Next Partner

Tajna dugovječnosti u strategiji širenja i ulaganja u zaposlenike

Pevex se razvija u svim segmentima - maloprodaji, mrežnoj trgovini i veleprodaji

Otvorenje poslovnice u Zelini

 Matej Szuts/

Svaki brend želi doživjeti stotu. Posebno u vremenu kada novi brendovi nastaju svakodnevno, ali se vrlo malo njih uspije zadržati na tržištu jer je pažnju kupaca teško privući, a još teže zadržati. Prvom hrvatskom trgovačkom lancu Pevex to uspijeva već 34 godine.

Svih ovih više od tri desetljeća koliko su prisutni na tržištu Pevex se kontinuirano širi, a danas je u snažnoj ekspanziji. Trenutno je prisutan u 25 hrvatskih gradova sa svojih 29 prodajnih centara koji se protežu na gotovo 195 tisuća četvornih metara. Kompanijska strategija je dostići broj od 40 prodajnih centara u Hrvatskoj, a zatim slijedi iskorak na inozemna tržišta.

Pevex se tijekom godina razvija u svim segmentima - maloprodaji, mrežnoj trgovini i veleprodaji. Sredinom godine planiran je i završetak logističko-distributivnog centra na Jankomiru koji će se prostirati na 15 tisuća četvornih metara, u što je uloženo 15 milijuna eura. Jer za dugovječnost se treba i pripremiti.

Prednost domaćim proizvođačima

Zadovoljstvo kupaca osnovni je cilj svakog brenda koji želi opstati. Od 90-ih godina mnogo se toga promijenilo, ali ne i misija kompanije da svojim kupcima ponudi raznoliku i kvalitetnu uslugu, a iskustvo kupnje učine što ugodnijim. Unaprjeđenje izlaganja robe i opreme, označavanje unutar trgovina i edukacija zaposlenika Pevexove su svakodnevne aktivnosti. Iako niska cijena na prvu može privući, kvaliteta proizvoda je ona koja će zadržati. Zbog toga Pevex pažljivo bira dobavljače s kojima će surađivati. Dio robe dolazi iz inozemstva, ali će prvi hrvatski lanac prodavaonica uvijek dati prednost domaćim proizvođačima. Neka roba ne podnosi dobro daleki prijevoz, a ostati u pamćenju ljudi kao oni koji ne štede na svojim kupcima preduvjet je dugovječnosti.

"Gdje god možemo koristimo hrvatske proizvođače, a to ćemo činiti i ubuduće", komentirao je predsjednik Uprave Krešimir Bubalo prilikom predstavljanja lokacije novog logističko-distributivnog centra na Jankomiru.

Tradicija i dugovječnost dobri su jamci vrijednosti brenda, ali oni ne znače da se cijeli svoj vijek ne treba mijenjati. Ići u korak s vremenom danas je važnije nego ikad jer se svijet ubrzano mijenja, a oni koji se ne mogu nositi s tim pritiskom poziciju lidera vrlo brzo zamjenjuju ulogom sljedbenika. Toga su svjesni i u Pevexu koji je svoju titulu tržišnog lidera u tom segmentu poslovanja zaslužio upravo time što svojim kupcima proaktivno nudi vrhunske i inovativne proizvode, a uz to i neprestano radi na razvoju vlastitih robnih marki među kojima se ističu STIL, TECRO I SAMOPEV.

image

Pevex Vinkovci

Pevex/

Sve prednosti i trud nisu dovoljni ako se ne izgradi dobar odnos s kupcima i međusobno neraskidivo povjerenje. Iskusni brend je i tu u prednosti. Istraživanja su pokazala da upravo tradicija potiče prodaju i to osobito kod kupaca koji se ne fokusiraju na akcije, kreira pozitivne emocije, ali i potiče lojalnost i stvara privrženost brendu. Kako ne bi sve svelo na prisjećanje bogate povijesti kompanije, Pevex nastavlja graditi svoj odnos s kupcima kroz dva programa vjernosti - Pevex klub i Pevex Partner.

Prvi program omogućuje maloprodajnim kupcima trenutne popuste na određene artikle ili kategorije artikala koji su tako označeni. Primjerice, u sklopu akcije "Utorak dan za mene", članovi Pevex Kluba vjernosti imaju pravo na posebne pogodnosti u vidu popusta na odabrane grupe proizvoda, a za kupnju iznad 265,45 eura ostvaruju besplatan najam prikolice. Ta je usluga za sada dostupna u prodajnim centrima u Puli, Zadru, Rijeci (Kukuljanovo), Zagrebu (Jankomir i Sesvete), Osijeku i Splitu. Program vjernosti Pevex Partner namijenjen je obrtnicima i poduzetnicima.

Gotovo 2400 zaposlenika

Iako je za uspješan brend važno raditi na odnosu s potrošačima, bez zadovoljnih zaposlenika teško je planirati bilo kakvo daljnje unaprjeđenje. Zadovoljni i motivirani zaposlenici često pružaju bolju uslugu, a upravo su oni najutjecajniji ambasadori brenda jer se iskustvo s njima automatski prelijeva na dojam o cijeloj trgovini, odnosno trgovačkom lancu. Zadovoljno osoblje tako dovodi do zadovoljnih kupaca, a naposljetku i zadovoljnog poslodavca. Pevex kontinuirano ulaže u poboljšanje procesa i uvjeta rada, a jačanje i širenje kompanije prati i rast zapošljavanja. Ta hrvatska kompanija danas ima 2380 zaposlenika, a neto primanja tijekom prošle godine više od 80 posto su veća nego unatrag nekoliko godina.

image

Pevex Slavonski Brod

Pevex/

"Zasad nismo zapošljavali strane radnike jer je naš imperativ podizanje plaće da bismo zadržali hrvatske radnike. Važno nam je ulaganje u ljude i talente kako bi oni osjećali da postoji mogućnost napretka unutar kompanije, posebno zbog toga što je dio njih bio vjeran kompaniji i u najtežim vremenima kada smo prolazili kroz stečaj", istaknuo je Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave.

Imidž poželjnog poslodavca koristan je ne samo za privlačenje novih talenata, nego i kupci sve više cijene tvrtke koje brinu o svom osoblju jer ih percipiraju kao etične i odgovorne. To može povećati njihovu lojalnost. Uz to, PEVEX u odnosu na konkurenciju ima najviše zaposlenih po četvornom metru.

Izgradnja snažnog odnosa s kupcima kroz kvalitetu, inovativnost, slijeđenje trendova, uslužnost i odgovornost prema zaposlenicima temelj su dugoročnosti brenda koji će se i u budućnosti naći na popisu najboljih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 05:33