Svaki brend želi doživjeti stotu. Posebno u vremenu kada novi brendovi nastaju svakodnevno, ali se vrlo malo njih uspije zadržati na tržištu jer je pažnju kupaca teško privući, a još teže zadržati. Prvom hrvatskom trgovačkom lancu Pevex to uspijeva već 34 godine.
Svih ovih više od tri desetljeća koliko su prisutni na tržištu Pevex se kontinuirano širi, a danas je u snažnoj ekspanziji. Trenutno je prisutan u 25 hrvatskih gradova sa svojih 29 prodajnih centara koji se protežu na gotovo 195 tisuća četvornih metara. Kompanijska strategija je dostići broj od 40 prodajnih centara u Hrvatskoj, a zatim slijedi iskorak na inozemna tržišta.
Pevex se tijekom godina razvija u svim segmentima - maloprodaji, mrežnoj trgovini i veleprodaji. Sredinom godine planiran je i završetak logističko-distributivnog centra na Jankomiru koji će se prostirati na 15 tisuća četvornih metara, u što je uloženo 15 milijuna eura. Jer za dugovječnost se treba i pripremiti.
Prednost domaćim proizvođačima
Zadovoljstvo kupaca osnovni je cilj svakog brenda koji želi opstati. Od 90-ih godina mnogo se toga promijenilo, ali ne i misija kompanije da svojim kupcima ponudi raznoliku i kvalitetnu uslugu, a iskustvo kupnje učine što ugodnijim. Unaprjeđenje izlaganja robe i opreme, označavanje unutar trgovina i edukacija zaposlenika Pevexove su svakodnevne aktivnosti. Iako niska cijena na prvu može privući, kvaliteta proizvoda je ona koja će zadržati. Zbog toga Pevex pažljivo bira dobavljače s kojima će surađivati. Dio robe dolazi iz inozemstva, ali će prvi hrvatski lanac prodavaonica uvijek dati prednost domaćim proizvođačima. Neka roba ne podnosi dobro daleki prijevoz, a ostati u pamćenju ljudi kao oni koji ne štede na svojim kupcima preduvjet je dugovječnosti.
"Gdje god možemo koristimo hrvatske proizvođače, a to ćemo činiti i ubuduće", komentirao je predsjednik Uprave Krešimir Bubalo prilikom predstavljanja lokacije novog logističko-distributivnog centra na Jankomiru.
Tradicija i dugovječnost dobri su jamci vrijednosti brenda, ali oni ne znače da se cijeli svoj vijek ne treba mijenjati. Ići u korak s vremenom danas je važnije nego ikad jer se svijet ubrzano mijenja, a oni koji se ne mogu nositi s tim pritiskom poziciju lidera vrlo brzo zamjenjuju ulogom sljedbenika. Toga su svjesni i u Pevexu koji je svoju titulu tržišnog lidera u tom segmentu poslovanja zaslužio upravo time što svojim kupcima proaktivno nudi vrhunske i inovativne proizvode, a uz to i neprestano radi na razvoju vlastitih robnih marki među kojima se ističu STIL, TECRO I SAMOPEV.
Sve prednosti i trud nisu dovoljni ako se ne izgradi dobar odnos s kupcima i međusobno neraskidivo povjerenje. Iskusni brend je i tu u prednosti. Istraživanja su pokazala da upravo tradicija potiče prodaju i to osobito kod kupaca koji se ne fokusiraju na akcije, kreira pozitivne emocije, ali i potiče lojalnost i stvara privrženost brendu. Kako ne bi sve svelo na prisjećanje bogate povijesti kompanije, Pevex nastavlja graditi svoj odnos s kupcima kroz dva programa vjernosti - Pevex klub i Pevex Partner.
Prvi program omogućuje maloprodajnim kupcima trenutne popuste na određene artikle ili kategorije artikala koji su tako označeni. Primjerice, u sklopu akcije "Utorak dan za mene", članovi Pevex Kluba vjernosti imaju pravo na posebne pogodnosti u vidu popusta na odabrane grupe proizvoda, a za kupnju iznad 265,45 eura ostvaruju besplatan najam prikolice. Ta je usluga za sada dostupna u prodajnim centrima u Puli, Zadru, Rijeci (Kukuljanovo), Zagrebu (Jankomir i Sesvete), Osijeku i Splitu. Program vjernosti Pevex Partner namijenjen je obrtnicima i poduzetnicima.
Gotovo 2400 zaposlenika
Iako je za uspješan brend važno raditi na odnosu s potrošačima, bez zadovoljnih zaposlenika teško je planirati bilo kakvo daljnje unaprjeđenje. Zadovoljni i motivirani zaposlenici često pružaju bolju uslugu, a upravo su oni najutjecajniji ambasadori brenda jer se iskustvo s njima automatski prelijeva na dojam o cijeloj trgovini, odnosno trgovačkom lancu. Zadovoljno osoblje tako dovodi do zadovoljnih kupaca, a naposljetku i zadovoljnog poslodavca. Pevex kontinuirano ulaže u poboljšanje procesa i uvjeta rada, a jačanje i širenje kompanije prati i rast zapošljavanja. Ta hrvatska kompanija danas ima 2380 zaposlenika, a neto primanja tijekom prošle godine više od 80 posto su veća nego unatrag nekoliko godina.
"Zasad nismo zapošljavali strane radnike jer je naš imperativ podizanje plaće da bismo zadržali hrvatske radnike. Važno nam je ulaganje u ljude i talente kako bi oni osjećali da postoji mogućnost napretka unutar kompanije, posebno zbog toga što je dio njih bio vjeran kompaniji i u najtežim vremenima kada smo prolazili kroz stečaj", istaknuo je Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave.
Imidž poželjnog poslodavca koristan je ne samo za privlačenje novih talenata, nego i kupci sve više cijene tvrtke koje brinu o svom osoblju jer ih percipiraju kao etične i odgovorne. To može povećati njihovu lojalnost. Uz to, PEVEX u odnosu na konkurenciju ima najviše zaposlenih po četvornom metru.
Izgradnja snažnog odnosa s kupcima kroz kvalitetu, inovativnost, slijeđenje trendova, uslužnost i odgovornost prema zaposlenicima temelj su dugoročnosti brenda koji će se i u budućnosti naći na popisu najboljih.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....