KOLUMNA

Ključne vještine u 2026.: prilagodljivost, agilnost i kontinuitet ulaganja u znanje

U godini koja dolazi želimo stvarati nove prilike za studente, zaposlenike i partnere te biti pokretač razvoja kompetencija koje će oblikovati budućnost rada i obrazovanja u Hrvatskoj i šire

Tomislav Dominković, glavni izvršni direktor Sveučilišta Algebra Bernays

U godini koja dolazi želimo stvarati nove prilike za studente, zaposlenike i partnere te biti pokretač razvoja kompetencija koje će oblikovati budućnost rada i obrazovanja u Hrvatskoj i šire

Godina iza nas za Algebru je bila izazovna, ali sa zadovoljstvom mogu tvrditi da smo pridruživanjem Veleučilišta Edward Bernays ne samo učvrstili poziciju vodeće privatne obrazovne institucije u Hrvatskoj već i izgradili nove temelje za dalje širenje i izgradnju Sveučilišta Algebra Bernays. Pri tome nam je glavni cilj bio izgraditi platformu koja nam omogućava novu razinu agilnosti i prilagodljivosti prilikama na tržištu. Uz ove značajke rastemo od samih početaka, a optimizam za budućnost nam daje činjenica da su upravo agilnost, fleksibilnost i otpornost prepoznate kao esencijalne vještine zaposlenika po odabiru velike većine ispitanih poslodavaca prema izvještaju Svjetskog ekonomskog foruma "Future of Jobs" za 2025. godinu.

Međutim, za dugoročni rast naše organizacije ključan je jedan drugi podatak iz istog izvještaja, a radi se o očekivanju da do 2030. godine 59% globalne radne snage treba unaprijediti i izgraditi svoje vještine kako bi ostali ne samo konkurentni nego i zapošljivi. U svijetu u kojem se profesije mijenjaju brže nego ikada, a ciklusi inovacija sve kraće traju, naša je odgovornost izgraditi sustav obrazovanja koji neće reagirati sa zadrškom, nego će biti generator prilagodbe.

Stjecanje statusa sveučilišta u 2024. godini, a zatim i pridruživanje Bernaysa koji dolazi iz drugih polja struke i znanosti tijekom 2025., otvorilo nam je dodatni prostor za ambiciozniji rast i razvoj. Stoga za 2026. planiramo i vrlo optimističan porast prihoda, temeljen na novim studijskim programima, međunarodnoj ekspanziji i širenju ponude u području cjeloživotnog obrazovanja. Taj rast gradimo kroz strateška ulaganja u inovacije na svim razinama poslovanja, od kreiranja novih edukacijskih programa, preko inovacija u promociji i profiliranju korisnika temeljenih na najboljim praksama do unapređenja kvalitete u izvedbi s posebnim fokusom na online formate.

Jedan od ključnih projekata u godini koja je pred nama jest proces razvoja novih studijskih programa na svim obrazovnim razinama na kojima naše Sveučilište djeluje, znači od kratkih stručnih studija razine 5 do poslijediplomskih i doktorskih studija na razini 8. Time dodatno osnažujemo našu akademsku ponudu u područjima tehnologije, komunikacija, kreativnih industrija i društvenog područja, a istovremeno otvaramo put za interdisciplinarne programe koji su iznimno važni u gospodarstvu koje se mijenja nikad većom brzinom. Planiramo i daljnje širenje institucionalne suradnje kroz zajednički razvoj mikrokvalifikacija unutar alijanse Diverse, koja je dobila značajku Seal of Excellence kao iznimno kvalitetan projekt europskih sveučilišta. Na krilima ove prepoznatljivosti planiramo i značajni daljnji iskorak u izgradnji prisutnosti posebno u Aziji, gdje vidimo veliki potencijal za privlačenje stranih studenata, naročito iz mnogoljudnih zemalja kao što je Indija. No za to nam je potreban kvalitetniji sustav odobrenja viza, koji će ići na ruku međunarodnoj mobilnosti i osnaženju Hrvatske kao obrazovne destinacije, na čemu planiramo intenzivno raditi u sljedećoj godini. Ovo vidimo i kao naš ključan doprinos ekonomskom razvoju, pa i opstojnosti društva, a zbog demografskih kretanja smanjenja i starenja populacije.

U doba revolucije koju uzrokuje umjetna inteligencija, ne smijemo zanemariti činjenicu da je kritičko i analitičko razmišljanje kritično važno kako bi se ogromne količine informacija koje generira umjetna inteligencija provjerile, interpretirale i evaluirale prije donošenja odluka. S druge strane pod utjecajem tehnologija, vremena provedenog pred ekranima, a naročito oslanjanjem na rješavanje zadataka korištenjem umjetne inteligencije, prema Gallupovu istraživanju, učenici gube ove ključne vještine i kognitivne sposobnosti. Potaknuti tim trendovima pokrenuli smo, u suradnji s dr. sc. Robertom Kopalom, novi Zavod za kreativnost i kritičko mišljenje.

Na ovim trendovima temeljimo i naše obrazovanje odraslih. Mikrokvalifikacije i kratki treninzi danas su ključan alat poslodavcima za prilagodbu radne snage promjenama koje se događaju. Digitalne vještine kao što su umjetna inteligencija, kibernetička sigurnost i podatkovna pismenost s jedne strane i meke vještine kao što su kritičko razmišljanje, kreativnost i emocionalna inteligencije s druge strane postaju neophodne u gotovo svim sektorima. U 2026. planiramo zato pokrenuti nove mikrokvalifikacije upravo iz tih područja.Umjetna inteligencija temeljito mijenja način na koji radimo i učimo, te stvara stalnu potrebu za nadogradnjom znanja. Međutim, zadnja istraživanja pokazuju da projekti implementacije premalo mijenjaju procese odnosno ne utječu na produktivnost prema očekivanjima. Kao odgovor na tu potrebu, razvijamo sustav podrške organizacijama koje uvode AI i automatizaciju, koji je širi od edukacije zaposlenika kroz nekoliko treninga.

Kao zaključak mogu reći sljedeće: u godini koja dolazi želimo stvarati nove prilike za studente, zaposlenike i partnere i biti pokretač razvoja kompetencija koje će oblikovati budućnost rada i obrazovanja u Hrvatskoj i šire. Sve ove inicijative čine naš plan za 2026. godinu ambicioznim, ali nadasve ostvarivim. Naša vizija je jasna: gradimo Sveučilište koje je inovativno, međunarodno relevantno i duboko povezano s potrebama gospodarstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 06:26