Uvodnik

Imamo priliku i dužnost predstaviti Njemačkoj i svijetu Hrvatsku u najboljem svjetlu

Hrvatska na zajedničkom tržištu Europske unije vidi svoju priliku prije svega u području vrhunskih poljoprivrednih proizvoda
Poljoprivredni sajam 'Zeleni tjedan'
 Ministarstvo poljoprivrede

Kada govorimo o hrvatskoj poljoprivredi, nju odlikuje obilje resursa i potencijala za poljoprivrednu proizvodnju i preradu. Naša bogata tradicija proizvodnje kvalitetne hrane rezultat je raznolikih prirodnih uvjeta na zemljopisno malom području Hrvatske, kao i različitih kulturnih utjecaja kojima smo bili izloženi kroz povijest.

Hrvatska na zajedničkom tržištu Europske unije vidi svoju priliku prije svega u području vrhunskih poljoprivrednih proizvoda, u ekološkoj poljoprivredi te u jačem povezivanju poljoprivrede s turizmom. Pritom posebno naglašavamo važnost malih poljoprivrednih gospodarstava, koja prevladavaju u proizvodnoj strukturi u Hrvatskoj i koja su dokazala svoju sposobnost prilagodbe i opstanka u turbulentnim godinama koje su iza nas. Ministarstvo poljoprivrede partner je proizvođačima i potencijalnim ulagačima u razvoju modernog, tehnološki inovativnog i konkurentnog poljoprivredno-prehrambenog i ribarskog sektora.

Upravo zato, kao zemlja partner ovogodišnjeg Zelenog tjedna, najveće europske poljoprivredne pozornice, imamo priliku i dužnost Berlinu, Njemačkoj i svijetu hrvatsku poljoprivredu i prehrambenu industriju predstaviti u najboljem svjetlu. Njemačka je izuzetno važna, osim izvrsnih diplomatskih i turističkih odnosa, ona je jedno od najvažnijih hrvatskih izvoznih tržišta, tu plasiramo gotovo desetinu ukupnog izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Prostora za povećanje robne razmjene između naše dvije zemlje ima, pogotovo u području poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, a optimistični smo s obzirom na to da imamo najbrže rastući udio površina u ekološkoj poljoprivredi od svih država članica Europske unije te svake godine raste obujam i vrijednost ekološke proizvodnje.

Hrvatsku na Zelenom sajmu više nego uspješno predstavlja pedesetak izlagača, velikih i malih poljoprivredno-prehrambenih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, uz autohtonu nacionalnu kuhinju. Zeleni tjedan 2020. prilika je za sve izlagače da predstave svoje proizvode na ovom izuzetno posjećenom međunarodnom desetodnevnom događanju i jedinstvena prilika za sladokusce da upoznaje specifične hrvatske okuse i jela spravljena na tradicionalan hrvatski način od strane hrvatskih kuhara, iz zemlje koja obiluje bogatstvom pejzaža, poljoprivrednih kultura i okusa.

Ne sumnjamo da će se hrvatsko partnerstvo na Zelenom tjednu višestruko pozitivno odraziti na hrvatsko gospodarstvo i uopće sliku Hrvatske u svijetu, osobito u ovom važnom trenutku predsjedanja Hrvatske Vijećem Europske unije kao njezine najmlađe članice. Hrvatska ima mnogo toga za pokazati, čak 24 naša poljoprivredna i prehrambena proizvoda zaštićena su oznakom izvornosti ili zemljopisnog porijekla na razini Europske unije, uz bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme te posebnu kvalitetu. Tu smo gdje trebamo biti, predstavit ćemo svoje proizvode, kulturu i vrijednosti, i iskoristiti sve prilike za unapređenje hrvatske poljoprivrede i gospodarstva koje nam se pružaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:19