Novi oblik turizma

U posljednjih deset godina udvostručen broj kampova u kontinentalnoj Hrvatskoj

Iako su te brojke još relativno male, Palman ističe da su to vrijedne i važne inicijative, većinom obiteljske i privatne.
Ilustracija, kamp
 Nikša Stipaničev / CROPIX

Otvaranjem kampova u Termama Tuhelj i Vrhovinama u Lici ovog ljeta, broj kampova u kontinentalnom dijelu Hrvatske povećao se na 30-ak, što je dvostruko više nego prije deset godina, kaže direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman.

Napominjući kako se otvaranje kampova u kontinentalnom dijelu zemlje može označiti i trendom, Palman za Hinu iznosi podatke KUH-a po kojima je u Hrvatskoj 785 kampova, smještajnog kapaciteta za oko 248,5 tisuća osoba, od čega 30-ak na kontinentu, za oko 4500 osoba, što čini oko 2 posto ukupnog hrvatskog kampinga.

Iako su te brojke još relativno male, Palman ističe da su to vrijedne i važne inicijative, većinom obiteljske i privatne.

Najveći dio kontinentalne kamping ponude su parcele za smještaj s vlastitom opremom (šatori, kamp kućice, kamperi), dok je manji dio kapaciteta u tim kampovima u mobilnim kućicama, glamping šatorima, kućicama na drveću i uz jezera, indijanskim šatorima i slično.

U razvoju kampinga na kontinentu važnu ulogu ima i KUH, koji nekoliko godina u suradnji s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom održava edukativne radionice na kontinentu nastojeći potaknuti otvaranje kampova.

"Savjetima i marketinškom podrškom potičemo razvoj i poslovanje kampova izvan obalnih područja, jer u europskim trendovima kampovi već odavno nisu vezani samo uz sunce i more. Rezultate vidimo na terenu i pozdravljamo otvaranje svakog novog kampa u kontinentalnom dijelu zemlje, jer su i oni pokretači razvoja lokalne sredine i omogućavaju i obiteljsko poduzetništvo s relativno malom investicijom u odnosu na druge vrste smještaja", kaže Palman.

Kontinentalnim kampovima teže je poslovati nego jadranskim, jer se taj proizvod još uvijek razvija, te se pretpostavlja da je njihova popunjenost dijelom slabija nego na Jadranu, ali i zato što Hrvatska još nije poznata kao zemlja kontinentalnog kampiranja, kaže Palman, uz napomenu da točnih podataka o popunjenosti nema.

Iznosi i uspješnost investicije varira i ovisi o raznim faktorima

Govoreći o iznosima i uspješnosti investicija u kampove na kontinentu, Palman naglašava da za razliku od drugih oblika smještaja, u kampingu to može višestruko varirati, jer ovisi i o vrsti terena gdje se namjerava graditi kao i o razini finalnog proizvoda koji se želi postići.

"Kamp na kontinentu može biti i čista livada, bez ikakvih sadržaja, ali može biti i vrhunski kamp s pet zvjezdica, najboljim bazenom i svim mogućim sadržajima, i takav može konkurirati najboljim primorskim kampovima. Potencijal Hrvatske za razvoj kontinentalnog kampinga još uvijek nije iskorišten, a kako u KUH-u vjerujemo da je to dobar potencijal svoje ćemo aktivnosti i dalje usmjeravati poticanju razvoja tog segmenta ponude", zaključuje Palman.

Pad u srpnju i sedam mjeseci dijelom očekivan, kolovoz popravlja rezultat

Komentirajući pad u kampovima u srpnju i sedam mjeseci ove godine, Palman napominje da je on dijelom očekivan, jer, kako kaže, kamping tržište u Hrvatskoj se stabilizira i normalizira, a teško je i iz godine u godinu rasti, što kamping sektor postiže zadnjih deset godina.

"Od početka ove godine do kraja srpnja u kampovima je bilo ukupno 10,3 milijuna noćenja, što je 3 posto manje nego lani. Tome je manjim dijelom 'kumovao' loš svibanj s puno padalina i 37,6 posto manje noćenja u kampovima, te većim dijelom srpanj, u kojemu je u kampovima bilo oko 5 posto manje noćenja i što zbog velikih brojki značajnije utječe na ukupni rezultat. Kako se od samog početka sezone i predviđalo, takvo je ostvarenje i u granicama očekivanog, pa i jer su manji dio 'kolača' uzele zemlje koje su se ove godine značajnije vratile na turističko tržište i koje jednim manjim dijelom svoje ponude zadiru i u segment interesa naših kamping gostiju", iznosi Palman.

Ne manje važnim drži i lijepo vrijeme s visokim temperaturama na sjeveru Europe, što je potaknulo primjerice Nijemce, Nizozemce i Skandinavce, kao važne kamping goste, na ostanak i provođenje odmora u svojim zemljama.

"Hrvatska u takvim trendovima nije specifična i isti razlozi zapravo 'muče' cijeli mediteranski kamping sektor, tako da sličnu situaciju kao kod nas imaju i kampovi u Španjolskoj, Francuskoj, Italiji. Kolovoz je počeo u sasvim drugom tonu te već u njegovih prvih osam dana imamo u kampovima jednak broj noćenja kao lani u isto vrijeme, čime se i kumulativni minus do 8. kolovoza smanjio na 2,6 posto. Uz to, primjetan je i porast rezervacija za drugi dio kolovoza te rujan, tako da računamo da će sezona za kampove brojem noćenja završiti pozitivnije od prognoza početkom godine, koje su govorile o očekivanih 3 do 5 posto manje noćenja nego lani", zaključuje Palman.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 20:09