Hilding Anders Grupa

'Više od 10 godina u Prelogu proizvodimo navlake za madrace i zapošljavamo 760 radnika'

Dugogodišnje iskustvo u proizvodnji vrlo kompleksnog asortimana koje obuhvaća više od 2.000 različitih artikala,
Damir Matijević
 Hilding Anders Grupa

Hilding Anders Grupa jedna je od vodećih tvrtki u segmentu kreveta i madraca na globalnoj sceni. Zapošljava više od 9.000 ljudi diljem svijeta, a u njihovom portfelju na razini Hrvatske uz nekoliko različitih poslovnih jedinica već desetak godina posluju kompanije Hespo i Perfecta Dreams. O njihovom poslovanju, ali planovima za budući rast i razvoj razgovarali smo s predsjednikom uprave Hilding Anders grupe za Jugoistočnu Europu, Damirom Matijevićem.

Prije 14 godina postali ste većinski vlasnik Hespo-a, a potom, dvije godine kasnije, i tvrtke Perfecta Dreamsa, kako danas posluju te dvije kompanije?

Hilding Anders u Hrvatskoj objedinjuje nekoliko različitih poslovnih jedinica. Nakon akvizicije Hespo-a i Perfecta Dreams-a, objedinjavanje cjelokupne proizvodnje madraca u sklopu lokacije u Prelogu te pokretanja posebnog pogona za proizvodnju navlaka postigli smo vrlo važnu ulogu u sklopu cijele grupacije.

Većinu našeg prometa na tržištu Hrvatske i susjednih zemalja ostvarujemo suradnjom s trgovačkim lancima. Osim toga djelujemo kroz 12 vlastitih salona Perfecta Dreams i 14 salona Happy Dreams. Perfecta Dreams, vlastiti lanac salona pozicioniran u premium segmentu, bilježe kontinuirani dvoznamenkasti rast u posljednjih pet godina što postižemo inzistiranjem na top kvaliteti, dizajnu i vrhunskoj prodajnoj usluzi u našim salonima.

U Prelogu, više od 10 godina proizvodimo navlake za madrace. Dugogodišnje iskustvo u proizvodnji vrlo kompleksnog asortimana koje obuhvaća više od 2.000 različitih artikala, osigurava nam poziciju preferiranog dobavljača za 6 zapadnih tržišta.

Hilding Anders Grupa
Proizvodni pogon u Prelogu

Koji su rezultati za 2018. godinu? Koliko prodajete u Hrvatskoj, a koliko izvozite? Koja su Vam glavna izvozna tržišta?

U 2018. godini za dio biznisa Adriatic, plasman na Hrvatsko tržište i susjedne zemlje, zabilježili smo lagani rast prihoda i operativne dobiti od preko 5 posto u usporedbi s prethodnom godinom, pri čemu sličan rast ostvaren i u prvom kvartalu 2019. Predviđamo da ćemo rast i ostvarenje plana bilježiti i na kraju ove godine. Tzv. Intercompany prodaja (proizvodnja za firme sestre u Hilding Anders Grupi) bilježi cca 45% ukupnog prihoda Hilding Anders Hrvatska koji je za prošlu godinu iznosio 330 milijuna kuna.

Najviše izvozimo u Francusku, Nizozemsku, Belgiju, Švicarsku, Njemačku i Poljsku.

Surađujete s brojnim trgovačkim lancima za namještaje poput JYSK-a, Emmezete, Harvey Normana, Lesnine i drugih. S kim je bilo najlakše, a s kim najteže pregovarati?

Ulaskom trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište i zahtjevi prema nama su se povećali. To je označilo potrebu za prilagođavanjem našeg asortimana željama kupaca, prilagođavanje naših usluga i sl. S druge strane, njihovo širenje otvorilo nam je mogućnost bržeg rasta i plasmana proizvoda na susjedna tržišta. Partnerski odnos s trgovačkim lancima ujedno je i dio naše daljnje strategije razvoja na Adriatic regiju.

Tko su Vam najveći konkurenti na hrvatskom tržištu?

Trenutno najveći konkurent nam je svima poznati Dormeo, s kojim „živimo“ već dugi niz godina. Osim njega tu je još nekoliko drugih kompanija, a unazad nekoliko godina na hrvatskom tržištu sve više su prisutni i proizvođači iz BiH i Srbije.

Hilding Anders Grupa
Proizvodni pogon u Prelogu

S obzirom da razvoj tehnologija, planirate li nova ulaganja? U kojim segmentima?

Budući da naš posao karakterizira stalna potreba za investiranjem, u zadnjih pet godina uložili smo više od 5 milijuna eura u proizvodnu tehnologiju većine naših pogona. Kako je Prelog lokacija s puno iskustva i kvalitetne radne snage, u daljnjim smo razmatranjima širenja proizvodnje za naredne 2 godine o čemu ćemo više moći reći krajem godine.

S obzirom na 'živost' na maloprodajnoj sceni, hoćete li nešto mijenjati i u pristupu potrošačima?

Jedan od koraka u jačanju pozicije Hespo-a je otvaranje vlastitog salona početkom lipnja u Zagrebu, koja bi na jednom mjestu trebala pokazati svu „raskoš“ ponude tog brenda. Ulažemo veliki napor u razvoja novih proizvoda, pa će dodatni asortiman tzv. Box-spring kreveta, nove linije madraca i moderniziranje u namještaju biti samo neki od noviteta u ponudi Hespo-a i Perfecte. Osim toga još jedan od noviteta koji dolazi u narednim mjesecima, je potpuno nova platforma online prodaje.

Unaprijedili smo organizaciju u dijelu moderniziranja vođenja prodaje, uspostavom novog odjela razvoja novih proizvoda kao i sveobuhvatnim planom školovanja zaposlenih na svim razinama

Koliko radnika zapošljavate u Hrvatskoj? Kako nalazite radnike za pogon u Prelogu?

Trenutno zapošljavamo 762 radnika, a u proteklih nekoliko godina, ovisno o potrebama za proizvodnim kapacitetima, taj se broj kretao od 730 do 850. Naši radnici dolaze s područja od oko 40 kilometara udaljenosti od Preloga i uglavnom su iz međimurske županije. Radnike za pogon tražimo najviše preko preporuka njihovih kolega koji već rade kod nas ili putem lokalnih medija koje ljudi prate. Što se tiče radna mjesta u srednjoj i višoj razini managementa, koristimo portale za posao i poslovnu mrežu LinkedIn.

Hilding Anders Grupa
Izložbeni prostor grupacije

Kakvi su Vam planovi za sljedećih tri do pet godina?

Prvo je ostvariti zacrtani plan za 2019. godine, u što sam siguran da ćemo i uspjeti. Daljnji rast koji je zacrtan novom strategijom vidimo u jačanju suradnje s trgovačkim lancima i rastom udjela na tržištu i plasmanom novih proizvoda na tržište. Osim toga u planu nam je jačanje pozicije Perfecta Dreams u premium segmentu, dodatna ulaganja u marketing i vlastite maloprodajne lance te širenje u sklopu Adriatic regije.

Cijela grupacija Hilding Anders posluje gotovo 80 godina. Gdje ste sve prisutni u svijetu? Kakva su očekivanja za ovu godinu

Hilding Anders Grupa jedna je od vodećih tvrtki u segmentu kreveta i madraca na globalnoj sceni. Trenutno ima 25 proizvodnih pogona u 19 zemalja svijeta i posluje na tržištu Europe, Azije i Rusije. Zapošljava više od 9.000 ljudi koji proizvode cijeli niz proizvoda za spavaće sobe. U svojoj grupaciji broji neke od najprestižnijih svjetskih brendova madraca kao što su Bico, Carpe Diem i Jensen. Naša očekivanja u 2019. godini su orijentirana na rast prihoda i razvoj asortimana u segmentu boxspring kreveta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 11:55