Izgraditi novi svijet u kojem mladi kroz igru stječu nova znanja ideja je vodilja koja stoji iza Toni Milun portala i istoimene Lige koju je prije nešto više od mjesec dana pokrenuo omiljeni profesor matematike u suradnji s poznatim autorom kvizova Joškom Lokasom. Budući da Toni Milun već godinama učenicima i studentima olakšava shvaćanje kompliciranih matematičkih zadataka, a Lokas je, s druge strane, već godinama prisutan u svijetu natjecanja i kvizova, dvojac je odlučio spojiti svoja znanja i iskustva i, kako su nam povjerili, “stvoriti influencere novog doba”.
- Želimo mlade potaknuti da upotrijebe sve ono što su naučili i kreiraju nešto novo pa smo osmislili online kviz u kojem učenici od 10 do 18, 19 godina mogu brusiti svoja znanja i osvajati vrijedne nagrade - ispričao nam je Lokas.
Toni Milun Liga, naime, obuhvaća četiri kategorije, matematiku, digitalno društvo, engleski i popularnu znanost (koja se odnosi na pitanja iz fizike, kemije, biologije, prirode i geografije). Pitanja su, kako nam je Milun pojasnio, “životna i praktična”.
- Pokrivamo sva područja koja učenici obrađuju na nastavi, ali nastojimo da budu zanimljiva, a za rješavanje zadataka bitne su snalažljivost i logika. Učenici, primjerice, u školi uče o specifičnom toplinskom kapacitetu, a mi na kvizu pitamo zagrije li se brže sendvič ili lubenica kad ih ljeti izvadimo iz hladnjaka – objasnio je Toni Milun za Jutarnji list i dodao kako je Liga namijenjena učenicima od 5. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole.
Natjecatelji su, kako doznajemo, podijeljeni u četiri skupine, po dvije generacije u svakoj, no u budućnosti će oni biti razdvojeni pa će svaka generacija učenika imati vlastita pitanja. Prva sezona Lige, koja traje od 19. listopada do 7. prosinca ove godine, sastoji se od sedam kola, a dva su već iza nas.
- Zamišljeno je da svi igrači kreću igrati u isto vrijeme kako bi svi imali istu startnu poziciju i jednake mogućnosti ispred sebe. Sudjelovanje je jednostavno, samo je potrebno registrirati se na tonimilun.hr portalu i u subotu malo prije 11 sati biti na stranici. Ukupno u jednom kolu imamo deset pitanja koja imaju ograničeno vrijeme za rješavanje. Naravno da je bitan točan odgovor, ali i svaka sekunda bržeg odgovora donosi dodatan bod – kazao nam je Joško Lokas.
Do sada je Ligu odigralo otprilike 200 učenika, ali kreatorski dvojac očekuje puno veći broj sudionika budući da druga sezona kreće u veljači, odnosno ubrzo nakon početka drugog polugodišta. Oni koji u prvih šest kola prikupe najveći broj bodova, pojasnio je Lokas, natječu se uživo u zadnjem kolu koje će se održati 7. prosinca u zagrebačkom AlgebraLabu.
- Cijeli projekt Toni Milun Lige zamišljen je kao osvještavanje istinskih vrijednosti, a upravo je završni live event prilika da na jednom mjestu nekoliko različitih generacija mladih ljudi igraju i natječu se te tako demonstriraju svoja znanja, trud, rad i talent – tvrdi poznati autor brojnih hrvatskih kvizova. Kako doznajemo, oni najbolji u svakoj skupini Lige osvojit će PlayStation 4 i video igru Fortnite, dok će drugoplasirani dobiti vrijedne mobitele. Učenici koji zauzmu treće mjesto u svojoj skupini bit će nagrađeni edukacijama u Algebri.
Naime, uz Miluna i Lokasa, začetnik ideje je i Hrvoje Balen, član Uprave za marketing i prodaju u Algebri, koja je sa svim svojim zaposlenicima podržala projekt.
- Kao i sve dobre ideje, i ova se rodila u opuštenoj atmosferi, na jednoj kavi dok smo Hrvoje, Toni i ja pričali o tome kako općenito u današnje vrijeme nedostaje pitanja koja bi vas natjerala na kritičko, kreativno i logičko promišljanje. I onda smo se naravno dosjetili da bi bilo baš zgodno kada bismo osmislili kviz u kojem mlade generacije učimo upravo tim vještinama – prisjetio se Joško Lokas koji je, s obzirom na svoje iskustvo i područje u kojem se najbolje snalazi, bio zadužen za osmišljavanje samog kviza.
Preciznije, on je osmislio kola Lige, bodovanje i generalno način funkcioniranja kviza, dok je Milun više zadužen za sadržaj i kreiranje pitanja. Osim njih, u razvoju projekta sudjelovali su i Ivana Kišić, Vatroslav Zuppa Bakša, Andrea Bednjanec, Tomislav Tuškan, Mirjana Lermajer, Karlo Horvatin i Ana Lokas, odnosno brojni nastavnici koji su sastavljali pitanja, dok projekt vodi Martina Sommer Akmačić.
Ipak, s obzirom na veliki obujam posla, ispričao nam je Toni Milun, dobro bi im došlo pojačanje pa tako i poziva “nastavnike koji bi sudjelovali u Ligi da se jave i s njima izgrade novi svijet znanja”.
Primjeri pitanja
1. Moja omiljena čokolada je poskupila s 10 na 11 kuna. Tko je ispravno komentirao?
a) Ana: Čokolada je prije bila 10% jeftinija
b) Bero: Čokolada je prije bila 1% jeftinija
c) Crni: Čokolada je sada 10% skuplja
d) Dino: Čokolada je sada 1% skuplja
2. Ivan je bacio pravilnu igraću kocku četiri puta i pali su brojevi: 1, 5, 1, 1. Vjerojatnost da će u petom bacanju ponovo dobiti broj 1 je:
a) oko 17%
b) 0
c) manje od 17% jer je broj 1 već pao nekoliko puta zaredom
d) više od 17% jer moja kocka voli broj 1, iako je posve pravilna
3. Ružu zelene stabljike i crvenih latica obasjamo crvenom svjetlošću u potpuno mračnoj prostoriji. Vidjet ćemo:
a) crvenu stabljiku i crvene latice
b) zelenu stabljiku i crvene latice
c) ništa
d) samo crvene latice, a stabljiku ne
4. U kutiju trebamo staviti dvije posude jednu iznad druge: jedna je topla, druga hladna. Ako želimo da topla ostane što toplija, a hladna što hladnija na dno ćemo staviti:
a) hladnu posudu
b) toplu posudu
c) svejedno je
d) najbolje ih je otvoriti i sadržaj odmah pomiješati i onda nemamo brige
5. Ljeto je, a ti si izvadio lubenicu i sendvič sa šunkom iz hladnjaka i primjećuješ da imaju jednaku temperaturu. Nakon nekog vremena primjećuješ da temperatura lubenice raste sporije nego temperatura sendviča. To je zato što:
a) lubenica ima debelu koru koja unutrašnjost štiti od zagrijavanja
b) kora lubenice je tamna pa se primljena toplina zadržava u njoj
c) lubenica ima veći specifični toplinski kapacitet od sendviča zbog visokog udjela vode
d) lubenica ima manji specifični toplinski kapacitet od sendviča zbog visokog udjela vode
6. Svaka boja predstavlja određeni prirodni broj, a pored nekih redaka i stupaca piše zbroj njegovih elemenata. Koliko iznosi zbroj elemenata u drugom stupcu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....