Od iduće godine u 'Nestleovoj' ponudi kave naći će se i 'Starbucksovi' brendovi, a za to će pravo švicarska korporacija 'Starbucksu', prema podacima 'Bloomberga', platiti sedam milijardi i 200 milijuna dolara. Proizvođač 'Nescafea' nudit će 'Starbucksove' brendove u maloprodaji, restoranima i cateringu, kao i u sistemu kapsula 'Nestleovih' aparata za kavu u domaćinstvima. Na taj način 'Starbucks' će krupnim koracima zakoračiti i na hrvatsko tržište, na kojem je prisutan samo u maloprodaji i to s dva proizvoda, a i to tek od prije manje od godinu dana.
Prije sedam godina, podsjetimo, bilo je najava da će 'Starbucks' otvoriti prvi lokal u jednome od zagrebačkih trgovačkih centara, a već je bila oglašena i ponuda radnih mjesta za rad u lokalu. No, od toga nije bilo ništa i Hrvatska je ostala jedna od rijetkih zemalja u okruženju koja nema kafeteriju 'Starbucksa'. No, u novim okolnostima, pomoću prodajne mreže 'Nestlea', 'Starbucks' bi mogao postati konkurencija i domaćim i stranim kavama na hrvatskom tržištu.
Trenutno radi oko 24 tisuće 'Starbucksovih' kafeterija u pedesetak zemalja svijeta.
- Ovaj globalni savez u industriji kave donosi iskustvo 'Starbucksa' u milijune domova širom svijeta kroz domet i ugled 'Nestlea' – komentirao je veliki dogovor izvršni direktor 'Starbucksa' Kevin Johnson, najavivši kako će novac od prodaje prava kompanija iskoristiti za reotkup vlastitih dionica. Dioničari 'Starbucksa', procjenjuje agencija Reuters, mogli bi tijekom iduće godine i 2020. inkasirati oko 20 milijardi dolara od prodaje dionica i dividendi. Kako bi prikupio kapital za reotkup dionica, 'Starbucks' je prije ugovora s 'Nestleom', s 'Unileverom' dogovorio prodaju čajnog brenda ' Tazo' za 384 milijuna dolara.
Iz 'Nestlea' su povodom ugovora s 'Starbucksom' poručili kako će njime osigurati ostvarenje zacrtanih ciljeva poslovanja i organskog rasta tvrtke u idućoj godini. Potvrdili su kako ugovor s američkom korporacijom uključuje preuzimanje 500 radnika 'Starbucksa'.
- S 'Starbucksom', 'Nescafeom' i 'Nespressom' donosimo zajedno tri brenda ikone u svijetu kave – poručio je izvršni direktor 'Nestlea' Mark Schneider. U prilog Schneiderovim riječima idu podaci agencije za ispitivanje tržišta 'Euromonitor', prema kojima je 'Starbucks' lider na američkom tržištu kave vrijednom 13 milijardi i 800 milijuna dolara, dok su 'Nescafe' i 'Nespresso' globalni lideri.
Ovaj novouspostavljeni savez novi je izazov konkurentskoj 'JAB Grupi' koja je proteklih godina investirala oko 30 milijardi dolara u preuzimanja brendova kave poput 'Peet's' i 'Keurig Green Mountain'.
- Dogovor s 'Starbucksom' omogućava 'Nestleu' da drži 'JAB' na distanci. Cijena ugovora se može činiti visokom za 'Nestle', no investicija mu se može isplatiti kroz tri do četiri godine – prenosi 'Bloomberg' procjenu analitičara 'Voltobel banke' Jeana-Philippea Bertschyja, koji podsjeća kako je američko tržište do sada bila 'slaba točka' švicarske korporacije.
Prema 'Bloombergu', prihode od prodaje 'Starbucksovih' proizvoda ubirat će 'Nestle' a zatim plaćati tzv. royalty 'Starbucksu'. Ugledni poslovni portal zaključuje kako je ugovor s 'Starbucksom' nova potvrda promjene poslovne strategije 'Nestlea', koji je, podsjećaju, desetljećima izbjegavao jači ulazak na tržište kave procjenjujući da je to uglavnom sirovinski biznis s malim mogućnostima dodane vrijednosti. Spomenuti zaokret 'Nestlea' najavljen je prošle godine preuzimanjem brenda 'Blue Bottle Coffee' za 425 milijuna dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....