Zvijezda burze

U zadnjem kvartalu ostvarili rast prodaje od 287 posto, dobit nadmašila sva očekivanja

Od svibanjskog IPO-a vrijednost dionica Beyond Meata skočila je za gotovo 800 posto
Ilustracija, pljeskavice na rošilju
 Marko Todorov / HANZA MEDIA

Samo tri mjeseca nakon inicijalne ponude dionica (IPO) popularni proizvođač veganskih burgera Beyond Meat objavio je da prodaje dodatnih 3,25 milijuna dionica čime je, piše Market Watch, srušio njihovu cijenu za 14 posto. Ipak, budući da je od svibanjskog IPO-a vrijednost dionica kompanije skočila za gotovo 800 posto te je zabilježena dobit od prodaje visoka čak 67,3 milijuna dolara, odnosno oko 15 milijuna dolara veća od očekivane, posljednji događaji s burze i nisu baš zabrinuli čelnike Beyond Meata.

Upravo rast vrijednosti dionica potaknuo je njihove vlasnike, koji su ih prilikom IPO-a platili samo 25 dolara po dionici, da iskoriste više nego povoljnu situaciju i tako podebljaju svoje novčanike. Stoga su najavili novu ponudu pri čemu namjeravaju prodati tri milijuna dionica, dok će njih 250.000 ponuditi sama kompanija. Cijenom od 222,13 dolara po dionici Beyond Meata, koliko trenutno vrijedi, dioničari i tvrtka mogli bi zaradili ukupno 721,9 milijuna dolara.

Ethan Brown, izvršni direktor Beyond Meata, pritom će prodati otprilike 39.000 dionica i time na svoj račun dodati 8,7 milijuna dolara, dok Mark Nelson, šef financija u kompaniji, planira prodati 55.530 dionica i potencijalno zaraditi 12,3 milijuna dolara. Te će resurse, prenijeli su strani mediji, kompanija iskoristiti za širenje proizvodnje i oglašavanje kojim će, kako smatraju u kompaniji, pobijediti sve brojniju konkurenciju proizvođača veganskih burgera među kojima su i popularni lanci brze prehrane McDonald's i Burger King.

Beyond Meat u posljednjem je kvartalu ostvario rast prodaje od 287 posto, a kako je najavio Ethan Brown, ovaj će kvartal zabilježiti još bolje rezultate. Rast poslovnih rezultata izvršni direktor kompanije predvidio je i za cijelu 2019. Brown je, naime, izvijestio kako “očekuje rast neto dobiti preko 170 posto u 2019., odnosno dobit od 240 milijuna dolara”, što je 30 milijuna više nego što je očekivao prije samo mjesec dana.

Rastu prodaje u proteklom tromjesečju najviše su doprinijeli jelovnici poznatih američkih restorana te police supermarketa na koje je Beyond Meat uvrstio svoje proizvode. Bezmesni proizvodi Beyond Meata trenutno se prodaju u više od 53.000 dućana i restorana diljem svijeta pri čemu je kompanija u posljednjem kvartalu čak 33,1 milijun dolara zaradila prodajom u restoranima, dok se 34,1 milijun prodanih veganskih proizvoda odnosi na maloprodaju.

Najpopularnijima su se pokazale veganske pljeskavice i kobasice čemu je, kako smatra izvršni direktor kompanije, najviše doprinijela sezona roštiljanja.

FILE PHOTO: A Beyond Meat burger is seen on display at a store in Port Washington, New York, U.S., June 3, 2019. REUTERS/Shannon Stapleton/File Photo
Shannon Stapleton / REUTERS
Veganska pljeskavica Beyond Meat

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 01:55