Prava zvjerka

Tvrtka iz Kalinovca proizvela prvu hrvatsku čistilicu javnih površina vrijednu 80.000 eura

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.9.2019. u 16:46

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.9.2019. u 16:46

Zagreb, 110919.
Predstavljanje kompaktne cistilice Lynx proizvodjaca komunalne opreme Rasco u Laubi.
Na fotografiji: Lynx.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / CROPIX

Predstavljanje kompaktne čistilice Lynx proizvođača komunalne opreme Rasco

Jedan od najvećih europskih proizvođača komunalne opreme, tvrtka Rasco danas je predstavila prvu hrvatsku kompaktnu čistilicu Lynx namijenjenu čišćenju javnih površina. Kruna je to proizvodnje 30 godina stare hrvatske kompanije, kazao nam je Darko Paviša, jedan od osnivača tvrtke iz Kalinovca koja čak 80 posto prihoda ostvaruje od izvoza.

- Krenuli smo s kao mala kompanija od tek nekoliko zaposlenika, a danas smo među liderima u proizvodnji komunalne opreme. Izvozimo u preko 40 zemalja na svih pet kontinenta, a i prva serija čistilice također će se voziti međunarodnim cestama – rekao nam je Frane Franičević, suosnivač Rasca, na predstavljanju čistilice Lynx.

Kako saznajemo, pilot serija već čisti norveške, švicarske i njemačke ulice i povratne informacije o čistilici su i “više nego ohrabrujuće”. Stoga ne čudi da će prva serija Lynxa uskoro čistiti norveški grad Bergen. Želja čelnih ljudi u kompaniji je i da Lynx vozi zagrebačkim ulicama, no zasad takvu suradnju nisu postigli. U Zagrebu trenutno prodaju samo dio svoje opreme.

 

Bolja vidljivost zahvaljujući staklenom okviru kabine, veći komfor pri vožnji, efikasnost u savladavanju prepreka u gradu kao što su rubnjaci te kapacitet spremnika neke su od prednosti Lynxa u odnosu na njegovu konkurenciju, smatraju u Rascu, a u to smo se mogli i sami uvjeriti tijekom testne vožnje čistilicom koja je dugačka 4,32 metra, odnosno, kako tvrde, jednako kao i novi Audi A3. Lynxova najveća brzina je 50 km/h, a cijena se kreće od 80.000 do preko 100.00 eura, ovisno o opremi. Cijeli je razvijen in house, odnosno, kako su nam kazali, sve su napravili sami.

- Ono što smo mi razvili, osim samog dizajna, je čitava mehanička konstrukcija, kompletan pokretački sustav ovog vozila, kao i svu elektroniku i softver koji se nalazi unutar čistilice – pojasnio je Ivan Franičević, predsjednik Uprave Rasca, a Marko Kolar, voditelj razvoja Lynxa dodao je da “uz komfor, autonomiju u radu i pokretnost te učinkovitost koje su glavne prednosti ove čistilice, jedna od specifičnih prednosti jest veća snaga te najveći volumen i rezervoari u ovoj klasi čistilica”. U Lynx, naime, stane dvije i pol tone smeća te 500 litara vode, a tank ima volumen od 400 litara.

 

No, Lynx je tek prva faza razvoja Rascovih čistilica. Drugi dio je, kako saznajemo, razvoj električne čistilice s kompletnim električnim pogonom koji kompanija razvija u suradnji sa zagrebačkim Fakultetom elektrotehnike i računarstva. U potpunosti elektrificiranu verziju Lynxa planiraju predstaviti kroz nekoliko mjeseci, odnosno početkom sljedeće godine. Ukupna vrijednost projekta, znači razvoj Lynxa na dizelski pogon, kao i onog na baterije, iznosi oko 25 milijuna kuna, a sufinanciran je sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 16 milijuna kuna.

Rasco, inače, ima pogone u Kalinovcu u blizini Đurđevca te u Senti u Srbiji i zapošljavaju 400 ljudi, a prosjek godina u kompaniji je, kako nam je povjerio Ivan Franičević, 35.

- Smatramo se pokretačem razvoja u sjeverozapadnoj Hrvatskoj jer pružamo mogućnost razvoja mladim ljudima korištenjem najnovije tehnologije – rekao je i dodao da je riječ o “ambicioznoj družini koja se ne boji primiti najkompliciraniji miks proizvoda i projekata”, a upravo ovaj projekt jedan je od njih.