Budućnost autocesta

Mirovinski fondovi uvjetuju barem 25% udjela, mjesto u upravi i nadzornom odboru HAC-a

Provođenjem IPO-a mirovinskim fondovima bi se omogućilo investiranje na domaćem tržištu
Ilustracija: autocesta Šestanovac - Vrgorac, Marko Pavić
 Tom Dubravec / CROPIX
Provođenjem IPO-a mirovinskim fondovima bi se omogućilo investiranje na domaćem tržištu

Vlada je spremna “odreći” se 20 do 30 posto vlasništva u Hrvatskim autocestama u korist mirovinskih fondova kroz IPO. Svježi kapital svakako bi dobro došao toj tvrtki, a prema procjenama, ovom transakcijom javni dug mogao bi se smanjiti oko 5,3 posto BDP-a.

Mirovinski fondovi ne kriju da ih zanima ulaganje u privatizaciju autocesta. Taj interes postoji već godinama i nije nestao. Prema službenim izračunima Udruženja mirovinskih fondova, u slučaju njihova ulaska u autoceste trošak kamata koje plaća država smanjio bi se za oko 820 milijuna kuna godišnje, a otvorila bi se i mogućnost za daljnje dokapitalizacije i razvoj kompanije uz unapređenje korporativnog upravljanja te transparentnosti poslovanja. Već samo smanjenje troška kamata bilo bi pritom približno dovoljno da se na taj na...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 01:36