PROPALA PRILIKA

Brodotrogir prodao dva tankera Nijemcima i pomutio planove splitskom Jadroplovu

Danko Končar nam je u kratkom razgovoru potvrdio transakciju, no nije htio otkriti cijenu.Doznajemo da je riječ o 50 milijuna eura

Danko Končar

 Vojko Bašić/cropix

Dva tankera za prijevoz industrijskih kemikalija i naftnih derivata, jedan sagrađen 2015., a drugi 2016. godine za potrebe svoje brodarske kompanije Trogir Maritime, Brodotrogir je prodao njemačkom brodaru Hammonia Reederei iz Hamburga.

Pregovori

Nitko iz Brodotrogira nije htio otkriti cijenu po kojoj su prodani tankeri, ali se iz krugova bliskim brodogradnji i pomorstvu doznaje da se cijena kreće oko 50 milijuna eura. Tom transakcijom propala je prilika da Jadroplov u kratkom roku poveća i diverzificira svoju flotu.

Naime, splitska brodarska kompanija u pretežnom je državnom vlasništvu obavijestila je sredinom veljače investicijsku javnost putem Zagrebačke burze da je započela pregovore s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Brodotrogirom o preuzimanju ta dva tankera.

Danko Končar nam je u kratkom razgovoru potvrdio da je posao prodaje tih dvaju tankera dovršen i ocijenio ga, unatoč napomeni da vlasnicima neće ostati ništa novca, kao dobar posao. Rekao je da je novac na računu i da je sve vezano uz taj posao dovršeno.

- Od ovog posla osigurali smo novac za vraćanje HBOR-ova potraživanja, uključujući kamate i zatezne kamate. Nama vlasnicima nije ostalo ništa. Ostatak je iskorišten za podmirenje dugova koje su brodovi napravili prema trećim licima. Otprilike 20 posto novca od prodaje tih dvaju brodova namijenjeno je Brodotrogiru, a jedan SCT za podmirenje svojih dugova, uključujući i otkup potraživanja prema radnicima. Riječ je o potraživanjima radnika od naših tvrtki. Ovaj nas posao osposobljava za poslovanje - objasnio nam je Danko Končar.

Osim što upravlja flotom od gotovo 50 brodova, uključujući kontejnerske, MPP, tankere i brodove za prijevoz teških tereta, Hammonia Reederei se na tržištu pozicionirao i kao savjetodavna kompanija za sve vrste usluga u pomorskom prijevozu, pa i za uslugu putovanja i uplovljavanja u luku teretnim brodom. U posljednje vrijeme ta kompanija ojačava i povećava vlastitu flotu. Ima vlastite, a upravlja i brodovima drugih kompanija.

Potraživanja

Končar je otkrio da kompletna transakcija prodaje Marine Trogir nije još dovršena, a kada bude, zatvorit će se preostala potraživanja Brodotrogira prema bankama. Što se tiče radnika, Končar kaže da je većem dijelu radnika uvijek bio plaćen rad, jednom je dijelu zaposlenika bio ponuđen posao u Brodotrogir Cruiseu, ali su ga odbili.

Prodani tankeri sagrađeni su u Brodotrogiru i poslovali su u sklopu jedne od tvrtki u Končarovu vlasništvu, Trogir Maritime. Brodovi su potom dani u najam norveškom Blystad Groupu, u sklopu njegove tvrtke su nosili imena Songa Pride i Songa Fortune. Nakon isteka najma dobili su imena Trogir Kairos I i Trogir Kairos II. Radi se o brodovima za prijevoz nafte, prerađevina i kemikalija.

Brodovi dugački 184 i široki 32,2 metra

Songa Fortune ili Novogradnja 325 kemijski je tanker od 49 i pol tona i bio je prvi brod koji je sagrađen nakon privatizacije Brodotrogira. Nakon toga je sagrađen sestrinski brod Novogradnja 326 - Songa Pride.

Brodovi su dugački 184 i široki 32,2 metra, a pokreće ih sporohodni elektronički motor MAN B&W snage 8000 kW kojim se postiže brzina od 14,5 čvorova. Ugradnja ovakvog motora u kombinaciji s posebno projektiranom propulzijom i optimizacijom trupa broda omogućava maksimalnu uštedu u potrošnji goriva, i do 25 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 19:39