Prodajni rezultati

Prodaja novih automobila u Hrvatskoj i dalje nezaustavljivo pada

Lani je u ovo doba prodano 10.000 auta, a sada ni djelić toga
Novi automobili, ilustracija
 Profimedia

U Hrvatskoj je u svibnju prodano 2.173 novih automobila, što je 76 posto manje nego u istom mjesecu lani kada ih je prodano 9.149, dok je u prvih pet mjeseci ove godine, prodano 13.286 novih vozila, uz pad od 55,6 posto u odnosu na prošlu godinu, podaci su Promocije plus.

Najviše novih putničkih vozila u prvih pet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodao Volkswagen - 2.191, s udjelom u ukupnoj prodaji od 16,5 posto. Slijedi Škoda, članica istog koncerna, s 1.959 vozila (udjel 14,7 posto). Na trećem mjestu je Renault (912 prodanih i udjel 6,8 posto). Četvrti po prodaji je Dacia, dio Renault grupe, budući da su je odabrala 792 kupca (udjel 5,9 posto), a peta je Kia (701 vozilo i udjel 5,2 posto).

U prvih pet mjeseci 2020. godine prodana su i 402 BMW-a, 388 Audija, 324 Mercedesa, ali i 59 Porschea, 48 Land Rovera, 29 Jaguara te 12 Tesli.

Najprodavaniji model u petom mjesecu ove godine bila je Škoda Octavia, koju je odabrao 121 kupac. Octavia je ujedno najprodavaniji model u svih pet mjeseci, jer ih je prodano 928 komada, dok su prvi pratitelji VW Golf i VW T-Cross prodaju do kraja svibnja zaključili sa po 415 nova vozila.

Na drugom je mjestu po svibanjskoj prodaji Kia Stonic (97 prodanih primjeraka), a treća je Dacia Sandero (70).

Prema pogonskom gorivu, hrvatski građani više biraju benzince nego dizelaše. Benzinski pogon je tako od siječnja do kraja svibnja odabralo 7.768 kupaca što je udjel od 58,5 posto u ukupnoj prodaji. Dizelaša je odabralo 4.545 ljudi (udjel 34,2 posto), električno vozilo njih 85 (udjel 0,6 posto), a hibridno 791 kupac (udjel 6 posto).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:48