Još uvijek ih nema dovoljno

U što se trenutačno u Hrvatskoj isplati uložiti? Odgovor bi vas mogao iznenaditi...

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.3.2019. u 16:35

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.3.2019. u 16:35

Bijeli svijet

U potrazi za odgovorom na pitanje koji je to poslovni koncept s velikim tržišnim potencijalom i malim početnim ulaganjima u koji se trenutačno u Hrvatskoj isplati uložiti, rijetko tko bi odgovorio - praonica rublja. No, to je uistinu tako.

Predviđanja su da će ove sezone u Hrvatskoj rasti broj noćenja stranih turista, posebice u privatnom smještaju, a ovakvi komercijalni objekti imaju gotovo nepresušne potrebe za uslugama čišćenja, pranja, sušenja i općenito snabdijevanja smještajnih jedinica, što im svakim danom predstavlja sve veći problem.

Paralelno s ojačavanjem pozicije Hrvatske kao atraktivne turističke zemlje i na dalekim tržištima poput Kine i Koreje, očekuje se da će ovaj profil gostiju obilaziti više od jedne destinacije unutar zemlje. Kako trend kraćih noćenja utječe na češće izmjene rublja to za iznajmljivače predstavlja veliki izazov, podjednako u primorskim kao i kontinentalnim središtima.

U Hrvatskoj se brojni ugostiteljski i smještajni kapaciteti uvelike oslanjaju na usluge praonica kako bi mogli neometano poslovati tijekom cijele sezone. Iako ovakvi objekti, koji su se donedavno mogli vidjeti samo u američkim filmovima, postaju sve češća pojava u Hrvatskoj - još uvijek ih nema dovoljno.

Mario Martinek, vlasnik tvrtke Bijeli svijet koja već dugi niz godina uspješno posluje na domaćem i europskom tržištu, kaže da značajan broj hrvatskih radnika danas radi u inozemstvu pa je nedostatak uslužnog osoblja jedna od prepreka koju trebaju prevladati:

- Zbog toga osnovne radnje, poput učestalog pranja i sušenja posteljine, često nema tko napraviti - ističe vlasnik tvrtke Bijeli svijet, koja je u posljednje četiri godine samo u Hrvatskoj sudjelovala u otvaranju više od 80 objekata - samoposlužnih i uslužnih praonica rublja, kroz koje je zaposleno više od 200 osoba.

Klijenti su im najčešće tvrtke, nastavlja Martinek, koje sa željom za isplativijim modelom poslovanja traže dugoročna rješenja:

- Osim hotela i kampova tu su i mnogobrojne obitelji u potrazi za samostalnim izvorom prihoda, na što smo posebno ponosni - dodaje pa usput napominje da za pokretanje praonice nisu potrebne posebne tehničke vještine niti prijašnje iskustvo u poduzetništvu.

Svojim klijentima nude besplatne edukacije, pomoć pri apliciranju za sredstva za samozapošljavanje i vode ih korak po korak kroz cijeli proces: od prikupljanja bespovratnih sredstava za pokretanje posla do otvaranja i rada u vlastitim objektima. S druge strane hoteli, kampovi, restorani i ostale veće jedinice, ugradnjom profesionalne opreme dolaze do značajnih ušteda na energentima poput struje i vode. Ušteda na potrošnji struje iznosi 25 posto, a na vodi čak 44 posto godišnje.

- Uz minimum radne snage i fiksnih troškova, prednost je i rad s gotovinom, bez odgoda plaćanja i nenaplaćenih potraživanja. Uz početno ulaganje od oko 20.000 eura može se pokrenuti uspješan posao, a povrat investicije moguće je ostvariti već nakon 12 mjeseci - napominje Martinek.

Prema podacima tvrtke Bijeli svijet, u 90 posto slučajeva objekti profitabilno posluju tijekom cijele godine, a od ideje do realizacije potrebno je u prosjeku samo dva mjeseca. Otvoreni su i objekti izvan granica zemlje, a povećati prisutnost na stranim tržištima jedan je od glavnih ciljeva kompanije.