Hrvatska u posljednjih deset godina bilježi kontinuirani rast nacionalne ekonomije te je u jednom od svojih najdinamičnijih ekonomskih poglavlja uvjerljivo osnažila i učvrstila gospodarsku poziciju. Gospodarski rast i snažan skok nominalnog BDP-a približavaju nas prosjeku EU kad je riječ o BDP-u po stanovniku. U tom smislu, projicirana stopa rasta BDP-a od 2,9 posto u 2026., koja je jedna od najbržih među državama članicama EU i dvostruko viša od prosjeka EU, više nije iznimka, nego potvrda otpornosti naših poduzetnika i validacija pozitivnih učinaka poticajne fiskalne politike Vlade RH. U takvom okruženju i uvjetima poslovanja Hrvatska poštanska banka oblikuje svoj strateški smjer i ubrzava vlastitu tranziciju otkako je prije dvije godine prvi put ušla među pet najvećih banaka u Hrvatskoj. Iz godine u godinu rastemo brže od tržišta i konzistentno ostvarujemo dvoznamenkasti povrat na kapital za dioničare. Taj uspjeh za HPB predstavlja ostvarenje srednjoročnog strateškog cilja i početak nove faze rasta koja će biti u znaku digitalizacije, pri čemu neće biti zanemaren nastavak rasta tržišnog udjela kao primarna strateška odrednica našeg poslovanja, koja proizlazi iz same vizije HPB-a, s naglašenom relevantnosti Banke na tržištu.
Ravnoteža online i offline usluga
Međutim, rast ima svoju cijenu. A u sljedećem desetljeću rast se može temeljiti samo na digitalnom razvoju i transformaciji poslovnih modela. Za HPB, digitalna transformacija znači strateško ulaganje u tehnologiju u iznosima višestruko višim nego u prošlosti kako bismo ne samo nadoknadili zaostatak za agilnijom konkurencijom poput neobanaka i fintech platformi, nego i bili predvodnik u ciljanim segmentima, odnosno tržišnim nišama. Osim u tehnologiju, nastavit ćemo ulagati i u ljude koji će tom tehnologijom upravljati. Ta ulaganja Banka vidi kao nužan temelj za učinkovitije procese, brže donošenje odluka i kvalitetniju uslugu za klijente. Razvoj naprednih digitalnih platformi i primjena umjetne inteligencije donijet će veću učinkovitost, niže operativne troškove te višu razinu automatizacije i personalizacije usluga, što će neutralizirati učinke manjih referentnih kamatnjaka i ostale neizbježne nepovoljne učinke na prihodovnoj strani.
Istodobno komparativna prednost HPB-a ostaje optimalna ravnoteža između online i offline usluga, uz očuvanu fizičku prisutnost, koja je ključna za povjerenje, sigurnost i dostupnost svim skupinama klijenata.
Pokretač novih vrijednosti
Banka je aktivno uključena u proces zelene tranzicije, koja je već postala dio europskih financijskih tokova i regulatornog okvira. Održivost je ugrađena u svaki segment poslovanja HPB-a, kroz inovativne i strateški promišljene prakse koje potiču razvoj društva, štite okoliš i jačaju stabilno gospodarstvo. Kao partner gospodarstvu i zajednici, HPB želi biti pokretač novih vrijednosti, posebno u razdoblju kada se otvaraju prilike za snažnije povezivanje regionalnih tržišta kapitala i privlačenje investicija u Hrvatsku.
HPB ostaje pouzdan oslonac građanima i gospodarstvu, s jasnim ciljem - stvarati uvjete za bolji život u Hrvatskoj te aktivno doprinositi daljnjem razvoju domaćeg tržišta u godinama koje slijede.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....