Na sastanku ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Darka Horvata s predstavnicima norveške kompanije SIEM dogovoreno je da će se u 3. maju nastaviti gradnja broda koji je u 70-postotnom stupnju dovršenosti, a tri već naručena broda, čija gradnja nije ni počela, otkazat će se, neslužbeno smo doznali u Vladi, u srijedu.
Zasad još nije poznato na koji način će se riješiti financiranje dovršetka novogradnje 514, broda za prijevoz 7000 vozila, nosivosti 17.170 tona, dužine 200 metara i širine 32,26, odnosno ne zna se hoće li brod nastaviti financirati SIEM, to jest njihova kompanija Auto Marine transport Inc, ili će financiranje na sebe preuzeti država ili mogući strateški partner. Realizira li se ovaj dogovor, to bi značilo da SIEM neće aktivirati 23,6 milijuna eura avansnih kreditnih sredstava koje je uplatio za taj brod, ali će po svemu sudeći na naplatu Uljaniku, a potom zapravo Vladi, doći 4,6 milijuna eura avansa koja su plaćena za početne projekte za preostala tri broda. Novogradnja 514 inicijalno je ugovorena po cijeni od 46 milijuna eura, pa je malo čudno da je na 70 posto izgrađenosti broda potrošeno samo 23,4 milijuna eura, ali to onda znači da za dovršetak broda treba još 22,6 milijuna eura. Dapače, može se pretpostaviti da je početna cijena broda podcijenjena, pa bi ukupni troškovi mogli biti znatno iznad 46 milijuna eura. No, sada već potvrđeno otkazivanje preostala tri broda za norveškog kupca potvrđuje kako je Uljanik Grupa u više nego ozbiljnim problemima, ali, s druge strane, dobro je da su brodovi otkazani jer bi na njima bili proizvedeni samo gubici.
Nadalje, neslužbeno smo doznali da na sjednici Vlade danas u Puli neće biti konačne odluke o sudbini Uljanik Grupe jer Banskim dvorima treba još vremena, informacija i svih relevantnih parametara za donošenje odluke. Naime, Vlada više nema povjerenja u sadašnju upravu i Danka Končara kao strateškog partnera, ali ga ipak drže kao “rezervu na klupi”, a zapravo tragaju za novim strateškim partnerom. Ako ništa od toga ne uspije, Uljanik Grupa morat će u stečaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....