Udruženje trgovine motornim vozilima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) predložit će u sklopu javne rasprave o izmjeni uredbe o posebnom porezu na vozila smanjenje oporezivanja vozila i prema CO2 parametru kako bi se spriječilo da automobili osjetno poskupe od iduće godine uslijed primjene strožeg europskog standarda mjerenja emisije ugljičnog dioksida (CO2), kazali su Hini iz tog udruženja.
Početkom 2019. u EU na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2, tzv. WLTP protokol, koji bi nakon 20 godina trebao zamijeniti NEDC (novi europski ciklus vožnje). Novi je WLTP protokol u mjerenju potrošnje realniji i mnogo bliži stvarnosti nego što je NEDC.
Iz Udruženja trgovine motornim vozilima HGK podsjećaju da su Carinskoj upravi već ranije predložili smanjenje oporezivanja prema vrijednosnom parametru i prema C02 parametru, no i da je prema predloženoj izmjeni Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila, koju je krajem prošlog tjedna Ministarstvo financija stavilo u javnu raspravu, predloženo smanjenje poreza samo po vrijednosnom parametru.
Ministarstvo financija tako predlaže da se vrijednosna naknada u sklopu posebnog poreza prilikom kupnje vozila smanji s trenutno važećih. Za četvrtu skupinu vozila, čija se cijena kreće između 200.000 i 250.000 kuna vrijednosna naknada bi se smanjila s trenutno važećih 4.500 na 3.500 kuna. I za sve ostale skupine vozila – od 5. do 12. - ta bi se vrijednosna naknada smanjila. Sada se kreće u rasponu od 8.000 do 60.000 kuna, dok bi se ubuduće kretala u raspon od 6.000 do 48.500 kuna.
Za prvu i drugu skupinu vozila, čija je vrijednost do 150.000 kuna, i dalje se neće plaćati vrijednosna naknada, dok bi za treću skupinu, vozila u vrijednosti od 150.000 do 200.000 kuna, ta naknada iznosila kao i do sada 2.000 kuna.
Izmijenjena uredba stupila bi na snagu od 1. siječnja 2019.
- Budući da je Uredba još uvijek na e-savjetovanju, ponovno ćemo predložiti smanjenje oporezivanja prema CO2 parametru, jer se upravo kod ovih parametara dogodio porast vrijednosti. Naime, u kontaktu smo sa svim udruženjima auto struke iz EU i pratimo zakonska rješenja koja idu u pravcu da promjena standarda mjerenja CO2 iz tzv. NEDC protokola u NEDC 2.0 bude neutralna za potrošače. U jednom istraživanju u Nizozemskoj, provedenom na 700 vozila, došli su do zaključka da prema prijelaznim standardima (NEDC 2.0) vrijednosti ispuha CO2 rastu za otprilike 10 grama po kilometru (dieseli više, benzinci manje), odnosno 8,4 posto, što je znatno više od predloženih smanjenja koje spomenuta uredba donosi - ističu iz tog udruženja.
Napominju i da je sadašnji način oporezivanja vozila prema CO2 ispuhu tek prijelazno rješenje, koje je Uredbom i jasno determinirano pod terminom "korelirani NEDC", do primjene konačnog rješenja još strožih standarda (tzv. WLTP protokol). Naime, protokol mjerenja CO2 prema novim standardima (WLTP) stupio je na snagu 1. rujna ove godine, no Udruženje trgovine motornim vozilima HGK predložilo je, a Carinska uprava Ministarstva financija prihvatila, korištenje umjerenijeg, prijelaznog rješenja, (tzv. NEDC 2.0), do kraja ove godine.
- Posebni porez na motorna vozila dobiva se zbrojem oporezivanja prema vrijednosnom parametru i oporezivanja vozila prema CO2 parametru. Smanjenje oporezivanja prema vrijednosnom parametru koje uredba donosi je korisno, no potrebno je smanjiti i oporezivanja vozila prema CO2 parametru za 8 do 10 posto - zaključuju iz tog udruženja, ujedno pozdravivši način na koji Vlada nastoji amortizirati mogući udar na cijene automobila zbog novoga načina mjerenja ispušnih plinova u EU.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....