Kada se prije pet godina na tržištu pojavio njemački start up FlixBus, iz korijena se promijenila percepcija putovanja autobusom. Putnici u Europi su polako, ali sigurno, zaboravili na smrdljive toalete, napornu vožnju bez pauze, stiskanje na sjedalima jer je putovanje u inozemstvo postalo zabavnije, jednostavnije i ugodnije no ikad prije. Svaki autobus ima dobro opremljen toalet, sjedala su veća, šira i mogu se spustiti za više osobnog prostora, opremljeni su utičnicama i besplatnom Wi-Fi mrežom, a najviše su se hvalili ekološkom prihvatljivošću jer njihovi autobusi ispuštaju iznimno malo stakleničkih plinova. Cijene su pristupačne i formiraju se na dnevnoj bazi, ovisno o ponudi i potražnji, a kupnja karata odvija se na online platformi.
Dogodilo se to prije pet godina, Njemačka je liberalizirala tržište autobusnih prijevoznika za duže rute, što su trojica mladih poduzetnika iz Münchena prepoznala kao idealnu priliku za razvoj sasvim novog prijevoznika, neku vrstu Ubera za autobuse. Vožnju su prepustili vozačima partnerima, kojih danas ima više od 300 i drže 75 posto prodanih karata, a sama tvrtka se više brine za zadovoljstvo korisnika i dobro funkcioniranje prodajnih kanala.
FlixBus je danas najveća autobusna mreža u Europi, s 1700 destinacija u 27 zemalja, a među njima i Hrvatska. Kako piše Bloomberg, već ovog ljeta FlixBus se planira proširiti “preko oceana” i pokrenuti prve ture u Americi, a prvo će se fokusirati na Los Angeles, Las Vegas i Phoenix. Poduzetnički trojac, Jochen Engert, Daniel Krauss i Andre Schwämmlein nadaju se kako će poslovni uspjeh iz Europe ponoviti i u zemlji snova.
- U početku, moraš se širiti jer ćeš inače propasti. U ovom trenutku širimo se na drugi kontinent jer to želimo. Uvjereni smo da možemo stvoriti tržište u SAD-u – naglasio je jedan od osnivača i direktor tehnologije Schwämmlein koji je išao u školu s drugim direktorom, Kraussom, a trećeg mladog poduzetnika, Engerta su upoznali kada su svi zajedno radili za Boston Consulting grupu.
Ponudit će znatno niže cijene od vlaka i aviona, a prilagodit će se i izmjenjivim rutama, odnosno rutama koje se mijenjaju prema potrebama i željama putnika. Ekonomski stručnjaci slažu se kako FlixBus nije klasična autobusna kompanija već inovativna platforma za prodaju usluga koja je u potpunosti prerasla stigmu vezanu uz putovanja autobusom.
FlixBus u Hrvatskoj posluje dvije godine, a u tom razdoblju je utrostručio broj putnika, najviše u ljetnoj sezoni. Najpopularnija destinacija za putnike u Hrvatskoj su Zagreb, slijedi ga Split, Rijeka i Pula, a prema inozemstvu top odredišta su München, Ljubljana, Beč i Budimpešta. Cijene vožnje FlixBusom su znatno jeftinije, primjera radi iz Zagreba do Graza možete doći za 99 kuna, dok bi vas domaćim prijevoznicima ista ruta stajala oko 149 kuna, a i broj linija je znatno manji i neprilagođeniji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....