business outlook partner

Ključne su inovacije te razumijevanje potrošača i tržišta: Konzum, PIK Vrbovec i Jamnica, tri najveće kompanije iz Fortenova grupe, zaključuju uspješnu godinu

U Fortenova grupi su ponosni na nove potvrde i certifikate o kvaliteti i povjerenju potrošača

PIK Vrbovec povećao je kapacitete i dodatno unaprijedio procese

Sve tri stožerne kompanije Fortenova grupe u Hrvatskoj - Konzum, PIK Vrbovec i Jamnica zaključuju uspješnu godinu jer su, uz dobre rezultate, poslovanje u 2024. obilježile nove proizvodne i investicije u prodajnu mrežu te inovacije proizvoda i usluga. Tu prošlogodišnju izvedbu zaokružuju i potvrde i certifikati o prepoznatljivoj kvaliteti i kontinuiranom povjerenju potrošača, ali i nove nagrade u brojnim segmentima, od proizvoda do marketinških kampanja.

PIK VRBOVEC

Kvaliteta potvrđena certifikatima i povjerenjem kupaca

Godina na izmaku u PIK-u je donijela završetak jednog od najvažnijih investicijskih projekata kompanije - pogona za primarnu obradu svinja, vrijednog više od 11 milijuna eura. Zahvaljujući tom pogonu financiranom uz podršku Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EAFRD), PIK je povećao proizvodne kapacitete, dodatno unaprijedio procese te podigao standarde higijene, sigurnosti i kvalitete.

S više od 100 lokalnih farmi s kojima surađuje, u PIK godišnje dolazi više od 400.000 svinja, što čini više od 50 posto domaće proizvodnje. Upravo ta posvećenost domaćoj proizvodnji potvrđena je certifikatom “Dokazana kvaliteta Hrvatska”, koji jamči da je meso proizvedeno isključivo u Hrvatskoj. Osim što potrošačima pruža dodatnu sigurnost u pogledu podrijetla i kvalitete proizvoda, certifikat pridonosi kraćim opskrbnim lancima, smanjenju emisija stakleničkih plinova i očuvanju okoliša.

Prema najnovijim istraživanjima agencije Nielsen, PIK-ove šunke ponovno su najprodavaniji proizvod u svojoj kategoriji na hrvatskom tržištu*. Ovaj uspjeh nije slučajan, nego je rezultat pažljivog pristupa u svim fazama proizvodnje, od odabira sirovina do gotovog proizvoda, a da su PIK-u potrošači i prehrambeni trendovi na prvome mjestu, potvrđuje i najnovija linija proizvoda u asortimanu pod brendom PIK Natur. Ta je linija razvijena u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, a specifična je po tome što njezini proizvodi ne sadrže fosfate, nitrite i nitrate. Na taj su način proizvodi, uz visoku nutritivnu vrijednost i zadržan originalni okus, prilagođeni modernom potrošaču koji pazi na prehranu i zdraviji način života.

image

Prema broju zaposlenika Konzum je najveća kompanija Fortenova grupe u Hrvatskoj, ali i jedan od vodećih poslodavaca u državi

Konzum

Stupovi poslovanja vodećeg domaćeg maloprodajnog lanca

Ulaganje u cjenovne inicijative, modernizacija i širenje maloprodajne mreže, ulaganje u zaposlenike, digitalizacija i društveno odgovorni projekti - to su, ukratko, osnovni stupovi poslovanja na kojima Konzum već godinama uspješno jača svoju poziciju vodećeg domaćeg maloprodajnog lanca u Hrvatskoj. Taj je status u 2024. kompaniji potvrdilo i najvažnije nacionalno Istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom, koje već godinama u Hrvatskoj provodi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. Ono je pokazalo da je Konzum u 2023. prvi put od 2015. imao povećanje tržišnog udjela, uz dvoznamenkasti rast prema relativnim pokazateljima.

Naime, u modernizaciju i širenje svoje maloprodajne mreže i jačanje lokalne prisutnosti Konzum je u 2024. uložio više od 10 milijuna eura. Cilj je biti tamo gdje su kupci i ponuditi im kvalitetu po fer cijeni. Uz to je u 2024. kompanija za članove svojeg programa vjernosti MultiPlusCard u dva navrata povećavala broj proizvoda dostupnih po nižoj cijeni, tako da sada lista uključuje čak 3500 proizvoda iz niza kategorija.

Po broju zaposlenika Konzum je najveća kompanija Fortenova grupe u Hrvatskoj, ali i jedan od vodećih poslodavaca u državi. U primanja svojih gotovo 11.000 zaposlenika Konzum je u 2023. uložio ukupno 45 milijuna eura na godišnjoj razini, uz kontinuirani fokus na razvojne programe i očuvanje korporativne kulture koja predstavlja jednu od ključnih vrijednosti kompanije.

Uz sve spomenuto, Konzum ne zanemaruje ni svoju ulogu u društvu: od 2017. kompanija ponosno nosi titulu Najdonatora, najvećeg hrvatskog donatora hrane, te provodi čitav niz inicijativa kojima pomaže potrebitima i pruža podršku vrijednim projektima u području sporta, kulture, obrazovanja i očuvanja okoliša. Jedan od njih - projekt Mali veliki talenti (kupci školama doniraju kupone za nabavku opreme) uvršten je, nakon hrvatskih nagrada, među finaliste prestižnog europskog natjecanja 2024 Effie Awards Europe u kategoriji maloprodaje (retaila), koje prepoznaje najefikasnije marketinške projekte u Europi.

image

Jedan od ključnih projekata Jamnice u 2024. bilo je uvođenje povratne staklene boce od 0,33 litre za ugostiteljske objekte

JAMNICA

Fokus na ključne brendove dao je izvrsne rezultate

Pokazalo se da je Jamničin recept za poslovanje u ovoj godini bio vrlo uspješan - kroz strateški fokus na ključne brendove i razumijevanje potreba tržišta - kompanija je rastom u svim segmentima potvrdila lidersku poziciju u industriji bezalkoholnih pića. Tako je, usprkos izazovima poput inflacije i rasta cijena sirovina, uspješno zadržala tržišni udio, postigla rekorde u proizvodnji i prodaji, a na sve to realizirala je i povijesno najveće ulaganje u zaposlenike jer su u materijalna primanja gotovo 1000 njih u 2024. uložena dodatna tri milijuna eura.

Nastavljena je i realizacija projekata iz područja održivosti s ciljem smanjenja ugljičnog otiska, posebno inovacija u pakiranju povećavanjem udjela recikliranih materijala u ambalaži. Nakon uvođenja boca od reciklirane plastike i sveobuhvatnog projekta uvođenja neodvojivog čepa iz prethodnog razdoblja, jedan od ključnih projekata u 2024. bilo je uvođenje povratne staklene boce od 0,33 litre za ugostiteljske objekte. Osim što je riječ o praktičnom i ekološki prihvatljivom rješenju, ono potrošačima donosi dodatnu vrijednost za novac. Kompanija ulaže i u obnovljive izvore energije implementacijom solarnih panela te povećava energetsku učinkovitost.

Jedna je od karakteristika Jamnice da jako dobro poznaje svoje kupce, a oni su sve educiraniji i traže zdravije opcije. Na te promjene kompanija odgovara inovacijama poput funkcionalnih napitaka s vitaminima i pića s niskim udjelom šećera. Tako inovacije poput vitaminskih voda na bazi Jane i nagrađenog funkcionalnog pića ProGame odgovaraju na rastuću potražnju za proizvodima koji kombiniraju okus, funkcionalnost i nutritivne prednosti, a prirodne mineralne vode Jana i Jamnica te funkcionalna voda Mg Mivela s prirodnim magnezijem potvrdile su svoju prepoznatljivost. Uz to, Jamnica kontinuirano unapređuje postojeće proizvode uključujući dodatne okuse omiljenih pića, a u idućoj godini planira i dodatni iskorak u portfelju jer će na tržište uvesti nove proizvode koji će dodatno zaokružiti njezinu ponudu.

Sadržaj nastao u suradnji s Fortanovom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 14:19