Veliki interes

Tvrtka iz Banja Luke bi 12 km brze ceste preko Pelješca sagradila za 401,54 milijuna kuna

Najskuplju je ponudu predao kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation
Pelješki most, ilustracija

Tvrtka Integral iz Banje Luke dala je najbolju financijsku ponudu za gradnju dionice nove brze ceste preko Pelješca, koja je dio projekta cestovnog spajanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje. Integral bi 12,04 kilometra brze ceste od Sparagovića do Duboke sagradio za 401,54 milijuna kuna (uključujući PDV).

Procijenjena vrijednost radova na natječaju je iznosila 482 milijuna kuna bez PDV-a. Riječ je o prometnici koja bi s mosta Pelješac vodila dalje preko tog poluotoka.

Ovaj projekt izazvao je velik interes te je na međunarodni natječaj koji su raspisale Hrvatske ceste stiglo čak sedam ponuda, koje su jučer otvorene. Naime, suprotno svim očekivanjima, najskuplju je ponudu predao kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koji bi ovaj posao obavio za 809,77 milijuna kuna, dakle za više nego dvostruko veći iznos od Integrala. Riječ je kompaniji koja je dobila gradnju mosta Pelješac te se očekivalo da bi njezina ponuda mogla biti znatno povoljnija.

Druga najpovoljnija ponuda bila je ona domaće tvrtke GP Krk, koja se na natječaj javila s Euroasfaltom iz Sarajeva. Njihova ponuda iznosi 555,39 milijuna kuna. Ponudu na natječaj dala je i domaća tvrtka Colas iz Varaždina. Ona bi cestu gradila s austrijskom tvrtkom Marti za 652,39 milijuna kuna. Colas je dio grupacije francuskog Bouyguesa. Osim navedenih, svoje ponude su dali i austrijski Strabag te grčke kompanije Aktor i J&P Avax.

Ponudu nije dala austrijska tvrtka Swietelsky, koja je svojom žalbom na natječajnu dokumentaciju na više od mjesec dana zaustavila provedbu natječaja.

Tvrtka Integral iz Banje Luke ovom ponudom pokazuje da joj je veliki interes osvajanje hrvatskog tržišta. Nakon što je izgubila posao gradnje objekata na autocesti Osijek - Beli Manastir, kao podizvođač je uspjela preuzeti gradnju pruge Dugo Selo - Križevci, a sada je dala najpovoljniju ponudu za dionicu pelješke ceste. Cesta Sparagovići - Duboka iznimno je zahtjevna dionica s obzirom na to da na 12 km trase treba sagraditi dva tunela, svaki s dvije cijevi, dva mosta i jedan vijadukt. Stoga i najniža cijena gradnje po kilometru iznosi 33,4 milijuna kuna. No, naši sugovornici tvrde da je ovaj dio financijskih ponuda prilično povoljan i niži od očekivanog.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 11:27