Japanski proizvođač automobila Toyota planira uložiti 500 milijuna dolara u Uber, koji radi po principu ekonomije dijeljenja, te proširiti njihovo partnerstvo na zajednički razvoj autonomnih vozila.
Iz japanske kompanije, jednog od najvećih svjetskih proizvođača vozila, priopćeno je da bi partnerstvo uključivalo „masovnu proizvodnju” autonomnih vozila koja će zatim biti razmještena u Uberovu mrežu automobila za dijeljenje vožnje. Analitičari smatraju da je to način kako obje kompanije mogu dostići svoje konkurente na tržištu autonomnih vozila.
Taj sporazum Toyote i Ubera procjenjuje Uberovu vrijednost na oko 72 milijarde dolara, unatoč tome što ta kompanija bilježi rast gubitaka.
Prema priopćenju obje kompanije, tehnologija za autonomna vozila iz svake tvrtke bit će integrirana u Toyotina namjenska vozila. Njihova flota će biti temeljena na Toyotinom modelu Sienna Minivan, a očekuje se da će pokusna testiranja započeti 2021. godine.
„Taj sporazum i investicija obilježavaju važnu prekretnicu u našoj preobrazbi u tvrtku mobilnosti dok osiguravamo put za bezopasnu i sigurnu ekspanziju usluga mobilnosti kao što je dijeljenje vožnje”, izjavio je Shigeki Tomoyama, izvršni potpredsjednik Toyota Motor Corporationa.
I Toyota i Uber, koji je vodeća globalna kompanija za dijeljenje vožnje, zaostaju u razvoju autonomnih vozila za konkurentima, dok tvrtke poput Wayma, koji je u vlasništvu Alphabeta, već u tome području idu punom parom naprijed.
Dijeljenje tereta i troškova istraživanja i razvoja oduševit će investitore Ubera, koji tijekom iduće godine planira dati inicijalnu javnu ponudu dionica (IPO).
Mnogi analitičari smatraju da će privatno vlasništvo nad automobilima u budućnosti dramatično biti smanjeno upravo zbog autonomnih vozila i dijeljenja vožnje. Ostvari li se to predviđanje, Toyota je možda upravo osigurala svog najvećeg kupca - Uber, koji se već udružio s Daimlerom, njemačkim proizvođačem koji se također nada da će posjedovati vlastita autonomna vozila u Uberovoj mreži.
U međuvremenu, Uber je u ponedjeljak priopćio kako se planira u budućnosti usredotočiti na poslovanje s električnim skuterima i biciklima, umjesto automobilima – unatoč činjenici da bi to moglo smanjiti njegovu dobit.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....