Član 'Velikog trojstva' azijske automobilske industrije japanski 'Nissan' najavio je povlačenje s europskog tržišta svojih 'dizelaša' zbog straha od jačeg oporezivanja ispuštanja CO2 iz automobila u okoliš. U 'Nissanu' respektiraju i najave zabrane vožnje 'dizelašima' u nekim velikim europskim gradovima iz spomenutog razloga, a bilježe i slabiji interes Europljana za 'dizelaše' iz 'Nissanove' game.
- Slabiji interes za automobilima na diesel uočili su i drugi proizvođači automobila. Budući da su automobili na diesel još uvijek zanimljivi našim kupcima, i dalje ćemo ih nuditi što znači da raskid s izvozom ovih automobila u Europu neće biti trenutan i da se neće dogoditi tako brzo – poručili su iz 'Nissana'.
U prilog najavama iz 'Nissana' agencija Reuters navodi da je u tvornici koju japanska tvornica ima u Sunderlandu u Velikoj Britaniji pripremljeno otpuštanje više stotina radnika zbog pada narudžbi iz ostalih dijelova Europe.
I u samoj Velikoj Britaniji, koja je nakon Njemačke drugo najznačajnije europsko tržište, potražnja za 'dizelašima' u travnju ove godine bila je 25 posto manja nego u istome razdoblju prošle godine. Ukupno je u EU pad prodaje diesel vozila u prvom kvartalu ove godine iznosio sedamnaest posto I ponajviše se dovodi u vezu s globalnom 'Volkswagenovom diesel aferom'.
U 'Nissanu' su potvrdili kako istodobno sa smanjivanjem ponude 'dizelaša', pripremaju povećanje elektrifikacije ponude svojih vozila.
- Promocija svakog novog modela vodit će računa o elektrifikaciji – najavili su iz japanske automobilske korporacije.
U Njemačkoj je u prvom kvartalu ove godine prodano 70 posto više vozila koja koriste isključivo električni ili hibridni pogon. Najveći europski proizvođač automobila, 'Volkswagen', primjerice, poduplao je narudžbu baterija za ugradnju u elektroautomobila s početnih 20 na 40 milijardi eura tijekom ove godine.
Podaci o rastu potražnje električnih automobila u Europi nešto su skromniji nego u dijelu koji se odnose na Njemačku i iznose 41 posto rasta u prvom kvartalu ove godine. Najviše su se za elektro vozilima pomamili u Norveškoj, čije je tržište za 'Teslu', najvećeg proizvođača električnih vozila, treće najvažnije, odmah poslije američkog i kineskog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....