30 godina bez pravog modela

Do današnjeg dana za očuvanje brodogradnje platili smo ukupno 34,3 milijarde kuna

U velikim navozima 1990. godine bilo je zaposleno dvadeset tisuća radnika, a danas ih je oko osam tisuća
Prosvjed radnika Uljanika i 3. maja i zalazak sunca iznad škvera u Puli
 Danijel Bartolić / Goran Šebelić / Matija Djanješić / Hanza Media
U velikim navozima 1990. godine bilo je zaposleno dvadeset tisuća radnika, a danas ih je oko osam tisuća

Prva sanacija hrvatske brodogradnje dogovorena je u mandatu premijera Josipa Manolića. Teško je bilo zamisliti prikladniju rečenicu za plastični prikaz dugovječnosti financijske agonije domaćeg brodograđevnog sektora.

Te davne 1991. godine, u srpnju, sanaciju je nastavio premijer Franjo Gregurić, ali nemamo točan podatak kolika je bila vrijednost državne pomoći. Tadašnja se sanacija se, kako se navodi u znanstvenom radu Ines Kersan-Škabić, profesorice na Fakultetu ekonomije i turizma “Dr. Mijo Mirković” Sveučilišta u Rijeci, provela zato što su tadašnje obveze brodogradilišta prema poslovnim bankama bile prevelike, odnosno brodogradilišta su bila prezadužena, pa je to riješeno takozvanim dugim obveznicima Republike Hrvatske. Odnosno, tada je počela era prebacivanja dugova brodogr...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 12:38