"Iako ulažemo znatan napor i vještinu pri pružanju naših usluga putovanja, ne možemo potvrditi, niti jamčiti da su sve navedene informacije točne, potpune i istinite, niti možemo biti odgovorni za bilo kakve pogreške, prekide veze, netočne, neistinite ili informacije koje dovode u zabludu, ili pak nedostatak informacija."
Sve ovo, stoji, između ostaloga, u uvodnom, prvom članku Uvjeta i odredbi poslovanja online platforme Booking.com, preko koje je skupina prevarenih turista iz Francuske rezervirala smještaj u nepostojećoj vili "Felipa" na Hvaru. Iznos od 6420 eura, koliko su Francuzi uplatili lažnom iznajmljivaču, koji se poslužio fotografijama atraktivne vile "Marteline" sa susjednog Brača i na prijevaru domogao pozamašne količine novca, Booking.com im je u cijelosti vratio i javno se ispričao zbog nemilog događaja.
Suze nasamarenih Francuza na koncu su brzo usahle, a na lice im se vratio osmijeh uslijed kopernikanskog obrata – Splićanka Kasandra (s prezimenom ne želi u javnost) im je, čuvši za njihovu priču, preporučila smještaj u "Villi Hacijendi" svoje prijateljice u Krilu Jesenicama", a s dva besplatna noćenja u vili "Martelini", čije su ih fotografije privukle na Booking.comu (zato su je i "iznajmili na Hvaru"), odlučio ih je počastiti i Joško Vuić, vlasnik stvarnog zdanja na Braču, piše Slobodna Dalmacija.
Tako je hrvatska priča s prevarenim turistima doživjela happy end, ali i podsjetila na učestalost prijevara prilikom online rezerviranja smještaja zbog čega prije plaćanja treba dobro otvoriti oči. Da prevareni kupci ponekad uplaćuju iznose u stotinama, a nerijetko i tisućama funti prilikom jedne online kupnje, uvjereni da kupuju na sigurnim web lokacijama, svjedoče službeni podaci objavljeni u medijima u Velikoj Britaniji, u kojoj je samo lani najmanje 6000 Britanaca izgubilo oko 7,2 milijuna funti zahvaljujući bukiranjima lažnog smještaja preko interneta.
Jedna je engleska obitelj tako stigla na popularni španjolski otok Mallorcu radujući se bezbrižnom odmoru u luksuznoj vili s bazenom. No, kad su stigli na vrata njezin zbunjeni vlasniku im je kazao kako ne zna ništa o njihovoj rezervaciji niti je ikada iznajmljivao vilu turistima. Angus Kennedy rezervirao je smještaj za Uskrs u Palmi, posredstvom internetske stranice "Dream Villas Spain". Stigavši na Mallorcu odmah je posumnjao da nešto nije u redu čim se na aerodromu nije pojavio dogovoreni taksi, a nitko mu nije odgovarao ni na kontakt broj na stranici "Dream Villas Spain".
Kad su stigli na adresu, a njemački vlasnik vile ih suočio s okrutnom istinom, obitelj je bila devastirana. Angusova supruga se rasplakala, Nijemac je bio šokiran web stranicom.
"Vila je na internetu čak imala evidentirane preglede, a prevaranti su išli toliko daleko da su lažirali recenzije. Bio je to odmor iz pakla", pojadao se medijima na Otoku Kennedy.
Prevareni francuski turisti u Hrvatskoj imali su više sreće u nesreći od spomenutih Engleza, jer su rezervirali smještaj preko najpopularnijega svjetskog online servisa za iznajmljivanje smještaja, te dobili novac natrag. Iako smo posredstvom PR agencije iz Zagreba u centralu Bookinga.coma u Amsterdamu poslali upite na temu njihova poslovanja, jučer nismo uspjeli dobiti odgovore upravo iz razloga što, rekoše nam u Dialog komunikacijama, u Amsterdamu prije njihova slanja žele provjeriti sve činjenice.
U Bookingu su, vrativši novac prevarenim turistima, preuzeli odgovornost za hrvatski slučaj, premda u njihovoj Izjavi u odricanju od odgovornosti stoji sljedeće: "Vjerodostojnost, valjanost i pravo na korištenje svih fotografija /slika posjeduje osoba koja dodaje fotografiju i nije odgovornost Booking.coma. Booking.com se odriče bilo kakvih odgovornosti i obveza povezanih s dodanim fotografijama. Osoba koja je dodala fotografiju jamči da fotografije/slike ne sadrže viruse, trojanski softver ili zaražene datoteke te da ne sadrže pornografski, ilegalan, neprimjeren, uvredljiv, nedozvoljen ili neprikladan materijal te da ne krše prava (prava intelektualnog vlasništva, autorska prava ili prava na privatnost) trećih strana. Svaka fotografija/slika koja ne ispunjava navedene kriterije neće biti objavljena i/ili Booking.com istu može ukloniti/izbrisati u svakom trenutku i bez prethodne najave."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....