Nije oklijevao

Sa samo 26 godina je postao direktor u najvećoj istarskoj firmi: ‘Zbog ove ponude vratio sam se iz Amerike!‘

Josip Barišić ove je godine preuzeo ulogu direktora vinarstva i proizvodnje Agrolagune. Otkrio nam je detalje svojeg impresivnog životopisa i planove za budućnost tvrtke

Josip Barišić, direktor vinarstva i proizvodnje Agrolagune

 Merlo De Graia A.k.a. Neven Jurj/Ustupljena fotografija

Zamislite sljedeći scenarij.

Imate 26 godina i upravo su vam ponudili da postanete direktor proizvodnje u firmi koja je prošle godine ukupno uprihodila 126,6 milijuna kuna. Očekivanja su, naravno, ogromna – automatizacija i digitalizacija poslovanja, lansiranje novih proizvoda te redizajn postojećih brendova su samo neki od zadataka, uz, dakako, obavezno širenje tržišta.

Pitanje je sljedeće – hoćete li prihvatiti taj posao?

Ako pitate Josipa Barišića, odgovor je potvrdan.

Naime, spomenuti enolog ove je godine preuzeo ulogu direktora vinarstva i proizvodnje Agrolagune, najutjecajnije proizvodne kompanije u Istri, ali i jedne od najvažnijih vinarija ne samo u Hrvatskoj, nego i u regiji. Kompleksnost njegova posla najplastičnije se može iskazati kroz brojke jer će na svojoj poziciji nadgledati proizvodnju 4,5 milijuna litara vina, 180 tona ekstra djevičanskog maslinovog ulja te 350 tona tvrdog sira i skute. Odgovornost je, dakle, izuzetno visoka, no ovaj rođeni Metkovčanin ne namjerava ustupiti pred izazovom. Štoviše, sam sebi je dodatno podigao ljestvicu očekivanja.

- Želja mi je ne samo zadržati kvalitetu naših proizvoda već ih podignuti na još višu razinu – govori nam Barišić.

image
Sascha Kreklau/Ustupljena fotografija

Agrolaguna u sljedećem periodu planira modernizirati i automatizirati procese u svim proizvodnim cjelinama, educirati zaposlenike, otvoriti novu kušaonu i trgovinu vina, sira i ulja u Poreču, provesti veliki projekt navodnjavanja maslinika od 109 hektara te digitalizirati poljoprivredu.

No, kako je jedan 26-godišnjak došao do direktorske pozicije u Agrolaguni? Odgovor se zapravo lako može pronaći u njegovom životopisu. Nakon završetka studija u Poreču otišao je na magisterij u Francusku gdje je dio predavanja slušao u prestižnom L‘Ecole du vin Bordeauxu, dok je obrazovanje naposljetku završio u Portugalu. Jedan od prvih inozemnih poslovnih angažmana bio mu je u čuvenoj kalifornijskoj vinariji Inglenook u Napa Valley, no želja za osobnim razvojem odvela ga je iz Amerike u Europu, točnije u bordošku vinariju Chateau Chauvin Saint-Émilion Grand Cru Classé. Prije dolaska u Agrolagunu radio je, pak, u kalifornijskoj vinariji Ledson, što samo pokazuje da je iza njega izuzeto impresivan pedigre. Stoga, ne čudi da je jednoga dana došao poziv iz Poreča.

- Predsjednica uprave Agrolagune, Nerina Zec, odvažila se i zakoračila, mogu slobodno reći, u nepoznato. Zaposliti mladu osobu na ovako bitnu i odgovornu poziciju nije mala stvar. Za to treba imati hrabrosti, viziju za tvrtku u budućnosti, ali i velikog iskustva. To moju odgovornost, motivaciju i želju za stvaranjem vrhunskih proizvoda čini još i većom – kaže Barišić te dodaje kako ga je tijekom intervjua na prvu privukla vizija i smjer u kojem se Agrolaguna želi razvijati i pozicionirati u svijetu vina, sira i ulja. Naime, osim brojnih vinograda, Agrolaguna ima i najveći maslinik u regiji koji daje vrhunska ulja pod etiketom Ol Istria, a ima i vlastitu siranu Špin koja je ove godine dobila nagradu za najbolji ovčji sir na svijetu.

Brzo stekao povjerenje

Kada je tek došao na poziciju, priznaje, bilo je sumnjičavih pogleda okoline, ponajviše zbog njegove dobi. No, ističe da je vrlo brzo stekao povjerenje i podršku svojih kolega iz svih sektora, kao i od čelnih ljudi firme.

- U ovih 11 mjeseci napravili smo puno malih promjena koje tvore kvalitetne temelje za budućnost. Najbitnija stvar je tim. Mogu reći da na čelu svakog proizvodnog odjela imamo izvanrednu mladu ekipu koja uspješno vlada svim izazovima. Samim time dogodile su se promjene u načinu komunikacije, pogledu na posao i okruženje, osnažili smo timski rad. Veseli me kad ujutro vidim nasmijane ljude oko sebe. To znači da je radna atmosfera pozitivna i da ljudi pozitivno pristupaju poslu i zadacima – govori Barišić. Ove su godine također osvojili čak sedam zlatnih medalja za svoja vina, od kojih se posebno ističu one na natjecanju Emozioni dal Mondo u Italiji. Tamo je njihovo vino Cabernet Sauvignon Festigia 2018. osvojilo Great Gold medalju, što znači da je dobilo najveći broj bodova unutar svjetske konkurencije, dok je Merlot Festigia 2018 proglašeno najboljim vinom iz Hrvatske.

image
Agrolaguna

S obzirom na njegovo iskustvo u tri različite kulture vinarstva, upitali smo ga kako na vina gledaju Francuzi, Amerikanci te Hrvati. U Francuskoj, kaže, vino je dio kulture. Ono je dio svakodnevnog života, duboko ucrtano u tradiciju i način života. Osim što uživaju u konzumiranju vina, uključeni su u svaki trenutak stvaranja vina i ponose se time.

Amerikanci, za razliku od Francuza, imaju drugačiji pogled na konzumaciju i proizvodnju vina. Baziraju se na znanost, nove tehnologije, a sve u svrhu dobivanja vrhunskih vina. Takav pristup omogućio im je da su danas lideri u proizvodnji vrhunskih vina, no, veli, koliko god stremili da budu prvi u svijetu nikad neće biti Francuska, čije prirodno bogatstvo samo po sebi daje izvanredna vina. Što se tiče Hrvatske, kaže da je u posljednjih nekoliko godina hrvatska vinska scena jako napredovala, pogotovo u kvaliteti vina.

‘Zgrabite takvu priliku!‘

- To dokazuju brojna internacionalna priznanja koja sustavno pristižu na adrese hrvatskih vinara. Također se i navike potrošača u Hrvatskoj mijenjaju. Sve više potrošača cijeni, prepoznaje kvalitetu i njeguje kulturu ispijanja vina, što nas vinare izrazito veseli i motivira – ističe Barišić.

image
Agrolaguna

Za kraj smo se još jednom osvrnuli na scenarij s početka teksta pa smo ga upitali što savjetujete mladima koji se ikada nađu u situaciji kao što je njegova.

- Vrlo je nezahvalno dijeliti savjete, jer ionako svatko sam kreira svoj put. Ono što mogu reći je da slijede svoj unutarnji osjećaj, vjeruju u sebe i svoje znanje, ako tome dodaju ambiciju i strast. No, zgrabite takvu priliku, ne pružaju se često – zaključuje Barišić.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Agrolagune.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:18