KOLUMNA

Konkurencija se bori za svakog gosta, za jačanje konkurentnosti ključna je autentičnost

Ključno je nastaviti ulagati u radnu snagu, digitalnu transformaciju, autentičnost ponude, voditi računa o odnosu između cijene i kvalitete, no prije svega naša je zadaća ispuniti očekivanja gostiju

Boris Žgomba, predsjednik Uprave Uniline Grupe

 Goran Sebelic/Cropix
Ključno je nastaviti ulagati u radnu snagu, digitalnu transformaciju, autentičnost ponude, voditi računa o odnosu između cijene i kvalitete, no prije svega naša je zadaća ispuniti očekivanja gostiju

Prošle godine najavio sam da će 2025. biti godina istine za hrvatski turizam - godina u kojoj ćemo se morati prilagoditi novim tržišnim okolnostima, ali i sve većim očekivanjima gostiju. Danas, kada podvlačimo crtu pod ovu turističku godinu, možemo reći da je hrvatski turizam ostvario solidne rezultate, iako za konkretne financijske brojke moramo pričekati sve podatke. Prema podacima sustava eVisitor, bilježimo stabilne trendove u dolascima i noćenjima, što potvrđuje da Hrvatska i dalje zauzima prepoznatljivo mjesto među atraktivnim i poželjnim europskim destinacijama.

Upravo u kontekstu dugogodišnjeg doprinosa razvoju hrvatskog turizma, velika je čast što sam ove godine na Danima hrvatskog turizma primio Nagradu za životno djelo – priznanje struke koje dodatno potvrđuje važnost kontinuiranog ulaganja u kvalitetu, znanje i održiv rast naše industrije.

Ipak, statistika je samo jedan dio slike. Konkurencija na Mediteranu vratila se u punoj snazi i snažno se bore za svakog gosta na tržištu, a uz to sve jače osjećamo i globalnu konkurenciju. Upravo zato hrvatski turizam mora biti proaktivan, inovativan i fleksibilan, a samo kontinuiranim ulaganjima u kvalitetu, edukaciju i razvoj stručnog kadra možemo osigurati poziciju koja dugoročno donosi stabilan i kvalitetan rast.

U tom kontekstu, ključno je nastaviti ulagati u radnu snagu, digitalnu transformaciju, autentičnost ponude, voditi računa o odnosu između cijene i kvalitete, no prije svega naša je zadaća ispuniti očekivanja naših gostiju.

Gosti su danas informiraniji, zahtjevniji i svjesniji vrijednosti svog vremena. Traže kombinaciju komfora i autentičnosti te žele osjećaj sigurnosti i kontrole nad svojim iskustvom, a digitalne platforme i personalizirana komunikacija postale su ključne u odluci o odabiru destinacije. Primjećujemo i sve brže promjene trendova, očekivanja gostiju su specifičnija i sve veća, pažljivo se biraju destinacije i usluge ovisno o odnosu cijene i kvalitete, a mijenja se i dinamika putovanja - gosti češće biraju više kraćih putovanja tijekom godine.

S obzirom na rezultate koje Hrvatska bilježi posljednjih godina, mislim da se svi možemo složiti da smo u tzv. špici turističke sezone, tj. u ljetnim mjesecima dosegnuli maksimum. No, prostora za daljnji rast i razvoj svakako imamo, ali ga moramo usmjeriti u druge segmente i periode godine. Predsezona više nije "uvod", nego puna faza sezone - što zahtijeva i veću organizacijsku fleksibilnost, a eventi su se pokazali kao moćan alat za produljenje sezone i jačanje brenda destinacije.

Snaga hrvatskog turizma je u kvalitetnoj, diverzificiranoj ponudi što sigurno može pomoći u smanjenju sezonalnosti. Kao konsolidator turističke ponude, agencija s jedne strane predstavlja promotora lokalne, autohtone ponude, s druge strane prepoznaje koji segment te ponude će plasirati na koje tržište i kojem gostu te konačno, znanjem i iskustvom svojih djelatnika, agencija pruža gostima profesionalnu, personaliziranu uslugu.

Upravo s tim ciljem, u Uniline grupi ulažemo u jačanje turističke ponude izvan glavne sezone kroz razvoj specijalizirane ponude. Hrvatska ima izvanrednu prirodnu raznolikost - od obale Jadranskog mora do planinskih područja, prirodne ljepote i kulturni sadržaji koji omogućuju različite oblike aktivnosti u različitim periodima godine. Veliku ulogu u tome imaju sportski segment, MICE, ali razna zabavna događanja poput festivala i koncerata.

Upravo sportski turizam sve više dobiva na važnosti, a, primjerice, Uniline već niz godina ima uspješnu suradnju s brojnim savezima i klubovima te smo prepoznati kao pouzdan partner u pružanju podrške raznim događanjima. Organiziramo natjecanja, iznimno posjećene sportske kampove, a neki od naših dugogodišnjih partnera su Hrvatski olimpijski odbor, brojni savezi i klubovi.

Svjesni da gosti očekuju doživljaj, iskustvo i uspomene, uz sport, ulažemo i u evente. Ponosni smo na ovogodišnji 31. European H.O.G.® Rally, koji je Istru, ali i Hrvatsku u cjelini predstavio cijelom svijetu. Ovaj događaj, jedan od najvećih moto-skupova u Europi, privukao je tisuće sudionika koji su se provezli svojim Harley-Davidson motociklima kroz Medulin i Pulu te više desetaka tisuća posjetitelja, uključujući značajan broj gostiju s više od 30 tržišta.

Uniline Grupa, jedna od vodećih turističkih grupacija u Hrvatskoj i regiji, sa sjedištem u Puli posluje kao "one stop shop" kompanija, u kojoj je klijentima na jednome mjestu dostupna potpuna usluga u turizmu.

Sastavnice Uniline Grupe su Uniline d.o.o. (incoming turizam i sport), E -Tours d.o.o. (avio i korporativna putovanja, outgoing i MICE), Uniline Mobility d.o.o. (iznajmljivanje vozila i prijevoz), te Vetura d.d. (iznajmljivanje vozila, asistencija na cesti, prijevoz).

U svim sastavnicama Uniline grupe i u narednom ćemo periodu fokus staviti na daljnji razvoj društava kroz nastavak ulaganja u kadar te jačanje specijalističkih djelatnosti, što će osigurati još bolje sinergijske učinke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 06:11