KAKO SU USPJELI?

Istaknuta istarska obitelj riskirala sve, uložili su 1,4 milijuna eura: Sedam mjeseci bili su zatvoreni, prošli su kroz kaos...

Potpuno su obnovili legendarni istarski hotel, zadržavši autentičnost i podigavši standarde

Boutique hotel San Rocco

 Vanesa Pandzic/Cropix
Potpuno su obnovili legendarni istarski hotel, zadržavši autentičnost i podigavši standarde

Kad su prošle jeseni zatvorili San Rocco, mali obiteljski boutique hotel u Brtonigli koji je prije 20 godina među prvima u Istri pokazao što znači premium mali hotel, bilo je jasno da se sprema nešto ozbiljno. U obnovu su uložili oko 1,4 milijuna eura, zatvorili vrata 11. studenoga i ponovno ih otvorili tek pred ovogodišnju glavnu sezonu, gotovo u lipnju. Sedam mjeseci šutnje za kuću koja je navikla na stalno komešanje gostiju bio je presedan, ali obitelj Fernetich odlučila je da je vrijeme za veliki skok.

- Iskreno, išli smo više vođeni entuzijazmom nego realnošću. Tržište je bilo izrazito nestabilno i teško je bilo planirati više od mjesec dana unaprijed. Izvođači su stalno korigirali ponude, cijene su rasle iz tjedna u tjedan i sve je bilo na klimavim nogama. Ali nismo željeli propustiti priliku jer takvi trenuci dolaze rijetko i moraš biti spreman riskirati, kaže nam voditeljica hotela Luana Fernetich Ladavac dok obilazimo obnovljeni hotel. U radu hotela od početka je uključena cijela obitelj, otac Tullio, mama Rita te Luana i njezina braća Teo i Rocco, koji sve više preuzimaju različite segmente poslovanja.

Prvi projekt koji su prijavili na Nacionalni plan oporavka i otpornosti Ministarstva turizma i sporta nije prošao. Mogli su odustati. Umjesto toga, čekali su novi natječaj, zajednički program Ministarstva turizma i HABOR-a, u kojem se dio ulaganja sufinancira, a dio glavnice kredita otpisuje.

- Kad je krenuo novi program, prijavili smo se i na sreću prošli. Uzeli smo kredit od 800 tisuća eura uz mogućnost otpisa dijela glavnice, što je za male hotele ogromna stvar. Naravno, veliki dio smo pokrili vlastitim sredstvima, jer tako funkcioniraju obiteljski projekti, mi smo investitori, radnici i jamci u isto vrijeme. Ali ako želiš ostati u vrhu, moraš ulagati u trenutku koji ti se pruži, čak i kad tržište izgleda nesigurno, prisjeća se osnivač hotela Tullio Fernetich.

image

Tulio Fernetich

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Luana Fernetich

Vanesa Pandzic/Cropix

Sedam mjeseci tišine

San Rocco je prvi put u dva desetljeća stvarno stao. Do tada je obitelj svake godine "nešto čačkala": jednu sobu, dio terase, osvježili bi detalje. Ovoga puta odlučili su "otkinuti" cijelu sezonu pripreme i ući u potpunu rekonstrukciju.

- Bilo je teško prekinuti rutinu koja nas prati već 20 godina. Cijelo sam vrijeme bila na gradilištu, nisam radila prodaju, nisam radila komunikaciju s gostima, nisam imala uobičajeni ritam. A onda nas je sezona dočekala punom snagom, kao da pauze nije ni bilo. Hvala Bogu da kao brend postojimo toliko dugo, to nas je održalo u prvim tjednima nakon ponovnog otvaranja, priznaje Luana.

A promijenilo se gotovo sve, no broj soba se nije povećao. San Rocco danas ima 13 soba, bar, restoran, recepciju, terase i mali wellness, ali iza poznatog rasporeda krije se potpuno novi, suvremeni hotel.

- Sve sobe išle su od nule, instalacije, podovi, namještaj, apsolutno sve. Nije to bila kozmetika, nego potpuni restart. Najvažnije nam je bilo da kuća zadrži svoj identitet, onaj zbog kojeg su se gosti vraćali, a istovremeno da izgleda suvremeno, profinjeno i udobno. Po reakcijama gostiju vidimo da smo uspjeli. Kažu da je to i dalje ‘njihov‘ San Rocco, samo puno ljepši, objašnjava Luana. Veliki dio investicije otpada na zelenu tranziciju, a to je prelazak s lož-ulja na električne sustave, dizalice topline, podno grijanje i fotonaponske panele.

image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix

Energetska obnova

- To je bila jedna od najvažnijih stavki. Energetska obnova nije samo trend, nego nužnost i obveza prema budućnosti. To su ozbiljni troškovi, ali uz pomoć programa i uz naš angažman to smo mogli ostvariti. Najviše smo se bojali da bismo izgubili autentičnost. Ali projektanti su odmah razumjeli što želimo — spoj tradicije i suvremenosti. Svaki detalj je promišljen, od drva do rasvjete, i vidimo da ljudi to prepoznaju. Svi komentiraju da smo ostali vjerni sebi, samo u ljepšem i modernijem izdanju, naglašava Tullio.

Obnova ove razine neminovno otvara pitanje cijena. No, oni ih nisu dirali.

- Nismo znali kako će tržište reagirati nakon sedam mjeseci pauze. Naši gosti su vrlo konkretni u svojim očekivanjima i ne vole nerealna poskupljenja. Oni su gurmani, putnici i ozbiljni ljudi koji traže kvalitetu, ali žele da ta kvaliteta bude opravdana i razumna, i mi želimo ostati baš takav tip hotela, kaže Luana. Zanimljivo je da se kod njih promijenila struktura tržišta nakon pandemije. Domaći gosti postali su važan dio publike.

image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix

- Danas imamo jako puno gostiju iz Splita, Rijeke, cijele Dalmacije, a Zagreb nam je stalna baza. To su ljudi koji putuju zbog hrane, autentičnosti i mira. A naš je restoran uvijek bio srce kuće, zbog njega se dolazi. I posebno smo ponosni na našu cheficu Florianu, koja zaista radi sjajan posao i gura kuhinju u pravom smjeru, dodaje Luana.

Wellness, međunarodni lanac i Michelin

Umjesto povećanja kapaciteta, fokus idućih godina je kvaliteta i pozicioniranje. Ne žele više soba, ističe Luana.

- Želimo bogatije iskustvo, ne veći hotel. Wellness je velika prilika, posebno zimi, jer mi radimo cijelu godinu. Zatvoreni smo samo u siječnju. Tu vidim prostor da privučemo goste koji traže gastronomiju, mir i opuštanje u paketu. Paralelno, pripremamo se za ulazak u međunarodni lanac boutique hotela, što nam je dugoročna želja. Naravno da bismo voljeli Michelinovu zvjezdicu ili Michelin Key. Ali ne radimo samo zato da to dobijemo. Ako dođe, bit će nam ogromna čast. Ako ne, mi ćemo i dalje raditi svoju priču, jer nas vodi strast, a ne nagrade. U Istri je konkurencija jaka i to nas motivira da budemo bolji, priznaje Luana.

image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix

Na pitanje ima li danas dovoljno ljudi spremnih ući u ovakav posao, i Luana i Tullio ostaju realni.

- Ovo nije posao za one koji žele brzu zaradu. Ovdje nema milijardi, ali ima lijepog života. Imaš goste koji ti vjeruju, vraćaju se i cijene tvoj rad, i to ne možeš kupiti. Ako u ovaj posao ideš zbog stila života i ljubavi prema ljudima, onda je to jedna od najljepših profesija, kaže Tullio.

image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix

Luana priznaje da je za nju ovaj posao životni poziv.

- Naravno da je ponekad naporno i naravno da bih nekad voljela slobodan vikend, ali ja ovaj posao volim. Renovacija nas je iscrpila, ali dala nam je ogroman novi zamah. Osjećam da za nas tek sada počinje novo poglavlje. Uz podršku cijele obitelji, od mame Rite do moje braće Tea i Rocca, stvarno možemo graditi nešto dugoročno i autentično, zaključuje Luana.

image

Na fotografiji: Teo, Tulio, Rita i Luana Fernetich

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Boutique hotel San Rocco

Vanesa Pandzic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 17:46