INTERVJU

Denis Jašarević: Dobit IN2 u prvih šest mjeseci ove godine skočila je 157 posto

Zadovoljni smo sadašnjom pozicijom, ali želimo i dalje rasti i razvijati se, organski, ali i akvizicijama, najavljuje za iduće razdoblje predsjednik Uprave IN2 grupe
Denis Jašarević

IN2 grupa osnovana je 1992. godine i od tada se razvila u značajnog pružatelja usluga digitalizacije različitih aspekata djelovanja javne uprave i gospodarstva. Danas ima više od 400 stručnjaka koji posluju u pet zemalja regije s više od 300 klijenata iz gospodarstva općenito, sektora financija, osiguranja te u zdravstvu i javnoj upravi. IN2 od 2018. posluje u sklopu grupacije Constellation Software Inc., koja surađuje s više od 125.000 klijenata diljem svijeta. Sredinom siječnja mjesto predsjednika Uprave IN2 grupe preuzeo je Denis Jašarević. Nakon malo više od pola godine na novoj poziciji, razgovarali smo s njim o preuzimanju, projektima koji su obilježili proteklo razdoblje i strategiji razvoja.

Kako je financijski protekla prva polovica godine za IN2 grupu?

- Otkad je CSI preuzeo IN2 grupu, financijski rezultati su konsolidirani, radi se efikasnije, ali jednako kvalitetno. Pozitivan trend iz 2020. nastavili smo u prvoj polovici 2021., stavljajući fokus na razvoj proizvoda i softverskih rješenja te na projekte i segmente u kojima želimo sudjelovati na dulje staze, posebno u područjima zemljišne administracije, pravosuđa, osiguranja, investicijskih proizvoda, zdravstva te gospodarstva. Ovakva strategija osigurala nam je 16,2 milijuna kuna neto dobiti u prvom polugodištu, što je porast od 157 posto u usporedbi s istim razdobljem lani, a bruto dobit porasla je za 171 posto, na 19,4 milijuna kuna. EBITDA iznosi 23,5 milijuna kuna i bilježi rast od 71 posto, a EBITDA marža je 23,7 posto te je 73 posto veća u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Poslovni prihodi iznosili su 99,1 milijun kuna te su na sličnoj razini u usporedbi s istim razdobljem lani. Sve u svemu, zadovoljni smo sadašnjom pozicijom, ali želimo dalje rasti i razvijati se, organski, ali i akvizicijama. Štoviše, posljednje tri godine IN2 grupa bilježi kontinuiran rast prihoda i bruto dobiti, pa očekujem da će se taj trend nastaviti.

Spomenuli ste rast akvizicijama, i u tu ste ove godine imali promjena. O kakvoj se akviziciji radi?

- U svibnju smo naše snage pojačali novom članicom grupe, tvrtkom SVAM Plus, koja se bavi razvojem, implementacijom i održavanjem vlastitog poslovnog informacijskog sustava. Za nas je ovo bio logičan potez jer se SVAM Plus svojim rješenjima izvrsno uklapa u strateški okvir našeg razvoja i rasta, u kojima je jedan od naglasaka svakako ponuda rješenja za digitalizaciju i integraciju poslovnih sustava.

Već niz godina sudjelujete u digitalizaciji brojnih aspekata javne uprave i gospodarstva. Koji su posebno zanimljivi projekti u posljednjih godinu, dvije?

- Prošle smo godine sudjelovali na razvoju platforme Digitalna komora za Hrvatsku gospodarsku komoru, projektu koji je proglašen jednim od važnijih gospodarskih događaja godine. Tu je i portal GeoHrvatska, na kojem je u suradnji s Državnom geodetskom upravom radio stručni GIS tim naše tvrtke IGEA, koji omogućava jednostavnije korištenje prostornih podataka. Ove godine implementirali smo novi bolnički informacijski sustav u KBC-u Split, započeli smo i implementaciju poslovnog informacijskog sustava OPUS*ERP u tvrtki Podzemno skladište plina, a u tijeku je projekt IN2HR za upravljanje ljudskim resursima u HOPS-u. Moram spomenuti da smo u ovoj godini započeli i naš prvi projekt istraživanja i razvoja sufinanciran iz fondova Europske unije. Posebno nam je to drago zbog sjajne suradnje sa stručnjacima Dječje bolnice Srebrnjak, s kojima u ovom projektu radimo na razvoju platforme za personaliziranu prehranu u predškolskim ustanovama.

Planirate li veći regionalni iskorak?

- Od regionalnih projekata vrijedi istaknuti završetak prve faze projekta digitalizacije Vzajemne zdravstvene zavarovalnice u Sloveniji, čiji je rezultat implementacija moderne e-poslovnice temeljene na našoj digitalnoj platformi Insurance2Digital. U Srbiji je završena implementacija rješenja Insurance2 front office u Vojvođanskoj banci, sada OTP banci Srbija, kojim je omogućena prodaja osiguravateljevih proizvoda putem svih kanala banke. Strategija rasta nam je ista kao i za Hrvatsku: širiti poslovanje sudjelovanjem u što većem broju raznolikih projekata, ali i tražiti strateške partnere koji će htjeti postati dio naše grupe.

Vaš angažman u području zdravstva posebno je zanimljiv jer je upravo proces cijepljenja u prvoj polovici godine bio pod povećalom zbog izrade i funkcioniranja platformi za naručivanje i podrške postojećem zdravstvenom informacijskom sustavu.

Koja je uloga IN2 grupe u ovom segmentu?

- Zdravstvo je segment u kojem uspješno poslujemo jako dugo i sada je naš portfelj zaokružen na sve kliničke bolničke centre te kliničke bolnice u Hrvatskoj, dakle, sve te ustanove sada koriste naš bolnički informacijski sustav. Kvaliteta naših proizvoda i usluga za zdravstveni segment prepoznata je i u regiji, primjerice u Sloveniji, ali i na dalekim tržištima poput Vijetnama ili Saudijske Arabije.

IN2 je počeo razvijati i u hrvatski zdravstveni sustav uvoditi digitalna rješenja još 90-ih godina, a posljednjih desetak godina intenzivno surađujemo s Ministarstvom zdravstva, između ostalog i na razvoju Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske, i to u segmentu izgradnje i održavanja središnjeg sustava eNaručivanje. Upravo unutar ovog projekta pružili smo potporu sustavu naručivanja za cijepljenje protiv covida kroz ordinacije obiteljske medicine, čime je kroz nacionalni sustav provedeno više od 1,2 milijuna e-narudžbi, te se upravo taj kanal pokazao najuspješnijim u fazi masovnog cijepljenja građana.

ICT industrija prilično je dinamična i po pitanju natjecanja za najbolje stručnjake. Kako IN2 danas privlači iskusne developere i kako razvija nove?

- Potraga za kvalitetnim stručnjacima danas je posao za sebe jer su zaposlenici u ICT industriji ti koji biraju poslodavca. Na nama je da kontinuirano ulažemo u naše ljude, bilo u edukaciju i mentorstvo, bilo u uvjete rada, IN2 kulturu i atmosferu. Ono što IN2 osigurava jest veliko iskustvo rada na kompleksnim rješenjima i projektima.

Kad je riječ o razvoju kapaciteta, osim što radimo na kreiranju dobrih radnih mjesta, trudimo se potaknuti ICT zajednicu na razvoj. Tako smo lani postali strateški partner šibenskog poduzetničkog i inovacijskog inkubatora Trokut, a unutar tog partnerstva ponudit ćemo mentorstva u razvoju budućih ICT stručnjaka, od kojih će neki jednom možda postati i dio našeg tima. Odnedavno smo upravu IN2 grupe proširili posebnom savjetničkom pozicijom usmjerenom upravo na razvoj strategije i ljudskih potencijala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 15:42