Neizostavan ukras akvatorija

FOTO 'Ma kakvih 50 posto manje turista!? Gore nego užas'

 Dubrovački vjesnik

Korona kriza koja je od svih priobalnih destinacija najviše pogodila Dubrovnik, ove sezone trajno je poremetila i plovidbeni red dvaju popularnih jedrenjaka, Tirene i Karake. Replike brodovlja Dubrovačke Republike proteklih ljeta bile su neizostavan ukras dubrovačkog akvatorija, a ovog kolovoza na vezu čekaju povratak turista koji nikako da se dogodi.

- Ove sezone nismo odradili nijednu vožnju. Nema putnika. Brod stoji na vezu u Rijeci dubrovačkoj, neki dan smo uveli sunset plovidbe u 18. 30 sati i to džabe, samo da brod plovi. Jednom gazdi kafića napravili smo promo vožnju i odradili u subotu pir za jednu našu zaposlenicu iz komercijale i to je sve. Gore nego užas – govori Dubrovačkom vjesniku kapetan galijuna Tirena i vlasnik obrta za ribarstvo, ugostiteljstvo, turizam i brodogradnju Bogomir Vuković iz Jesenica.

Prošlih je izdašnih sezona Bogo, kako odmilja zovu barbu s Tirene, godišnje imao od 140 do 150 radnih dana, a ove zlosretne 2020. uglavnom obilazi šaltere kako bi prebrodio krah sezone. Nadao se da će nešto posla odraditi u rujnu i listopadu, ali i to je malo izgledno, s obzirom da nam korona rastjeruje goste:

Božo Radić / Hanza Media
Tirena na vezu u Mokošici

- Početkom mjeseca bio sam u banci, produljili su mi na još šest mjeseci moratorij na otplatu kredita. Od države sad čekamo potpore za preživljavanje, kakav kredit s dvije do tri godine počeka bi dobro došao da se mogu podmiriti plaće za 4 do 5 članova posade i servis galijuna. Tužno mi je gledati Tirenu kako ovako stoji besposlena. A samo sam za pripremu ove sezone u nju uložio 100 tisuća eura, pa vi računajte – rezigniran je kapetan Vuković koji iznosi originalan prijedlog za lokalne vlasti:

Dubrovački vjesnik
Bogomir Vuković, vlasnik galijuna Tirena

- Pozvao bih gradonačelnika Frankovića ili župana Dobroslavića, tko već o tom odlučuje, da proglase elementarnu nepogodu za Grad i Županiju koje 99,9 posto ovise o turizmu. Samo tako ćemo se spasiti od ove male beštijice koja je za svijet učinila više štete od atomske bombe – apelira kapetan Bogomir Vuković kojemu za razliku od Tirene, restoran na Ombli posluje ali i to, kaže, 'na kapaljku', toliko slabo da uopće nije siguran hoće li moći pokriti režije i isplatiti sve zaposlenike.

Ništa bolje nije ni s Karakom. Jedrenjak pod zapovjedništvom kapetana Frana Radoševića većinu vremena provodi na vezu kod gruške place, a promet je više nego zanemariv:

Dubrovački vjesnik
Kapetan Karake Frano Radošević

- Imali smo dosad tri male grupice, a izlete ovoga ljeta uopće ne radimo jer dosad nismo uspjeli skupiti ni minimalan broj potrebnih putnika, 30 do 50 ljudi po plovidbi da bi bilo iole isplativo. Trebali smo odraditi jedno vjenčanje od 80 ljudi, a na kraju se zbog epidemioloških mjera sve svelo na njih 8, mladence, roditelje i kumove. Na sreću, dosad nismo nikog otpustili, a nismo ni plaće zaposlenima smanjivali. Imamo agenciju, disperzirali smo se na više poslova i to nam je dosad pomoglo, samo ne znam kako ćemo dalje. Ne uzdam se ja puno ni u bankare ni u političare. Poduzetnik je kod nas i kad nije korona prepušten sebi – realan je kapetan Radošević koji se s Karakom s remonta u Grad vratio u osvit korona lockdowna:

Božo Radić / Hanza Media
Karaka na vezu u Gružu

- Vratili smo se 18. ožujka, a dan kasnije već smo imati dogovoreno 70 ljudi na večeri. Umjesto večere, dočekala nas je karantena – prisjeća se Radošević kojega ljuti odnos države prema poduzetnicima u turizmu:

- Naš PDV od 25 posto najveći je na cijelom Mediteranu. Ako ovo nije prilika da se snizi, ne znam kad je. Nije normalno da od jednog izleta koji košta 350 kuna moramo državi dati 250 kuna, dok ubacivači opet na crno potežu goste za rukav na trabakule, ništa ne plate i prolaze bolje od nas – negoduje Frano Radošević. Kaže da ga ljute statistike kojima se gađaju političari kad tvrde da smo na 50 posto prošlogodišnjeg prometa. - Neka dođu u Grad pa će vidjeti kakvo je stvarno stanje na terenu - poručuje kapetan karake.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 01:54