Vrtuljak za parking

Inovacija hrvatskog inženjera: 'Kako smo riješili problem parkinga u centru gradova'

Cijela konstrukcija, visinom može ići i do 15,5 metara, prima 12 automobila, a zauzima tek dva parkirna mjesta
Prezentacija rotacijskog parkinga, Aleksandar Golub developer u tvrtki Markoja
 Davor Pongracic / CROPIX
Cijela konstrukcija, visinom može ići i do 15,5 metara, prima 12 automobila, a zauzima tek dva parkirna mjesta

Kada bismo inženjere domaće tvrtke Markoja pitali kako riješiti problem parkinga u centru grada, gdje “utrpati” stotine tisuća zagrebačkih automobila koji se tiskaju po uskim uličicama centra i okolice, u podzemne garaže, možda, ili u nizove kraj ceste, uzvratili bi oni, “a zašto ne uvis?”

Markoja, inače tvrtka iz sektora telekomunikacija, napravila je prvi hrvatski rotacijski parking. Koncept je to poznat u svijetu, posebno azijskim megalopolisima, a na našim bi prostorima tek trebao zaživjeti, govore nam Aleksandar Golub i Zvonimir Prlić, obojica inženjeri elektrotehnike zaduženi za razvoj poslovanja u tvrtki Markoja, dok stojimo ispred 11 metara visoke čelične konstrukcije njihovog “vrtuljka” za parkiranje. Krajem prošle godine, taj su prototip, zasad jedini takav...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 05:45