i to. Poznati proizvođač luksuznih sportskih automobila, Aston Martin, koji se priprema za izlazak na Londonsku burzu u listopadu, imenovao je po prvi puta u svojoj povijesti ženu, Penny Hughes, na poziciju predsjednice Uprave.

Aston Martinov izvršni direktor, Andy Palmer, izjavio je za The Guardian da je njezino imenovanje, i odabir cijele uprave, „značajna prekretnica i uspješan preokret za kompaniju" koja je, inače, u svojoj povijesti sedam puta proglasila bankrot.

Ovog puta britanski automobilski div planira izlaskom na burzu doseći tržišnu vrijednost od pet milijardi funti (više od 41 milijarde kuna), što bi za tvrtku moglo značiti ulazak u FTSE 100, ljestvicu najvrjednijih britanskih kompanija. Ako se to i ostvari, Penny Hughes postala bi jedna od samo sedam žena predsjednica uprava kompanija uvrštenih na ovu prestižnu listu.

Uz Hughes, članovi nove Uprave postali su i Richard Solomons, bivši izvršni direktor InterContinental Hotela, Imelda Walsh, bivša direktorica u velikom lancu trgovina Sainsbury's, Peter Espenhahn, bivši direktor u Deutsche Banku, Lord Carrington, Direktor Arapsko-britanske trgovačke komore i Tensie Whelan, profesorica ekonomije i društva na Sveučilištu New York.

- Nezavisni direktori donijet će značajno iskustvo Upravi u trenucima u kojima se kompanija priprema za izlazak na burzu te za ispunjavanje svih svojih obaveza iz poslovnog plana - poručio je Palmer.

Inače, Aston Martin, koji je trenutno u većinskom vlasništvu investicijskih tvrtki iz Italije i Kuvajta, planira na burzi izlistati 25 posto svojih dionica. Izlazak na burzu ujedno je i veliko testiranje apetita britanskih ulagača, s obzirom na to da se vrlo mali broj inicijalnih javnih ponuda (IPO) očekuje do Brexita, planiranog u ožujku iduće godine.

Iz kompanije pak ističu kako izlazak Engleske iz Europske unije za njih ne predstavlja velik problem, budući da su naviknuti na carinske tarife na većini svojih izvoznih tržišta, a u Europi je njihova prodaja ionako relativno mala. Ipak, kompanija uvozi otprilike dvije trećine automobilskih dijelova upravo iz Europe, zaključuje The Guardian, pa će biti zanimljivo vidjeti rezultate Aston Martinovog poslovanja nakon izlaska na burzu i Brexita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:47