Akvizicija godine

Otkrivamo pozadinu preuzimanja Nanobita: 'Ovo je suludo velik posao'

Otkrivamo pozadinu preuzimanja Nanobita: 'Ovo je suludo velik posao, zanijemiili smo kad smo čuli cijenu' Akvizicija hrvatskog proizvođača igara nadmašila je kupnje hotela na Jadranu te je bliža preuzimanju primjerice Dukata i Tele2 Hrvatska nego dosadašnjim preuzimanjima IT i softverskih kompanija U domaćem startup svijetu još nitko nije uspio ovako uspješno prodati poslovanje, odnosno napraviti ovakav “exit”
Alan Sumina (lijevo) i Zoran Vučinić, vlasnici tvrtke Nanobit
 CROPIX

Alan Sumina i Zoran Vučinić, osnivači Nanobita, prva su dva velika startup milijunaša u Hrvatskoj, svaki s oko 200 milijuna kuna na računu.

U četvrtak je švedski izdavač računalnih igara Stillfront Group, koji posljednjih godina mahnito kupuje free-to-play studije za izradu mobilnih igara, objavio da preuzima najvećeg hrvatskog proizvođača mobilnih igara Nanobit, i to za 125 milijuna eura ili gotovo milijardu kuna. Riječ je o najvećoj akviziciji ne samo u hrvatskom gamingu, nego i u ukupnoj domaćoj IT industriji, usporedivoj s velikim akvizicijama u telekomunikacijama i poljoprivredi.

Ozbiljan posao

Akvizicija Nanobita daleko je iznad, primjerice, iznosa koji je Hrvatski Telekom izdvojio za IT tvrtku Combis (25,5 milijuna eura), a nadmašuje i jednu od većih akvizicija u turizmu, kad je Valamar za 23 milijuna eura preuzeo Hotele Makarska. Preuzimanje Nanobita bliže je iznosu koji je United grupa dala za trećeg mobilnog operatera Tele2 Hrvatska, 220 milijuna eura, ili iznosu koji je francuski Lactalis dao za Dukat, 280 milijuna eura.

Prema uvjetima koji su hrvatski startupaši uz pomoć EY-a dogovorili sa Stillfront Groupom, a koje su Šveđani pedantno objavili na svojim internetskim stranicama, Alan Sumina i Zoran Vučinić, svaki zasebno, do kraja godine mogu očekivati da će im na račun u banci sjesti oko 200 milijuna kuna, i to neoporezivih. Usto, svaki će dobiti još oko 90 milijuna kuna u dionicama kompanije Stillfront grupa. Na taj način realizirat će se prvi dio akvizicije u kojem će hrvatski startupaši na Šveđane prepisati 78 posto vlasništva Nanobita.

U drugom krugu, za dvije godine, trebala bi im po sličnom modelu, 70 posto u kešu, a 30 posto u dionicama, pripasti razlika od najviše 48 milijuna dolara ili oko 300 milijuna kuna. Iznos koji će ponovo podijeliti. U sve to nisu uračunate naknade posrednicima i EY, ali Stillfront grupa nije išla u takve detalje.

Kada se znaju sve te brojke, nije neobično što je na domaćoj investicijskoj i gaming sceni nastupilo ushićenje. Postoje druge tvrtke, poput Infobipa i Rimac Automobila, čiji osnivači sjede na udjelima koji vrijede i mnogo više, ali u domaćem startup svijetu još nitko nije uspio prodati svoje poslovanje, odnosno napraviti “exit” u iznosu koji su postigli Alan Sumina i Zoran Vučinić.

Stevica Kuharski, principal i voditelj scoutinga najvećeg hrvatskog VC fonda Fil Rouge Capitala, kaže da je akvizicija Nanobita jako važna za domaći ekosustav jer pokazuje da se i iz Hrvatske može napraviti “suludo” velik posao i uspjeti u izrazito kompetitivnoj industriji.

“Alan i Zoran predani su osnivači i uspjeli su dovesti kompaniju do toga da bude zanimljiva za akviziciju jer su tijekom godina gradili brend i jake kreativne timove koji su radili na sadržaju zanimljivom ciljanoj publici, a to je u konačnici dovelo do rasta aktivnih korisnika koje su uspješno konvertirali u kupce”, kaže Kuharski.

Poslovna klima

Navodi da su tako uspjeli pronaći “sveti gral” startupa koji radi vlastite proizvode i ustraje u tome. Kuharski ističe da ovakvi uspjesi privlače strane investitore i osnažuju ekosustav u Hrvatskoj.

“Mi u Fil Rouge Capitalu smo presretni radi njihovog uspjeha”, kaže Kuharski.

Slično navodi i Lovro Nola, direktor najveće hrvatske akademije za videoigre Machina. Nola kaže da bi se nakon takvog priljeva kapitala u ruke iskusnih osnivača, i to u gaming industriji u Hrvatskoj, mogao dogoditi sličan efekt koji se u Estoniji dogodio nakon prodaje Skypea. Alan Sumina i Zoran Vučinić, naime, mogli bi početi investirati u startupe, a najviše u one koji dolaze iz industrije koja najbolje posluje.

“Možda će ovo potaknuti i Rimac efekt, gdje će osnivači Nanobita postati most prema svom kupcu-investitoru ili studio koji će krenuti u akvizicije manjih gaming studija u Hrvatskoj, ili će takve studije spajati sa Stillfrontom. No, kako bilo, ovo je vrlo pozitivna vijest za domaću gaming industriju, zaključuje Nola.

Osnivači Nanobita: Ovim poslom dobivamo dodatni zamah

Alan Sumina i Zoran Vučinić dali su zajedničku izjavu povodom preuzimanja. Kažu da industrija mobilnih igara brzo raste i sve se više globalizira te da ako žele ostati broj jedan, moraju ići naprijed.

“Pridruživanjem Stillfront grupi Nanobit dobiva dodatni zamah koji će nam omogućiti nastavak rasta, razvoj novih ambicioznih planova i projekata. Sasvim je prirodno, s obzirom na to da smo u poziciji da možemo birati strateškog partnera, da odaberemo onog koji se uklapa u našu kulturu i dugoročnu viziju. Sve one kvalitete koje njegujemo interno, poduzetnički duh, samostalnost i inovativnost, vidjeli smo upravo u vodstvu Stillfront grupe. Veselimo se suradnji s ostalim uspješnim studijima u sastavu Stillfronta, što će dodatno ubrzati razvoj i Nanobita i Stillfront grupe, a naši zaposlenici će imati priliku surađivati s najboljima iz svijeta”, zaključuju Alan Sumina i Zoran Vučinić.

Gaming zajednica zanijemila kad se pronio glas o cijeni

U popodnevnim satima, neposredno nakon objave akvizicije Nanobita, većina je rasprava u gaming zajednici bila obojena nevjericom zbog visine iznosa koju su Šveđani izdvojili za zagrebački studio. Međutim, odgovor na tu dvojbu dali su sami kupci iz Švedske. Prema Fini, Nanobit je lani imao prihod od 195,2 milijuna kuna uz neto dobit od 17,6 milijuna kuna. Šveđani su pak objavili da je Nanobit u prvoj polovici 2020. godine zabilježio strelovit rast prihoda na 236 milijuna kuna uz operativnu dobit od 44 milijuna kuna. Do kraja godine, navode, hrvatski studio, koji trenutačno zapošljava 125 stručnjaka, cilja na prihod od oko 460 milijuna kuna. Nanobit proizvodi mobilne igre za žene koje koriste pametne mobitele. Svoje igre prodaju u 150 država, a najpopularnije su My Story, Hollywood Story i Tabou Stories. Imaju 145 milijuna igrača. Ulazak Stillfronta djelom je potaknut i ulaskom njegova konkurenta Playrixa na hrvatsko tržište, koji je prije manje od pola godine kupio domaći studio Cateia Games za nepoznat iznos.

Jörgen Larsson, CEO Stillfronta: S Nanobitom dobivamo vrlo talentirani tim

“Alan i Zoran su u proteklih 12 godina sa svojim timom u Nanobitu izgradili impresivan gaming studio s čvrstom nišom u uzbudljivom žanru lifestyle igara, a mi se veselimo što ćemo zajedno s njima raditi na tome da podignemo kompaniju na višu razinu. Osnovni portfelj igara ostvario je impresivan rast tijekom prošle godine, a vidimo i snažan potencijal rasta u budućnosti, uključujući i obećavajuće nove igre koje su u razvoju”, kaže Larsson.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 09:06