Rasco

Iz tvornice u Kalinovcu izašlo 300. specijalno komunalno vozilo, izvoze ga i u Australiju

Ideja o usvajanju proizvodnje malog univerzalnog komunalnog vozila rodila se još 2008. godine
Muvo, multifunkcionalni komunalni nosač priključaka
 Rasco

U tvornici Rasco iz Kalinovca proizvedeno je 300. Muvo vozilo, multifunkcionalni komunalni nosač priključaka za održavanje urbanih sredina, u potpunosti osmišljen i proizveden u Hrvatskoj. Muvo vozila u ovom trenutku čiste i održavaju više od 30 velikih hrvatskih gradova, uključujući atraktivne destinacije na obali. Muvo je također prisutan u gotovo cijeloj Europi, Aziji i Australiji.

Ideja o usvajanju proizvodnje malog univerzalnog komunalnog vozila rodila se još 2008. godine, a rezultat je promišljanja dvojice vlasnika i tadašnjih članova uprave Frane Franičevića i Darka Paviše na koji način u budućem periodu osigurati rast prihoda tvrtke.

Rasco
Muvo vozilo

Iako je projekt razvoja Muvo vozila, krenuo u vrijeme globalne ekonomske krize, direktor Rasco Holdera Darko Paviša kaže da su u tom trenutku i on i Frane Franičević krizu prihvatili kao izazov i za vrijeme njezinog trajanja započeli sa konstrukcijom i proizvodnjom novih tipova strojeva, proširujući proizvodni program, kako bi nakon okončanja krize mogli zauzeti još bolje pozicije na tržištu.

„Nismo bili zadovoljni zastupljenošću naših proizvoda u komunalnim poduzećima. Počeli smo proizvoditi strojeve u manjim dimenzijama, tako da se oni mogu ugraditi na male traktore ili mala komunalna vozila kojima se najčešće održavaju središta gradova i općina. Vrlo brzo smo uvidjeli da nam je za ulazak na ovo tržište potreban kompletan paket: i pogonsko vozilo i priključci za održavanje. 2008. godine mala univerzalna komunalna vozila je proizvodilo tek nekoliko proizvođača u Europi, u relativno malim serijama. Prepoznali smo priliku i krenuli u razvoj koncepta, današnjeg Muvo vozila“, ističe Paviša.

Idejni koncept vozila i projektni zadatak izradio je Frane Franičević, a projekt je trajao četiri godine. Prvi Muvo je predstavljen 2012. godine na sajmu IFAT u Münchenu, i izazvao je veliko zanimanje kupaca i posjetitelja. Serijska proizvodnja je krenula 2013., a većina prvih primjeraka je prodana u Hrvatskoj, kako bi se dobile kvalitetne informacije o ponašanju stroja u realnim uvjetima rada i osigurala efikasna i brza servisna podrška.

„Muvo je objedinio odlične radne performanse, multifunkcionalnost i kvalitetu. Naši kupci u jednom vozilu izmjenom priključaka dobivaju kompaktnu čistilicu, vozilo zimske službe, vozilo za košnju, stroj za zalijevanje bilja i parkova, podiznu platformu i mnogo više. Muvo konstantno prolazi kroz poboljšanja, sukladno komentarima korisnika i potrebama tržišta. Danas, gotovo osam godina nakon početka proizvodnje, stojimo uz bok svjetskim proizvođačima, objasnio je Ivica Ivanic, tehnički direktor u Rasco Holderu.

Uz pomoć strateškog partnerstva s njemačkim proizvođačem zglobnih komunalnih vozila Max Holder vodstvo kompanije je 2015. godine počelo izvoziti Muvo. Projekt Muvo je izdvojen u posebnu tvrtku Rasco Holder koja je 50 postotnom u vlasništvu Rasco-a, a 50 posto u vlasništvu Max Holdera. Ovaj iskorak osigurao je ulazak Muvo-a na svjetsko tržište i odigrao veliku ulogu u impresivnoj brojci od 300 prodanih vozila.

„Ostvarili smo cilj koji smo željeli: ušli smo segment komunalnog održavanja u gradovima i manjim jedinicama lokalne samouprave i vrlo brzo ustanovili da ima još prostora za proširenje ponude prema ovoj grupi klijenata. Zato smo ubrzo nakon uspješnog plasmana Muvo vozila počeli raditi na novoj platformi za komunalno tržište: kompaktnoj čistilici Lynx“, zaključuje Darko Paviša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 09:26