WTM London

U Hrvatskoj je ove godine boravilo 850.000 Britanaca, a sljedeće će ih biti još i više

AUTOR:

  • Barbara Ban

OBJAVLJENO:

6.11.2018. u 16:49

AUTOR:

  • Barbara Ban

OBJAVLJENO:

6.11.2018. u 16:49

Barbara Ban

Gari Capelli, ministar turizma

Britanski organizatori putovanja puni su optimizma kada je prodaja aranžmana za Hrvatsku u pitanju, a oni čak dovode polovicu britanskih gostiju u Hrvatsku gdje je ove godine boravilo 850 tisuća gostiju. Svi od reda – od Jet2Coma, Thomasa Cooka do TUI-ja i Sage najavljuju porast broja putnika za Hrvatsku do 10 posto, a žale se na manjak hotelskih kapaciteta.

U razgovorima koje su s ministrom turizma Garijem Cappellijem vodili danas na svjetskoj turističkoj burzi WTM u Londonu najavili su i da žele investirati u Hrvatsku te su tražili pomoć pri pronalasku lokacija gdje bi mogli ulagati. S najsvježijim projektom dolazi Thomas Cook koji bi htio izgraditi hotel sa 100-tinjak soba, a Cappelli im je ponudio mogućnost gradnje u bivšim vojnim zonama, poput onih u okolici Pule - Muzila, Saccorgiane i Hidrobaze koji su spremne za ulaganje te bi uskoro trebale biti i na javnom natječaju.

- Thomas Cook je s 15 tisuća putnika u godini dana dostigao njih 43 tisuće. Predviđaju daljnji rast do 10 posto. I oni i predstavnici TUI-ja kazali su nam da im u Hrvatskoj zapravo trenutno nedostaje kapaciteta, i to ne samo ljeti, nego cijele godine. Thomas Cook bi sljedeće dvije-tri godine gradio hotel Casa Thomas, a već slična takva tri hotela imaju u Grčkoj. Traže soluciju što i kako. Oni bi htjeli greenfield investiciju, ali ja sam im ponudio mogućnost ulaganja u bivšim vojnim zonama na obali ili otocima. Prihvatili su da u roku od 30 dana dođu kod nas u Ministarstvo i da otvorimo razgovor. To bi bio njihov prvi hotel u Hrvatskoj - kazao je jučer Cappelli.

TUI pak planira proširenje kapaciteta na Braču, i to u suradnji s hotelijerom Jakom Andabakom, a zainteresirani su i za projekt nedaleko Pule. Što se tiče Brača, žele i proširenje avionske piste lokalnog aerodroma  kako bi mogli slijetati veći avioni, a posljedično bi povećali i kapacitete na Hvaru. Isto tako zainteresirani su i za otvorenje linije za Zagreb.

- Lani smo imali izvrsnu sezonu u Hrvatskoj i to je jedno od naših najbrže rastućih tržišta, posebno iz Velike Britanije. I iduće godine očekujemo rast hotelskih kapaciteta, i to na Braču i u Puli te očekujemo dvoznamenkasti rast broja putnika za Hrvatsku s tržišta cijele Europe. Želimo i više ulagati u razvoj hrvatskog turizma jer ima jako puno potencijala - kazao je jedan od izvršnih direktora TUI Grupe David Burling.

Cappelli im je čak predložio da uđu u projekte integralnih hotela gdje bi korist mogli pronaći i privatni iznajmljivači s kvalitetnijim smještajem na razini četiri i pet zvjezdica budući da hotela trenutno nema dovoljno.

Iako je glavna tema sajma definitivno u znaku Brexita i mogućeg smanjenja broja putovanja za EU zemlje zbog uvođenja viza i povećanja cijena zbog tečaja, nitko od hrvatskih partnera u Britaniji nije izrazio bojazan. Mnogi kažu i da se samo radi o puštanju balona uoči samog razvoda Velike Britanije s EU-om u da to ne bi trebalo nikako utjecati na Hrvatsku. U najgorem slučaju, Hrvatska bi mogla proći kao jedna Španjolska ili Italija, a mnogi tvrde da te velike turističke zemlje neće dozvoliti da se tako nešto dogodi. Burling tvrdi primjerice da oni u TUI-ju nisu konkretno osjetili nikakav poremećaj.

-Mnogi govore da bi se nešto moglo promijeniti, ali mi to nismo primijetili, a tu ne govorim samo o prodaji za Hrvatsku. Mi smo već zakupili kapacitete za drugu godinu i vjerujemo da neće biti problema, zaključio je Burling.

Inače,  Britanci ne samo da su dobri potrošači, već i puno putuju. Godišnje i do tri puta odlaze na godišnji odmor. Samo lani ostvarili su 107 milijuna putovanja, od toga 46,6 milijuna u inozemstvu. Omiljene destinacije su im Španjolska, Francuska, SAD i Italija. Iznimno velik porast broja putovanja ove godine su zabilježile Turska i Tunis koje za njih imaju odličan omjer cijene i kvalitete. Očekuje se da će te destinacije i iduće godine snažno rasti. Najviše ih zanima odmor uz more ili bazen, a zanimljivo je da im se broj putovanja za Uskrs i kolovoz, dakle glavni mjesec odmorišnih ljetnih putovanja, gotovo izjednačio. Prema podacima britanskog udruženja turoperatora ABTA-e oko 2,2 milijuna Britanaca putovalo je u inozemstvo u kolovozu, a 2,1 milijun za vrijeme Uskrsa.