Bura u Zadru

Investitori Marine Zadar reagirali na odluku Ministarstva prometa: 'Ne poštujete pravo EU'

Sud se mora očitovati jesu li u dosadašnjem postupku dodjele koncesije povrijeđena načela jednakog postupanja i nediskriminacije BURA SE NE STIŠAVA U MARINI ZADAR 'Ministarstvo se oglušilo na naše zahtjeve i povrijedilo Europsku konvenciju za zaštitu ljudskih prava. Dužni su zatražiti mišljenje od Suda EU'
llustracija
 Luka Gerlanc / Hanza Media

Nakon što je turska Dugus grupa najavila da će tužiti Republiku Hrvatsku ako Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture poništi natječaj o izboru koncesionara za Marinu Zadar, i konzorcij koji čine tvrtke Marina Signum i Olive Island upravo je Ministarstvu preko svog odvjetnika Kristijana Galića uputio službeni zahtjev za tumačenje prava Europske unije u kojem traži da natječaj raspisan još u srpnju 2014. provede do kraja ili da se prije nego što ga ukine obrati za mišljenje Sudu Europske Unije. Ovaj konzorcij i Dogus grupa tvrtke su koje su na natječaju prije pet godine iskazale svoju želju da preuzme Marinu Zadar koju sada bez valjanih dozvola i suprotno s presudama nekoliko sudova drži Tankerkomerc. Ministarstvo mora je potvrdilo da će natječaj poništiti i raspisati novi, a takvu odluku obrazlaže mišljenjem Državnog odvjetništva.

„Još jednom bismo htjeli naglasiti kako je prijedlog odluke o poništenju natječaja za koncesiju nad lukom nautičkog turizma Marina Zadar proizašao iz mišljenja DORH-a po navedenom predmetu. S obzirom na to da DORH obavlja svoje ovlasti na osnovi Ustava, zakona, međunarodnih ugovora koji su dio pravnog poretka Republike Hrvatske i drugih propisa donesenih sukladno Ustavu, međunarodnom ugovoru i zakonu Republike Hrvatske, nemamo razloga sumnjati u zakonitost danog mišljenja. Također, u konkretnom slučaju ne namjeravamo komentirati dane preporuke odvjetničkih društava koje zastupaju zainteresirane strane u trenutnom postupku“, poručuju iz Ministarstva.

Neslužbeno odbacuju nagađanja da se raspisivanjem novog natječaja pogoduje Tankerkomercu koji je u vlasništvu Croduxa koji bi tako dobio šansu da se javi na natječaj i legalno dobije koncesiju koja će pak, ako se do kraja provede natječaj iz 2014., doći u ruke Dogusa ili konzorcija Marina Signum i Olive Islanda. Obje tvrtke već u Hrvatskoj imaju marine.

U svom dopisu Ministarstvu Marina Signum i Olive Island naglašavaju kako su Ugovorom o funkcioniranju Europske unije Vlada i Ministarstvo dužni u ovom slučaju zatražiti i uvažiti mišljenje od Suda Europske unije.

Smatraju da se sud između ostaloga mora očitovati jesu li u dosadašnjem postupku dodjele koncesije povrijeđena načela jednakog postupanja i nediskriminacije te je li inicijativa da se natječaj poništi u skladu s EU direktivama. Također ističu da bi Republika Hrvatske, ako tako ne postupi, povrijedila pravo Europske unije. Naime, EU svojom regulativom koju Hrvatska kao članica mora poštivati, želi spriječiti da se u bilo kojoj državi članici razvije nacionalna sudska praksa koja nije u skladu s pravilima prava Unije.

Marina Signum i Olive Island tvrde kako se Ministarstvo kontinuirano oglušuje na njihove zahtjeve da ih izvještava o stanju natječaja koji se, smatraju, proteklih pet godina provodi potpuno netransparentno i protivno Zakonu o općem upravnom postupku.

Time je, navode, hrvatska država povrijedila odredbe Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda te svoj vlastiti Ustav. Uz to, tvrde da ovako vođen postupak ignorira jasno zauzeta pravna stajališta Vrhovnog i Ustavnog suda kao najviših pravosudnih tijela koja su zaključila kako nema pravnih prepreka da se natječaj iz 2014. privede kraju, odnosno da se odabere koncesionar. Uz to napominju i kako bi se poništavanjem tog natječaja prekršio Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama kao i Zakon o obveznim odnosima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 06:38