Paketi s Amazonovim logotipom zadnjih nekoliko dana prolaze kroz Novi sortirni centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici, neslužbeno doznaje Jutarnji list. Iz toga se da zaključiti da su Hrvatska pošta i najveća online trgovina na svijetu ugovorili suradnju u distribuciji paketa za hrvatsko tržište. Tu informaciju ne žele komentirati u Hrvatskoj pošti, a zasad nema komentara niti iz Amazona.
Poslovni dnevnik u današnjem broju donosi da je Amazon sredinom ovog mjeseca počeo ekskluzivnu suradnju s Hrvatskom poštom na dostavi paketa za hrvatsko tržište s perspektivom pokrivanja i tržišta susjednih zemalja, prije svega Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore. No, također nisu dobili službenu potvrdu.
Na upit Jutarnjeg lista, Jo Kempen, izvršna direktorica korporativnih komunikacija Hrvatske pošte odgovorila nam je na direktno pitanje o suradnji s Amazonom tek da Hrvatska pošta ima sve više partnera - web trgovaca za koje dostavlja.
"Ne smijemo ih pojedinačno navoditi, niti otkrivati bilo kakve detalje ugovora. Činjenica je da je naš Novi sortirni centar jedinstven na ovom području te da svi ozbiljni potencijalni partneri koji žele obići naš pogon, dobiju tu priliku. Mi smo jako orijentirani na web trgovce, kako globalne, tako i nacionalne", kaže Kempen.
Dodaje da Novi sortirni centar u Velikoj Gorici ima stroj za automatsko sortiranje paketa, koji u sat vremena može obraditi njih 15.000. To omogućava HP-u širenje na brzorastućem tržištu paketskog prometa, a Kempen ističe da time mogu "svojim znanjem i kapacitetima spremno odgovoriti zahtjevima najvećih i najbrže rastućih globalnih tvrtki te biti lider u ovom dijelu Europske unije i regiji".
"Našu smo sortirno-logističku mrežu postavili na način da optimalno možemo pokriti područje Hrvatske i biti okrenuti prema regiji, a riječ je o pogonu koji je jedinstven i napravljen je sukladno potrebama, odnosno projekcijama", kaže Kempen.
Sve jača konkurencija
Hrvatska pošta je početkom studenog ubrzala svoje usluge dostave paketa. Njena trgovina Žuti klik i startup za dostavu paketa Locodels, koji je pošta prethodno kupila, ponudili su uslugu dostave paketa u istom danu na području Zagreba. Kempen ističe da već imaju nekoliko klijenata te usluge.
"Žuti klik nije jedini klijent za kojeg vršimo istodnevnu dostavu već je, dapače, naš najveći partner za Locodels tvrtka Links. Baza klijenata za Locodels uslugu nam raste, a to je premium usluga koja je okrenuta poslovnim subjektima, znači B2B-u", kaže Kempen.
Hrvatska pošta na tržištu ima i sve jaču konkurenciju, posebno DPD, ali i sve veći interes raznih igrača. Prije tri godine pošta je ugovorila suradnju s DHL-om, a trenutačno surađuje i s najvećim regionalnim e-trgovcem eKupi, zatim s Bazaarom, koji je najbrže rastuće e-trgovac u Hrvatskoj te joj se otvaraju prilike da surađuje i s Shoppsterom, e-trgovačkim projektom United grupe, koja je kupila Tele2 u Hrvatskoj i koja se želi proširiti ovdje i kroz e-trgovinu.
Kempen kaže da pandemija dosta toga promijenila u kratko vrijeme i na njihovom tržištu.
Suvremena infrastruktura
"Prije korone online narudžbe, a time i kurirske dostave, rasle su 15 do 20 posto svake godine, s lockdownom nam je promet porastao 30 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Posebno smo ponosni što je Hrvatska pošta povezala male OPG-ove putem Žutog klika s korisnicima… Također, Kraš, Meteor i Podravka paketi su bili odlična ponuda koju su korisnici preko noći prihvatili u lockdownu", kaže Kempen.
Navodi da osim činjenice da je trend web trgovine već godinama u uzlaznoj putanji, neminovno ga je ove godine potencirala i COVID-19 pandemija u kojoj će mnogi građani pokušati izbjeći gužve u trgovinama te sve što trebaju za blagdanske dane dočekati na vlastitom kućnom pragu. Pojašnjava da su to do prije par godina bili možda samo darovi ili prigodna roba, ove godine pa i kroz naš kanal Žutog klika možemo očekivati da će korisnici naručivati doista sve – pa i hranu.
Iako u Hrvatskoj pošti i dalje nisu htjeli komentirati suradnju s Amazonom, potvrđuju da im broj velikih poslovnih partnera raste.
"Ovo što nam se sad događa, povećanje broja velikih partnera je potvrda višegodišnjeg investicijskog ciklusa pod okriljem Razvojne strategije Pošta2022. U proteklim godinama Hrvatska pošta se snažno okrenula temeljnoj djelatnosti i razvoju logističkih kapaciteta. Suvremena infrastruktura je presudna", kaže Kempen.
Navodi da pošta u suradnjama s velikim web trgovcima vidi priliku za rast i razvoj te učenje i razmjenu najboljih svjetskih praksi, kako u logistici tako i u odnosu s korisnikom.
"Činjenica je da iskusne web trgovine imaju izvrsno razrađeno korisničko iskustvo i uvijek ga unaprjeđuju", kaže Kempen.
Dodaje da idu i u realizaciju projekta postavljanja 300 paketomata.
"Prvih 150 će biti postavljani na pristupačnim lokacijama u narednim mjesecima, a korisnici koji će odabrati primati paket tim kanalom moći će svoju pošiljku preuzeti onda kad im to odgovara", zaključuje Kempen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....