Nakon preliminarne analize

Europska komisija pokreće istragu o spajanju južnokorejskih brodogradilišta

Hyundai je u siječnju najavio spajanje kojim će nastati najveći brodograditelj u svijetu s tržišnim udjelom od 21 posto
Brodogradilište Hyundai Heavy Industriesa
 Lee Jae-Won / REUTERS

Europska komisija pokrenut će temeljitu istragu o spajanju vodećih južnokorejskih brodograditelja, grupe Hyundai Heavy Industries Holdingsa i konkurenta Daewooa, zbog sumnje da bi moglo ugroziti tržišnu utakmicu u Europskoj uniji.

Hyundai je u siječnju najavio spajanje kojim će nastati najveći brodograditelj u svijetu s tržišnim udjelom od 21 posto. Potez je dijelom motiviran prekomjernim kapacitetima u brodogradnji.

Europska komisija pokrenut će idućeg tjedna istragu o tom sporazumu, nakon preliminarne analize koja će biti zaključena 17. prosinca, kazala su u ponedjeljak za Reuters dva anonimna izvora.

Temeljita istraga može potrajati do pet mjeseci i u većini slučajeva završava zahtjevom kompanijama da prodaju dio imovine, prenesu tehnologiju ili prepuste određene ugovore konkurenciji kako bi se otklonila bojazan da će biti narušena ravnopravna tržišna utakmica.

U Europskoj komisiji nisu željeli komentirati navode neimenovanih izvora.

Dvije tvrtke moraju ishoditi i dozvole regulatora u matičnoj Južnoj Koreji, te u Singapuru, Kini i Japanu. Kazahstan je već dao zeleno svjetlo.

Hyundai je prošlog tjedna priopćio da surađuje sa singapurskim regulatorima kako bi otklonio njihove bojazni.

"Učinit ćemo sve što je u našoj moći kako bismo dobili odobrenje bez ikakvih problema", kazao je u ponedjeljak glasnogovornik Hyundai Heavy Industriesa.

Južnoorejska razvojna banka KDB vlasnik je 55,7 posto udjela u Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co-u koji nije želio komentirati informaciju o europskoj istrazi. Poručili su da postupak pribavljanja regulatornih dozvola vodi Hyundai.

Hyundai nastoji nagovoriti regulatore u EU da uzmu u obzir moguću prijetnju po tržišno natjecanje koju predstavlja spajanje China Shipbuilding Industry Corpa (CSIC) i China State Shipbuilding Corpa, kazali su prethodno drugi izvori.

Prihodi novonastale kineske kompanije više su nego tri puta veći od onih koje bi ostvarivala nova južnokorejska tvrtka, podsjećaju.

Dvije korejske tvrtke tvrde da će se nakon spajanja neovisno natjecati na tržištu i da će svaka moći sama s kupcima i dobavljačima pregovarati o ugovorima, prenosi Reuters.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 05:22