Prije samo par mjeseci činilo se da je domaće tržište sportskih prijenosa na rubu potpunog rasapa: odlazak Arene Sport iz Hrvatske najavio je kraj jedne ere u kojoj su gledatelji za relativno nizak iznos mogli pratiti gotovo sve najvažnije svjetske lige.
U analizi koju smo objavili prije nekoliko mjeseci, pisali smo da će nestankom srpskog Telekoma, koji je godinama preko Arene financirao spektakularno skupe prijenose, domaći tržišni model kolabirati i da će sportski sadržaji postati luksuz rezerviran za one koji si mogu priuštiti više pretplata istovremeno.
No, ispostavilo se da je ovdašnje tržište sportskih prijenosa fleksibilnije nego što se mislilo.
Nakon početne panike i scenarija u kojem Hrvatska ostaje bez NBA-a, dijela nogometnih liga i brojnih premium natjecanja, dogodio se preokret: A1 i Hrvatski Telekom konsolidirali su ponudu i stvorili najkompletniji sportski paket koji je hrvatskim gledateljima bio dostupan u posljednjim godinama.
Snižene tržišne cijene nakon povlačenja Telekoma Srbija iz agresivnog nadmetanja s United Medijom Dragana Šolaka (pod koju je spadao i Sport Klub), te interes domaćih telekom operatera da zadrže korisnike u trenutku naglog rasta streaming konkurencije, bit će ključni faktori koji će u bliskoj budućnosti usmjeriti daljnji razvoj situacije. Sada je izglednije da će se ona rasplesti u korist sportskih konzumenata.
A1 i HT uvode Sportklub kanale
Sportklub je ulaskom u A1 i HT donio spektar programa koji su proteklih godina često nedostajali, a ključna je novost da je NBA liga ponovno dostupna u Hrvatskoj putem Sportkluba.
Od 1.12 tako korisnici A1 TV-a mogu gledati čak 15 Sportklub kanala, uključujući i informativni kanal N1, i to potpuno besplatno do 31. ožujka 2026. Dodaju se uz postojeće kanale Arene Sport, Eurosporta i ostale sportske sadržaje, čime A1 praktički nudi kompletan sportski paket; od nogometa i tenisa do košarke, motosporta i borilačkih sportova.
Uz nju dolaze Euroliga i EuroCup, Bundesliga, Liga nacija, kvalifikacije za Europsko prvenstvo, teniski Grand Slam Wimbledon, ATP i WTA turniri, MotoGP, te niz drugih natjecanja.
Sport Klub je već dostupan u ponudi Telemacha, a s uvrštavanjem u ponudu A1 i HT-a sportski će fanovi diljem zemlje sada imati pristup vrhunskim domaćim i međunarodnim sportskim natjecanjima koja izazivaju veliki interes, a koje Sport Klub ekskluzivno prenosi na svojim kanalima”, stoji u priopćenju Sport Kluba.
I Hrvatski Telekom je ojačao svoj MAXtv portfelj uvrštavanjem kanala Sport Kluba. Korisnicima sportskih paketa novog portfelja kanali su uključeni trajno i bez dodatne naknade, a ostalim korisnicima promotivno do 31. siječnja 2026.
Tko će preuzeti Ligu prvaka?
Najave raspada tržišta i prelaska na isključivo streaming modele, tako se barem zasad, nisu se obistinile.
Podsjetimo, srpski Telekom je u vrhuncu borbe za sportska prava plaćao iznose koje ostali operateri u regiji jednostavno nisu mogli pratiti; prema industrijskim procjenama, za Premier ligu navodno je izdvojeno čak 600 milijuna eura.
Upravo su takva basnoslovna ulaganja godinama držala cijene umjetno visoko i cijelo tržište u nerealnom balonu. Sada, kada se Arena Sport postupno povlači iz Hrvatske, prvi put se otvara mogućnost realnijih cijena i stabilnijeg tržišta.
Ipak, ostaje jedna ključna nepoznanica: budući ugovori za dvije najskuplje i najgledanije nogometne lige: Premier ligu i UEFA Ligu prvaka.
Prema aktualnim rokovima iz starog modela, Liga prvaka na Areni je osigurana do kraja sezone 2026./2027., a engleska Premier liga na Areni vrijedi do kraja sezone 2027./2028. Španjolska La Liga u Hrvatskoj se kroz Arena Sport može pratiti do kraja sezone 2025./2026., a natječaj na prava prijenosa za El Clásico mogao bi biti pokazatelj onoga što slijedi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....