Span na Zagrebačku burzu izlazi 21. rujna kao kompanija vrijedna 343 milijuna kuna, odnosno 46 milijuna eura. Jedna od najvećih hrvatskih IT kompanija prijavila je Hanfi da će svoje dionice na IPO-u prodati po konačnoj cijeni od 175 kuna i tako prikupiti 101,2 milijuna kuna kapitala za širenje poslovanja.
Nikola Dujmović, predsjednik Uprave Spana, kaže da su time ušli u završnu fazu procesa izlaska na Zagrebačku burzu. Bit će to prva tehnološka dionica koja će se izlistati na domaćem tržištu kapitala u posljednja dva desetljeća.
- Očekujem da će to imati pozitivan efekt na hrvatsko tržište kapitala koje je potrebno dodatno ojačati uzimajući u obzir utjecaj koji ono ima na cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. Posebno me veseli što će naše dionice biti uvrštene upravo na Zagrebačku burzu - mi smo hrvatska kompanija, tu crpimo sva naša znanja i željeli smo biti izlistani upravo ovdje - kaže Dujmović.
Dodao je da su ojačani novim dioničarima i da će Spanu to omogućiti da ubrza organski rast na postojećim tržištima te da dobije novu snagu za nastavak širenja na međunarodnim tržištima.
Ivana Gažić, predsjednica Uprave Zagrebačke burze, kaže da Spanu predstoji da provede proceduru IPO-a do kraja. To znači da izvrši upis svih zainteresiranih ulagača, da svi oni uplate sredstva i da se onda na SKDD-u izvrši povećanje temeljnog kapitala.
Svi koraci
- Smatramo da je realno da se svi ti koraci provedu do 21. rujna, za kada je najavljeno listanje dionice na Burzi - kaže Gažić.
Dodaje da je uspješan IPO povećava interes ulagača za aktivnosti na domaćoj burzi i da im je stoga važno da je proces inicijalne ponude dionica dobro vođen.
- Span se tu pokazao vrlo dobrim. Mogu reći da smo na Burzi jako zadovoljni kako se sve realizira i da je ovaj IPO vrlo pozitivno percipiran u investicijskoj zajednici. Nadam se da će i druge tvrtke iz IT-ja, ali i drugih industrija, uvidjeti da je ovakav investicijski put moguć i da na domaćem terenu ima ulagača koji su spremni ulagati u dionice - kaže Gažić. Navodi da Zagrebačka burza kontinuirano razgovara sa svim potencijalnim izdavateljima.
- Sa Spanom smo, primjerice, razgovarali još prije nekoliko godina. No, tvrtkama treba dulje vrijeme da se pripreme za IPO. Takav proces uključuje značajno povećanje transparentnosti poslovanja, kao i odgovor na burzovne zahtjeve. Potencijalnih izdavatelja kao Span ima još, ne samo u IT-ju nego i u drugim industrijama - kaže Gažić.
Cijena dionice Spana u IPO-u bila je ponuđena u rasponu od 160 do 175 kuna. Izbor najviše cijene kao one s kojom će se ići u prodaju i listanje određeni je signal. Gažić ističe da to na neki način govori o interesu ulagača.
- Kad je interes manji, onda se obično bira niža cijena u rasponu, a kad je velik, viša. Po maksimalnoj cijeni možemo zaključiti da je interes bio velik - kaže Gažić.
Damir Novotny, ekonomski analitičar, bio je suzdržan u komentaru konačne cijene Spanove dionice. Ističe da želi sve najbolje dionici, ali da je njemu vrlo nezahvalno govoriti o njezinoj cijeni iz dva razloga.
- Na domaćem tržištu prisutan je višak likvidnosti, pa su i privatni i institucionalni ulagači u potrazi za dobrim prilikama za ulaganja. Drugi je razlog što u Hrvatskoj dugo nismo imali ozbiljan IPO, a posebno ne neke privatne kompanije. Sve to znači da je vrlo nezahvalno procijeniti interes ulagača, a time i cijenu - kaže Novotny.
Atipičan predstavnik
Pojašnjava da se danas kompanije prodaju "po valuaciji od sedam do deset puta EBITDA minus dugovi". Ako bi se takva računica primijenila na Span, proizašlo bi da bi mu konačna cijena po dionici trebala biti u nižem dijelu inicijalno ponuđenog raspona. No, takva računica ne uključuje interes ulagača i stoga se Novotny ograđuje od procjene konkretne cijene.
- Do početka trgovanja dionicom na Zagrebačkoj burzi, mislim da nećemo imati puni odgovor po pitanju cijene ove dionice - naglašava Novotny. Span je atipičan predstavnik "stare" hrvatske IT industrije. Njegovi su vlasnici napravili prvi management buyout u Hrvatskoj, a tvrtka je i jedna od najaktivnijih u preuzimanjima i spajanjima na domaćem IT tržištu. Span je kupio konkurentski Recro-net i partnersku tvrtku InfoCumulus. Bio je zanimljiv za akvizicije. Dubinski je snimao Hrvatski telekom, ali nisu mogli dogovoriti cijenu. Među prvima je aktivno krenuo u izvoz. Prema Prospektu, lani je imao prihod od 613,8 milijuna kuna i neto dobit od 7,5 milijuna kuna. Operativna mu je dobit 31,5 milijuna kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....