LVMH, proizvođač luksuzne robe koji u svom portfelju ima brendove Louis Vuitton i Dior, ponovno je najvrjednija tvrtka u Europi, prvi put od 2023. Razlog je pad vrijednost dionica proizvođača lijekova Novo Nordisk zbog zabrinutosti da će morati smanjiti cijenu svojih lijekova za mršavljenje i dijabetes u SAD-u, piše Financial Times.
Američki centri Medicare i Medicaid Services su, naime, najavili pregovore oko cijena njihovih lijekova Wegovy i Ozempic pa su dionice tvrtke u petak pale za 4,3 posto. Tijelo koje nadzire Medicare, državni program osiguranja u SAD-u za starije od 65 godina, planira upotrijebiti svoje ovlasti prema Zakonu o smanjenju inflacije za pregovaranje o cijenama lijekova Novo Nordiska koje će biti na snazi od 2027.
Rezultat je to razočaravajućih rezultata istraživanja o učinkovitosti njihovih lijekova koji su pokazali da je konkurencija ipak bolja. Sljedeća generacija lijekova za pretilost danskog proizvođača lijekova ispunila je očekivanja da će pacijenti izgubiti u prosjeku četvrtinu svoje tjelesne težine u kasnoj fazi ispitivanja što je za Novo Nordisk značilo drastičan pad tržišne vrijednosti - oko 90 milijardi eura u samo jednom danu u prosincu.
S druge strane, industrija luksuza koju predvodi LVMH polako se oporavlja od teške 2024. u kojoj su kineski kupci ograničili svoju potrošnju, a i njihovo povjerenje u brendove je palo. Kina je posebno važno tržište jer su njezini kupci ranije voljeli luksuzne europske brendove. Industrija je doživjela posebni procvat za vrijeme Covida s prodajom i dobiti koje su oborili sve ranije rekorde.
LVMH, koji je pod kontrolom francuskog milijardera Bernarda Arnaulta, sada vrijedi 345,3 milijarde eura, malo više od Novo Nordiska koji je tjedan završio s tržišnom procjenom od 344,5 milijardi eura. Dionice LVMH-a su tijekom prošlog tjedna porasle za 7,5 posto, a i švicarski konkurent Richemont (vlasnik Cartiera) izvijestio o neočekivano snažnom rastu prodaje u posljednja tri mjeseca 2024. Iako se ulagači nadaju da će se taj pozitivan trend proširiti i na cijelu industriju, Richemont je ipak specifičan po tome što brendovi nakita Cartier i Van Cleef & Arpels rijetko bilježe pad.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....