business outlook

Kako cloud tehnologije redefiniraju poslovanja

Sigurniji, brži i pametniji sustavi za digitalnu transformaciju

Kompanije imaju specifične potrebe, pa su Telemachova ICT rješenja modularna i prilagodljiva

Sigurniji, brži i pametniji sustavi za digitalnu transformaciju

Digitalne tehnologije danas oblikuju gotovo svaki segment društva, od načina na koji komuniciramo i kupujemo do načina na koji posluju kompanije i funkcioniraju javne usluge. Europska unija digitalnu transformaciju postavlja među ključne razvojne prioritete, s jasnim ciljem da do 2030. godine većina malih i srednjih poduzeća usvoji cloud, big data i AI tehnologije. U središtu te transformacije nalazi se cloud, koji donosi brže, sigurnije i skalabilnije poslovanje te postaje temelj otpornosti, inovacija i personaliziranih usluga. U takvom okruženju rad u oblaku više nije stvar izbora, nego preduvjet za konkurentnost i dugoročni rast.

Kibernetička otpornost

Usluge upravljanja poslovanjem kroz cloud infrastrukturu, odnosno IaaS (Infrastructure as a Service), omogućuju tvrtkama znatno veću fleksibilnost, kontrolu troškova i bržu prilagodbu tržišnim promjenama uz najviše standarde sigurnosti.

"Cloud infrastruktura mora biti dizajnirana s fokusom na visoku dostupnost, sigurnost i skalabilnost, a korisnicima omogućiti jednostavno i intuitivno upravljanje", objašnjava Marina Blažević, direktorica poslovne prodaje u Telemachu, te dodaje da je personalizirana podrška ključ uspješne implementacije: "Svaka kompanija ima specifične potrebe, od usklađenosti s regulatornim zahtjevima do specifičnih sigurnosnih politika, stoga su naša ICT rješenja modularna i prilagođena sigurnom rastu korisnika".

U eri sve sofisticiranijih kibernetičkih prijetnji, dodatno potaknutih razvojem AI tehnologija, sigurnost poslovanja u oblaku postaje pitanje opstanka. Prema Eurostatu, u 2024. godini, 22 posto kompanija u Europskoj uniji doživjelo je sigurnosne kibernetičke incidente koji su, primjerice, uzrokovali nedostupnost ICT usluga, uništenje ili oštećenje podataka ili otkrivanje povjerljivih informacija. S novom direktivom NIS2 kibernetička otpornost više nije samo preporuka, nego zakonska obveza za velik broj kompanija.

"Višeslojna obrana podrazumijeva kombinaciju tehničkih rješenja, poput neprekidnog nadzora kao što je Telemachov Sigurnosni operativni centar (SOC) i kontinuirane edukacije korisnika. Upravo SOC, kao zapovjedni centar digitalne sigurnosti, omogućava pravodobnu detekciju i reakciju na prijetnje, što često čini razliku između uspješne obrane i milijunske štete", ističe Blažević.

image

Marina Blažević, direktorica poslovne prodaje u Telemachu

Važnu ulogu u otpornosti sustava igra i strategija oporavka od katastrofa. Telemach u tom kontekstu nudi Disaster Recovery as a Service (DRaaS) koji omogućava brzo repliciranje i hosting ključnih IT servisa u oblaku, s ciljem da poslovanje može biti ponovno uspostavljeno gotovo trenutačno nakon incidenta. Uz to, usluga Backup as a Service (BaaS) osigurava redovitu izradu sigurnosnih kopija na više lokacija unutar Europe, s automatiziranim nadzorom i prilagodbom prema korisnikovim pravilima.

Snaga personalizacije

Maksimalna učinkovitost, sigurnost i fleksibilnost temelj su uspješnog poslovanja u digitalnom okruženju, no mnoge kompanije i dalje se susreću s izazovima koje ono donosi. U sklopu usluge IT savjetovanja poslovnih korisnika, Telemachov tim stručnjaka na raspolaganju je za detaljnu procjenu njihova postojećeg IT sustava, izradu strategije prelaska u oblak i konkretne preporuke za optimizaciju infrastrukture i operacija.

"Uspješna transformacija poslovanja u oblak zahtijeva partnera koji ne nudi samo tehnologiju, nego i strateško razumijevanje dugoročnih poslovnih ciljeva. Naš pristup temelji se na individualno prilagođenim planovima koji reflektiraju potrebe i ambicije svakog našeg korisnika. Personalizacija naših usluga na razini je na kojoj to tradicionalna infrastruktura jednostavno ne može pratiti i upravo u tome vidimo našu najveću snagu."

Sadržaj nastao u suradnji s Telemachom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 04:43