Intervju za Jutarnji

W. Yanmin: 'Naše poslovanje u Hrvatskoj ima trend rasta i odvija se najnormalnije'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

8.4.2019. u 16:58

AUTOR:

OBJAVLJENO:

8.4.2019. u 16:58

Facebook // Yanmin Wang

Wang Yanmin, predsjednik CEE & Nordic regije Huawei Consumer Business grupe

Kineska tvrtka Huawei trenutno se nalazi u dosta shizofrenoj situaciji; s jedne strane, nedavno su objavili da su im prihodi u 2018. godini prvi put premašili 100 milijardi američkih dolara i da dvoznamenkast rast očekuju i u ovoj godini, dok su s druge strane pod intenzivnim političkim pritiskom nakon što je administracija kompaniju stavila na svojevrsnu crnu listu, uz tvrdnju da bi se njihova oprema mogla koristiti za špijunažu od strane kineske vlade i vojske.

Od savezničkih je zemalja SAD zahtijevao da izuzmu Huawei iz razmatranja za partnera u širenju 5G infrastrukture i dok su neke zemlje poput Njemačke zasad odlučile ignorirati taj apel, neke druge kao što su Ujedinjeno Kraljevstvo i Australija prihvatile su dio američkih argumenata. Huawei je upravo u relativnoj obrambenoj ofenzivi, u sklopu koje su i podigli su tužbu protiv vlade SAD-a.

Možda zato i nije iznenađujuće što se u 2018. godini prvi put dogodilo da je više prihoda za Huawei došlo iz dijela kompanije koji proizvodi uređaje kao što su pametni telefoni, dok je u prošlosti njihov sržni biznis bila mrežna oprema. Huawei pritom ne skriva da je njihov srednjoročni cilj postati prvi proizvođač pametnih telefona na svijetu - trenutno je uvjerljivo prvi Samsung, a na drugome se mjestu izmjenjuju Apple i Huawei, ovisno o kvartalu, premda kineska tvrtka ima puno snažniji trend rasta od američke. O svemu tome Jutarnji je razgovarao s Wangom Yanminom, predsjednikom Huaweija za srednju i istočnu Europu te Skandinaviju.

Jeste li u Hrvatskoj imali kakvih poslovnih problema s obzirom na kontekst posljedica koje Huawei trpi u nekim zapadnim zemljama? Konkretno, je li od vas itko iz vlade ili privatnog sektora tražio da se izuzmete iz razmatranja za daljnji razvoj mobilnih mreža ili za prodavanje potrošačke elektronike?

- Naše poslovanje u Hrvatskoj je pozitivno, ima trend rasta i odvija se najnormalnije.

Ima li ikakvih konkretnih utemeljenja za optužbe na vaš račun? Kako vi osobno komentirate trenutnu situaciju koja je nastala u SAD-u, koji je službeni stav tvrtke?

- Tijekom posljednjih 30 godina proizvodi i rješenja tvrtke Huawei služe kupcima u više od 170 zemalja. Kibernetička sigurnost i zaštita privatnosti bili su i ostat će glavni prioriteti naše kompanije. Huawei udovoljava svim propisima i zakonima u svakoj državi u kojoj posluje, a to isto tražimo i od naših zaposlenika. Situaciju u kojoj smo se našli globalno odlučili smo iskoristiti za još aktivnije i jasnije objašnjenje svim sudionicima na tržištima diljem svijeta o prednostima naših proizvoda.

Svi naši proizvodi donose sa sobom inovativne tehnologije, uz optimalnu cijenu. Dodanu vrijednost koju pružamo u svim segmentima poslovanja prepoznali su korisnici širom svijeta i itekako su zadovoljni Huaweijem. Način na koji radimo stvari neće se promijeniti te vjerujem da je to jedini način za dugoročni uspjeh na tržištu.

Jeste li primijetili da je dio Huaweijeva poslovanja koji se odnosi na potrošačke uređaje na bilo koji način pod utjecajem glasina i optužbi povezanih s drugim segmentima poslovanja, kao što je mrežna tehnologija?

- Naše poslovanje koje se tiče potrošačke elektronike je snažno i ide vrlo dobro. Serija Mate 20 je premašila 10 milijuna prodanih uređaja, nedavno smo lansirati našu novu flagship seriju, P30 u Parizu. Vjerujemo da će potrošači i dalje birati i voljeti naše proizvode.

Čini se da je Huawei u ofenzivi glede optužbi koje dolaze iz SAD-a, tužili ste tamošnju vladu, dajete brojne intervjue, otvarate centre za cyber sigurnost i slično. Imate li slične planove u našoj regiji?

- Mi samo želimo javnosti reći istinu. U proteklih 30 godina, Huawei ima besprijekornu povijest brige za cyber sigurnost i zaštitu privatnosti. Otvoreni smo za sva vladina tijela, treće strane ili medije koji imaju bilo kakvih pitanja.

Ne tako davno Huawei je u Hrvatskoj prolazio kroz probleme i teško se probijao na tržištu. Što ste sve poduzeli po tom pitanju?

- Da, u Hrvatskoj bilježimo značajan rast prodaje i jačanje brenda, što je osobito vidljivo posljednje dvije godine. Ukratko, Huawei ulaže u inovacije i kvalitetu, što donosi rezultate. Ali jednostavno smo morali približiti ljude našem brendu što znači da smo morali uložiti u marketing koji nam je sada, uz proizvod, važno područje na koje smo fokusirani. Upravo u segmentu marketinga je tim u Hrvatskoj u posljednje dvije godine napravio veliki iskorak. Napravili su jako dobar posao jer su na pravi način predstavili našu priču i pomogli ljudima da jasno razumiju što im Huawei donosi i za što se zalažemo. Tržište je otkrilo naš brend i, što je vrlo važno, dobili su priliku iskusiti naše proizvode na pravi način. Ponosni smo što smo u relativno kratkom vremenu izgradili široku mrežu korisnika iz svih dijelova društva. Od celebrityja do građana, svi oni su brzo postali vatreni zagovornici naših proizvoda.

Kakva je poslovna veza između Huaweija i sestrinskog brenda Honor u Europi, ali i u Hrvatskoj?

- Huawei i Honor su dva brenda tvrtke Huawei Consumer BG. Huawei se kao brend više usredotočuje na srednji i premium segment uređaja dok Honor svoje kupce pronalazi među mladim ljudima koji su odrasli koristeći internet i najrazličitije internetske servise. Što se tiče tržišta i potrošača, ciljevi i cijene Huaweija i Honora mogu se preklapati. Međutim, strategija dva brenda nesumnjivo će nam omogućiti bolje zadovoljavanje zahtjeva lepeze različitih potrošača. U kontekstu Huaweija i Honora u Hrvatskoj nema nikakve razlike u pristupu u odnosu na ostala tržišta diljem svijeta.

Ključno nam je da svoje proizvode nudimo po razumnoj cijeni

Što se tiče Hrvatske i regije, hoće li se Huawei u budućnosti fokusirati na količinski veliku prodaju jeftinijih mobitela ili planirate možda smanjiti prodaju, a povećati maržu?

- Naš glavni cilj u Huaweiju zadovoljiti je potrebe naših kupaca i naravno, ispuniti njihova očekivanja. Nije upitno da postoje različiti mobiteli različitih cjenovnih razreda, ali nama je ključno da svoje proizvode kupcima nudimo po razumnoj cijeni. U Hrvatskoj smo prisutni s dvije najjače linije; P i Mate, ali valja naglasiti kako smo u procesu jačanja uređaja srednje klase poput linije P smart. Globalno gledajući očekujemo nastavak rasta tržišnog udjela u svim segmentima, a cilj nam je postati vodeći proizvođač mobilnih telefona po tržišnom udjelu. Udio naših premium proizvoda kontinuirano raste. Upravo zbog toga u 2019. očekujemo još veću potražnju za uređajima u premium segmentu.

Koji vaš telefon je ostvario najveći uspjeh u Hrvatskoj?

- Ako bih morao istaknuti jedan model koji je napravio razliku, onda je to sigurno P serija ili konkretnije model P20 Pro. Hrvatsko tržište prepoznalo ga je kao vrhunski telefon. Inače, P20 Pro je i službeno potvrđen kao šampion fotografije na testu DxOMarka i gotovo godinu dana suvereno je držao prvo mjesto (sada ga je smijenio njegov nasljednik Huawei P30 Pro, op.a.). No, ne treba zanemariti i ostale performanse P serije koje su kupci smatrali atraktivnima poput dugotrajnosti baterije, super brzog punjenja, kvalitete zaslona, završne obrade, i operativnog sustava.