Nakon dvije godine peripetija samoborska tvrtka Nord Produkt lani je svojem portfelju formalno pripojila i slovenski Armal. Natječaj za taj brend bio je otvoren 2017. godine jer je slovenska tvornica otišla u stečaj. Samoborci su se na dražbi na kojoj se prodavao Armal nadmetali s više inozemnih ponuđača i na kraju pobijedili jer su ponudili najbolju cijenu.
- Očito je nama najviše vrijedio. Nakon kupnje osmislili smo širu strategiju za brend - priča Krešimir Hazler, generalni direktor Nord Produkta.
Hrvatska pamet
Krajnji je cilj, kako je istaknuo, da Armal postane sinonim za kupaonice.
- Dosad je Armal bio sinonim za slavine, a sada to želimo razvijati dalje - kaže Hazler.
- Tijekom lockdowna nismo 'spavali', nego smo razvili 15 linija kupaonskog namještaja, u 20 dekora i s raznim modulima veličine. Ukupno je to više od 1000 kombinacija, što trenutno nitko u Hrvatskoj ne nudi. Proizvod je 100 posto hrvatski - mi smo ga osmislili, dizajnirali, razvili i proizveli. Na to smo posebno ponosni - hrvatska pamet od početka do kraja - naglašava.
Upravo otvaraju predstavništvo u BiH i tamo intenzivno organiziraju distribucijsku i servisnu mrežu.
- Armal će biti naša ulaznica na tržišta bivše Jugoslavije, gdje ga kupci i danas prepoznaju - uvjeren je Krešimir Hazler.
- Nedavno smo zaključili i izvoz našeg namještaja u Njemačku. Dakle, fokus je na izvozu: želimo s trenutnih deset posto prihoda dosegnuti najmanje 30 posto udjela - objašnjava. Govoreći o prošloj poslovnoj godini, kaže da je počela je izvrsno, no onda se, baš usred perioda koji je njima sezona, dogodio prvi lockdown. Priznaje da je početak bio kaotičan jer su dućane morali zatvoriti od danas do sutra. - Proizvodnju smo morali reorganizirati u skladu s mjerama, što nije baš svaki put bilo jednostavno. Primjerice, dva radnika moraju pakirati ormarić širok 80 centimetara, a istodobno bi morala biti udaljena dva metra. Kako? Smjenski je rad dodatno zakomplicirao proizvodnju. Svemu smo se prilagodili i štreberski provodili mjere, pa smo sve do jeseni imali vrlo malo zaraženih. Nekako s početkom jeseni situacija se u Samoboru naglo pogoršala i gotovo odjednom smo imali polovicu zaposlenika u samoizolaciji - priča.
Krizna vremena
Poklopilo se i da su investicije u turizmu, koje su velik izvor njihovih prihoda, trenutno stale.
- Teško smo dobavljali repromaterijal, a putovati i otvarati nova tržišta više nije bilo moguće - pojašnjava Hazler.
- Krizna vremena traže brze i konkretne odluke, koje nisu uvijek ugodne - dodaje.Tada je morao donijeti i jednu nepopularnu odluku.
- Momentalno smo svi otišli na minimalac. Kad imate veliku proizvodnju, morate zadržati likvidnost, u protivnom vas nema. Ljudi su bez riječi pogovora potpisali smanjenje plaća. Obećao sam im razliku u plaći vratiti do konca godine i to smo i uspjeli. Koncem godine neki su mi priznali da nisu očekivali povrat svojeg novca. Ovakva lojalnost poduzeću ne susreće se često - naglašava. Što se tiče rezultata, kaže da oni za 2019. i 2020. godinu nisu usporedivi.
- Izdvojili smo proizvodnju naših mobilnih kućica u zasebnu tvrtku kako bismo se mogli bolje razvijati. To je sada Nord Mobil. Zbog svih tih okolnosti imamo pad prihoda, no svojim je trudom 113 zaposlenika i u nemogućim uvjetima uspjelo pogurati prihode iznad 70 milijuna kuna. Ono što nam daje potvrdu da smo na dobrom putu su prihodi Armala, koji su u pandemijskim uvjetima udvostručeni - ističe Hazler.
Najveći investicijski ciklus Nord produkta je imao 2018. i 2019., kada su u najmodernije strojeve na tržištu uložili oko sedam milijuna kuna. Tako sada imaju 16 strojeva, četiri linije proizvodnje, te kapacitete za proizvodnju više od 100 kupaonskih ormarića i 50 kuhinja dnevno.
Priljev jeftine robe
Ove godine plan je puno raditi na kuhinjskom namještaju.
- Želimo ponoviti priču kao s kupaonskim namještajem, bit će to iskorak u kvalitetne dizajnerske kuhinje bogatog asortimana - kaže direktor Norda. Prema njegovu mišljenju, naši ljudi vole kupiti lijepo i kvalitetno, a tome je u prilog išao i rast kupovne moći. - Lani se to zaustavilo i vidimo velik priljev jeftine robe iz masovne proizvodnje izvan EU. U krizi takva roba prolazi, no taj trend neće potrajati. Naše je iskustvo da ljudi cijene domaći proizvod ako je dobre kvalitete i dizajna te poštene cijene. Usto, žele brzu isporuku, osiguran servis i što dulje garancije. To je ono na čemu radimo. Primjerice, za slavine jedini dajemo desetogodišnje jamstvo. Proizveli smo više od milijun pipa, a još nas nitko ne ganja po Samoboru - sa smiješkom zaključuje Krešimir Hazler.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....